معاون میراث فرهنگی کشور از طرح جنجالی شوش دیدن کرد

تاریخ انتشار: شنبه 8 دی 1397 | 17:45 ب.ظ
معاون میراث فرهنگی کشور از طرح جنجالی شوش دیدن کرد زمان مطالعه: ۲ دقیقه معاون میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شامگاه جمعه از طرح تقاطع غیرهمسطح شوش که اخیرا جنجال زیادی برپا کرده است، دیدن کرد. به گزارش نخبگان، محمد حسن طالبیان در جریان بازدید از طرح تقاطع غیر همسطح ورودی شهر شوش گفت: استاندار خوزستان برای توقف عملیات گود برداری در عرصه شوش دستور […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

معاون میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شامگاه جمعه از طرح تقاطع غیرهمسطح شوش که اخیرا جنجال زیادی برپا کرده است، دیدن کرد.

به گزارش نخبگان، محمد حسن طالبیان در جریان بازدید از طرح تقاطع غیر همسطح ورودی شهر شوش گفت: استاندار خوزستان برای توقف عملیات گود برداری در عرصه شوش دستور لازم را صادر کرده است.

وی افزود: شوش منطقه ای باستانی است و هرگونه فعالیت در عرصه این منطقه باید تابع قوانین و مقررات مربوط به آثار ثبتی ملی و جهانی باشد.

معاون میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار داشت: ساعت هشت و نیم شب گذشته عوامل شهرداری با ادوات سنگین راه سازی در محل ورودی شوش و در عرصه محوطه شوش اقدام به حفر کانالی به طول ۳۰۰ متر، عرض یک متر و عمق حدود ۲ متر کردند که بلافاصله تعدادی از همکاران ما در محل حضور یافتند و خواستار توقف این گودبرداری شدند.

وی افزود: امروز به همراه هیاتی متشکل از تعدادی از مدیران و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بررسی این موضوع عازم محل اجرای طرح شده ایم.

طالبیان گفت: دادخواست قضایی از سوی واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و اداره کل حقوقی سازمان میراث فرهنگی در این خصوص در حال تهیه و ارسال به مراجع قضایی است.

تعدادی از شهروندان شوش نیز در جریان بازدید معاون میراث فرهنگی کشور از محل اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح نسبت به توقف طرح اعتراض کردند و از مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی در این محور گلایه کردند.

جاده ترانزیتی شمال به جنوب کشور از بخشی از شهر تاریخی شوش عبور می کند که در سال های اخیر پل ورودی شهر تخریب و قرار شد یک زیرگذر در محل پل قبلی احداث شود.

به گزارش نخبگان تصاویری از عملیات گودبرداری طرح تقاطع غیرهمسطح ورودی شوش در فضای مجزای منتشر شده که در آنها تکه هایی از کوزه و سفال تاریخی دیده می شود؛ این تصاویر اعتراض کاربران فضای مجازی و مسئولان میراث فرهنگی را به همراه داشته است./ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار