برترین های جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک معرفی شدند

تاریخ انتشار: شنبه 10 آذر 1397 | 17:00 ب.ظ
برترین های جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک معرفی شدند زمان مطالعه: ۴ دقیقه به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در این آیین هنر را محور زیبایی ها دانست و گفت: تلاش برای تقویت و ارتقای سطح آثار نمایشی نیازمند تلاش و همدلی مضاعف است. شهرام کرمی با تاکید بر لزوم شکوفایی ظرفیت هنر نمایش در کشور افزود: امید است […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در این آیین هنر را محور زیبایی ها دانست و گفت: تلاش برای تقویت و ارتقای سطح آثار نمایشی نیازمند تلاش و همدلی مضاعف است.

شهرام کرمی با تاکید بر لزوم شکوفایی ظرفیت هنر نمایش در کشور افزود: امید است با توجه به ظرفیت های بالای هنرمندان این عرصه با همدلی موجود شاهد برگزاری هرچه بهتر جشنواره تئاتر لاله های سرخ در سال های آینده باشیم.

فرماندار شهرستان اندیمشک نیز دراین آیین با اشاره به اثرگذاری هنر نمایش در جامعه گفت: زبان هنر قوی ترین زبان برای انتقال پیام و تاثیرگذاری است.

پیمان جهانگیری حمایت از هنرمندان را گامی برای تقویت هنر دانست و افزود: زمینه رشد هنر نمایش با حمایت از برگزاری جشنواره هایی نظیر تئاتر لاله های سرخ فراهم می شود.

وی تصریح کرد: جشنواره ملی لاله های سرخ یک فرصت ارزنده برای معرفی استعدادهای هنری هنرمندان سراسر کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز دراین آیین اظهار داشت: برگزاری بیست و چهارمین جشنواره تئاتر لاله های سرخ با حمایت و ذوق مردم و مسئولان شهرستان اندیمشک امکان پذیر شده است.

محمد جوروند افزود: این جشنواره با توجه به کیفیت برنامه های اجرا شده، ظرفیت این را دارد که در تقویم برنامه های فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گنجانده شده و اعتباری جداگانه برای آن لحاظ شود.

وی گفت: بخش زیادی از دغدغه تامین اعتبار برگزاری این رویداد بزرگ هنری با ثبت این برنامه در تقویم برنامه های کشور و اختصاص اعتبار جداگانه برای آن رفع می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین از احداث یک پلاتوی جدید در اندیمشک خبر داد و اظهار داشت: با احداث این پلاتو به امکانات هنری این شهرستان افزوده می شود.

شهرام گیل آبادی از داوران مرحله نهایی این جشنواره نیز طی سخنانی آموزش را مقوله ای مهم برای رشد هنر نمایش دانست و گفت: این جشنواره باید به کارگاهی تخصصی برای ارتقای کیفیت کارهای نمایشی تبدیل شود.

وی افزود: افزایش سطح امکانات، سالن و تجهیزات برگزاری این جشنواره باید مد نظر قرار گیرد همچنین می توان از توانمندی هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره برای توسعه فکری در عرصه نمایش کشور بهره برد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک و دبیر این جشنواره نیز گفت: ۱۵۳ اثر از ۳۱ استان کشور به این جشنواره ارسال شد.

علی بازگیر افزود: ۹ اثر در بخش رقابتی و یک اثر به عنوان مهمان در روزهای برگزاری جشنواره روی صحنه رفتند و داوران جشنواره با دقت کامل برترین های بخش های مختلف را انتخاب کردند.

به گزارش ایرنا هیات داوران دربخش طراحی لباس، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به پویا حسنوند طراح لباس نمایش گنج خسیس از استان لرستان اهدا کردند.

در بخش طراحی صحنه لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به محمد صادق علیپور طراح صحنه نمایش خون سیاه از استان فارس رسید.

هیات داوران دربخش موسیقی نمایش با لوح تقدیر و جایزه نقدی از آرش خوشنام آهنگساز نمایش برش های کوتاه از استان خوزستان تقدیر کرد و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به حسین اصیلی مازغی آهنگساز نمایش آقای قاضی صدایم را می شنوی از استان هرمزگان داد.

در بخش بازیگری مرد هیات داوران تلاش و پویایی ۲ بازیگر نمایش من به همتون آدرس می دم را ارج نهاده و با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از شنو قادری و مرتضی محبوبی تقدیر بعمل آورد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی برای رتبه سوم بازیگری مرد به امین ساکی برای نمایش گنج خسیس از استان لرستان و میثم گودرزی برای نمایش دوئت تنهایی از استان قزوین ،لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم بازیگری مرد به محسن خدادادی برای نمایش برش های کوتاه از اندیمشک وتندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه اول بازیگری مرد به حامد نساج بخارایی برای نمایش عقیم از استان البرز اهدا شد.

هیات داوران در بخش بازیگری زن با لوح تقدیر و جایزه نقدی از پرستو شانی برای نمایش لالایی با شیپور و ستاره توانگر برای نمایش خاک شیرین تقدیر کرد و لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم بازیگری زن به طور مشترک به اکرم یدی برای نمایش من به همتون آدرس میدم و بهنوش بلیان برای نمایش برش های کوتاه ،لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم بازیگری زن را به مهناز میرزایی برای نمایش عقیم از استان فارس اهدا کرد.

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی رتبه اول بازیگری زن به مریم شکری برای نمایش خون سیاع از استان فارس اهدا شد.

در بخش نمایشنامه نویسی رتبه سوم به طور مشترک به سارا الهیان برای نمایش دوئت تنهایی از استان قزوین و مهدی آشوغ برای نمایش برش های کوتاه از اندیمشک ،لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم نمایشنامه نویسی به محمد سعید فرازمند برای نمایش من به همتون آدرس میدم از استان کرمانشاه و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه اول به علیرضا معروفی برای نمایش عقیم از استان البرز اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم کارگردانی به طور مشترک به پویا حسنوند برای نمایش گنج خسیس از استان لرستان و میثم ملازینل برای نمایش دوئت تنهایی از استان قزوین و لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم کارگردانی به مهدی آشوغ برای نمایش برش های تنهایی از استان خوزستان اهدا شد.

تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه اول کارگردانی به علیرضا معروفی برای نمایش عقیم از استان البرز اهدا شد.

داوری نهایی جشنواره را اصغر همت، شهرام گیل آبادی و کوروش نریمانی بر عهده داشتند.

بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر لاله های سرخ امسال با محور نقش تئاتر در ترویج الگوی اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، گرامیداشت حماسه چهارم آذر روز مقاومت مردم اندیمشک، تکریم دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حماسه های مدافعان حرم ششم تا ۹ آذر برگزار شد.

جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ از جمله جشنواره های مطرح کشوری است که هر سال به میزبانی اندیمشک برگزار می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار