سینمای سیار به شهر باوی هم رسید

تاریخ انتشار: شنبه 6 مرداد 1397 | 14:12 ب.ظ
سینمای سیار به شهر باوی هم رسید زمان مطالعه: ۲ دقیقه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان سینمای سیار در شهرستان باوی از توابع استان خوزستان راه‌اندازی شد. به گزارش نخبگان ، فرماندار شهرستان باوی در آیین راه‌اندازی این سینما بر نقش مؤثر سینما در فرهنگ‌سازی و تبیین جایگاه خانواده در جامعه تاکید کرد و افزود: جایگاه هنر و نقش پررنگ هنرمندان در […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان سینمای سیار در شهرستان باوی از توابع استان خوزستان راه‌اندازی شد.

به گزارش نخبگان ، فرماندار شهرستان باوی در آیین راه‌اندازی این سینما بر نقش مؤثر سینما در فرهنگ‌سازی و تبیین جایگاه خانواده در جامعه تاکید کرد و افزود: جایگاه هنر و نقش پررنگ هنرمندان در جامعه با ایجاد آثار هنری در بخش‌های مختلف باعث ایجاد فرهنگ‎سازی و ارتقای فرهنگی جامعه می‌شود. 

حیدر کاظمی با اشاره به وجود ظرفیت و پتانسیل بالای هنرمندان این شهرستان اظهار داشت: بخش هنر در برنامه‎های فرهنگی و اجتماعی نقش‎آفرینی بیشتری داشته باشد و تا با بهره‌مندی از این توانمندی‌ها در رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه تاثیرگذار باشد. 

وی با تاکید بر ضرورت حمایت جامعه هنری از سوی مسئولان گفت: دولت در راستای کاهش آسیب‎های اجتماعی و رشد جوانان از این گونه برنامه‌ها استقبال می‎کند و ما نیز تمام تلاش خود را در ایجاد نشاط بین شهروندان به خصوص جوانان به کار خواهیم گرفت. 

مشاور استاندار خوزستان در امور فرهنگی و هنری نیز راه‌اندازی طرح سینما سیار را یکی از گام‌های مهم و تاثیرگذار در مسیر توسعه فرهنگ و هنر استان دانست و اظهار کرد: این حرکت می‌تواند نشاط و روحیه کنشگری و پژوهش فرهنگی و اجتماعی را در خوزستان تقویت کند. 

وی ادامه داد: امیدواریم این جریان ارزشمند را در تمام استان و به خصوص مناطق کم برخودار شاهد باشیم. 

کیانی گفت: امیدواریم بتوانیم با این طرح نوین، پوشش فرهنگی و هنری و نوعی حس پژوهش در خوزستان تقویت و جلسات پژوهشی هم به موازات اکران فیلم‌ها در مناطف مختلف استان برگزار شود. 

رییس انجمن سینمای جوانان خوزستان نیز با بیان این که طرح “سلام سینما” در شهرها و روستاهای فاقد سینما اجرا می‌شود گفت: سینمای سیار تحت عنوان “سلام سینما” توسط سازمان امور سینمایی کشور پی‌ریزی و عملیات اجرایی آن را به انجمن سینمای جوانان واگذار کرد. 

حمید آل‌حمودی افزود: تجهیزات لازم برای اکران فیلم‌های به روز سینما تهیه و در مناطق کم برخوردار سینمای سیار با کیفیت بسیار بالا راه‌اندازی خواهد شد. 

وی ادامه داد: دستگاه پروژکتور حرفه‌ای و پرده دیتا برای اکران فیلم‌های به روز سینمایی در شهرستان باوی و در شهرستان‌های همجوار مرکز استان آماده و به منظور اکران فیلم در این شهرستان‌ها مستقر شد. 

رییس انجمن سینمای جوانان خوزستان بیان کرد: مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در راستای اجرای هر چه بهتر طرح سینمای سیار مساعدت و همکاری فراوانی داشتند و امیدواریم طی چند ماه آینده همه شهرهای فاقد سینما را تحت پوشش قرار بدهیم.

آل‌حمودی هدف از اجرای این طرح را بهره‌مندی جوانان و نوجوانان و علاقه‌مندان از سینمای روز ایران و توجه به هنر فاخر سینما، رفع تبعیض فرهنگی، ایجاد شور و نشاط و غنی‌سازی اوقات فراغت برشمرد./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار