دادستان ماهشهر: کودکان آزار دیده در اختیار قیم موقت خود هستند

تاریخ انتشار: دوشنبه 11 تیر 1397 | 13:32 ب.ظ
دادستان ماهشهر: کودکان آزار دیده در اختیار قیم موقت خود هستند زمان مطالعه: ۲ دقیقه دادستان شهرستان بندرماهشهر گفت: کودکان با نظارت بهزیستی شهرستان در اختیار قیم موقت آنان( عموی اطفال) هستند و به هیچ وجه تحویل پدرشان داده نشده اند. به گزارش نخبگان مهدی محمدی در گفت‌وگوییاظهار داشت: علیرغم اظهارات افرادی که هیچ اطلاعی از روند رسیدگی پرونده ندارند، کودکان آزار دیده تحویل پدرشان داده نشده‌اند و بهزیستی و دادگاه […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دادستان شهرستان بندرماهشهر گفت: کودکان با نظارت بهزیستی شهرستان در اختیار قیم موقت آنان( عموی اطفال) هستند و به هیچ وجه تحویل پدرشان داده نشده اند.

به گزارش نخبگان مهدی محمدی در گفت‌وگوییاظهار داشت: علیرغم اظهارات افرادی که هیچ اطلاعی از روند رسیدگی پرونده ندارند، کودکان آزار دیده تحویل پدرشان داده نشده‌اند و بهزیستی و دادگاه در جریان کامل زندگی کودکان و وضعیت روحی و روانی آن‌ها است.

وی افزود: کودکان با نظارت بهزیستی شهرستان در اختیار قیم موقت آنان( عموی اطفال) هستند و به هیچ وجه تحویل پدرشان داده نشده اند.

دادستان شهرستان بندرماهشهر با تاکید بر نحوه رسیدگی به این پرونده بیان کرد: اگر صلاحیت پدر کودکان برای سرپرستی آنان به تشخیص دادگاه رد شود کودکان به بهزیستی و یا فرد صالح دیگری که دادگاه تشخیص دهد، جهت سرپرستی تحویل داده خواهند شد.

وی با اشاره به ابراز پشیمانی پدر کودکان آزار دیده گفت: طبق قانون حتی اگر پدر کودکان آزار دیده رفتار خود را اصلاح کند و این تغییر رفتار مورد تایید کارشناسان مربوطه قرار  گیرد، به تشخیص دادگاه امکان دارد با نظارت بهزیستی و مدعی العموم تا رسیدن به سن بلوغ تحت سرپرستی پدر خود قرار داده شوند که البته تا کنون به چنین نتیجه ای نرسیده ایم.

محمدی با اشاره به آزادی پدر کودکان  و نامادری آنان خاطرنشان کرد: پدر کودکان آزار دیده با کفالت برادر خود که یکی از شمات پرونده بود و نامادری با تودیع وثیقه توسط یکی از بستگان آنان آزاد شده است.

همچنین این مقام قضایی در پایان عنوان کرد: به خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه توصیه می‌کنم به اطلاعات و اخبار کذبی که برخی افراد، بدون اطلاع از روند قانونی و بدون تایید مراجع قانونی در این خصوص انتشار می‌دهند و بعضا به نظر می‌رسد به قصد شهرت خود و به قیمت تحت الشعاع قرار گرفتن آبروی خانوادگی اطفال و والدین آنان  انتشار می‌دهند توجه نکنند چرا که در صورت ارتکاب انتشار اخبار کذب و دور از واقعیت و وقوع جرم به نحو مقتضی برخورد خواهد شد./ تسنیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار