بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری انرژی کشور در اندیمشک ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: شنبه 25 فروردین 1397 | 02:36 ق.ظ
بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری انرژی کشور در اندیمشک ساخته می‌شود زمان مطالعه: ۳ دقیقه فرماندار اندیمشک گفت: احداث بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری انرژی کشور در پارک کوهستانی فدک شهرستان اندیمشک مورد توجه قرار گرفته است و به زودی عملیات اجرایی این طرح، آغاز می‌شود. به گزارش نخبگان، پیمان جهانگیری در گفت‌وگویی، اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته و هم زمان با آغاز تعطیلات سال نو، روزانه بیش از […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فرماندار اندیمشک گفت: احداث بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری انرژی کشور در پارک کوهستانی فدک شهرستان اندیمشک مورد توجه قرار گرفته است و به زودی عملیات اجرایی این طرح، آغاز می‌شود.

به گزارش نخبگان، پیمان جهانگیری در گفت‌وگویی، اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته و هم زمان با آغاز تعطیلات سال نو، روزانه بیش از ۱۲ هزار نفر از سد دز و ۳ هزار نفر از سد کرخه اندیمشک بازدید کردند.

وی گفت: بازدید از سدهای دز و کرخه از ابتدای فرودین ماه امسال آغاز و تا ۱۲ فرودین ماه ادامه داشته است،گفت: هم زمان با آغاز تعطیلات سال نو و در مجموع، بیش از ۲۱۰ هزار نفر از سدهای دز و کرخه اندیمشک بازدید کرده‌اند.

بیش از ۱۷۲ هزار نفر از خدمات پیش بینی شده در مجموعه سد دز و ۳۸ هزار نفر از کرخه اندیمشک، بهره مند شدند

فرماندار اندیمشک با اشاره به ظرفیت‌های مهم گردشگری اندیمشک عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته و هم زمان با آغاز حضور کاروان‌های راهیان نور و گردشگران سرتاسر کشور در شهرستان اندیمشک، بیش از ۱۷۲ هزار نفر از خدمات پیش بینی شده در مجموعه سد دز و ۳۸ هزار نفر از کرخه اندیمشک، بهره مند شدند.

وی با بیان این هم چنین در این مدت و به صورت روزانه ۱۰ هزار نفر با حضور در بخش الوار گرمسیری از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری این منطقه بازدید کرده‌اند، افزود: امسال میزان حضور گردشگران در بخش الوار گرمسیری اندیمشک، قابل توجه بوده است.

جهانگیری بیان کرد: هم چنین در تعطیلات سال نو بیش از ۴۵۰ کلاس درس برای اسکان گردشگران شهرهای مختلف ایران اسلامی اختصاص یافت و طبق بررسی‌های صورت گرفته، بیش از ۱۰ هزار نفر از خدمات اسکان شهرستان اندیمشک در تعطیلات سال نو، برخوردار شدند.

پارک کوهستانی فدک، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان اندیمشک است

وی با اشاره به خدمات پیش بینی و اجرا شده در فاز اول پارک کوهستانی فدک اندیمشک، گفت: امروز پارک کوهستانی فدک، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان اندیمشک است.

فرماندار اندیمشک با بیان این که به زودی عملیات تجهیز و تکمیل مراحل مختلف پارک کوهستانی فدک انجام می‌شود، ادامه داد: تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر با حضور در پارک کوهستانی فدک از خدمات این مجموعه، استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به این که توسعه نشاط اجتماعی و گسترش خدمات گردشگری در شهرستان اندیمشک یک اولویت است، افزود: شهرستان اندیمشک در حوزه گردشگری دارای ظرفیت‌های مختلفی است و در صورت توجه مناسب به آن، می‌توان زمینه را برای کار آفرینی و توسعه شهرستان بیش از گذشته فراهم کرد.

احداث بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری انرژی کشور در پارک کوهستانی فدک شهرستان اندیمشک مورد توجه قرار گرفته است

جهانگیری عنوان کرد: به همین جهت احداث بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری انرژی کشور در پارک کوهستانی فدک شهرستان اندیمشک مورد توجه قرار گرفته است و به زودی عملیات اجرایی این طرح با همکاری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی، آغاز می‌شود.

وی گفت: فاز نخست این طرح در زمینی به مساحت حدود ۲ هزار و پانصد مترمربع و در پارک کوهستانی فدک و با همکاری یک شرکت دانش بنیان و استفاده از نظرات کارشناسان و نخبگان علمی و دانشگاهی کشور به اجرا رسیده و با بهره برداری کامل از آن، فعالیت تالار انرژی و تالار نجوم در پارک انرژی اندیمشک، آغازمی‌شود.

فرماندار اندیمشک بیان کرد: توسعه خدمات علمی و آموزشی و ایجاد زمینه گسترش نشاط اجتماعی با استفاده از تجهیزات و روش‌های علمی و به روز دنیا ازجمله اهداف احداث پارک انرژی شهرستان اندیمشک است که به زودی عملیات اجرایی آن در پارک کوهستانی فدک آغاز و با استفاده از کارشناسان و روش‌های علمی به روز دنیا، خدمات علمی و آموزشی در شهرستان اندیمشک گسترش پیدامی‌کند.

وی افزود: مساحت فاز اول پارک انرژی شهرستان اندیمشک ۲۵۰۰ متر بوده و این مساحت شامل ۱۵۰۰ متر برای فضاهای بیرونی و یک هزار متر برای محیط داخل است و علاوه بر این با راه اندازی پارک انرژی شهرستان اندیمشک، تجهیزات آموزشی و علمی مورد نیاز آن نیز در کم‌ترین زمان ممکن تهیه و مورد استفاده قرارمی‌گیرند.

جهانگیری ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف در حوزه تولید و حفاظتانرژی‌های پایدار و تجدید پذیر، خدمات حوزه علوم پایه و نجوم، از جمله دیگرفعالیت‌های پارک انرژی اندیمشک بوده و در این مرکز با استفاده از اصول علمی و تجربی، شهروندان و اقشار مختلف اجتماعی با خدمات علمی حوزه انرژی بیش از گذشته آشنا و زمینه برای شکوفایی علمی شهرستان بیش از گذشته فراهم می‌شود./تسنیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار