استاندار: محیط زیست و منابع طبیعی مهمترین دغدغه در خوزستان است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 اسفند 1396 | 13:31 ب.ظ
استاندار: محیط زیست و منابع طبیعی مهمترین دغدغه در خوزستان است زمان مطالعه: ۲ دقیقه  استاندار خوزستان با بیان اینکه دغدغه همه ما محیط زیست و منابع طبیعی این استان است گفت:با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی باید تلاش کرد تا شرایط زندگی در استان خوزستان بهبود یابد. به گزارش نخبگان غلامرضا شریعتی دوشنبه در آئین اهدای اسناد مالکیت طرح های مشارکتی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان خوزستان […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

 استاندار خوزستان با بیان اینکه دغدغه همه ما محیط زیست و منابع طبیعی این استان است گفت:با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی باید تلاش کرد تا شرایط زندگی در استان خوزستان بهبود یابد.

به گزارش نخبگان غلامرضا شریعتی دوشنبه در آئین اهدای اسناد مالکیت طرح های مشارکتی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان خوزستان در تالار نیایش شوش گفت:اگر شرایط و امکانات زندگی در استان خوزستان فراهم شود آن وقت دامداری و کشاورزی در این استان بیش از پیش رونق خواهد گرفت.
وی افزود:در خصوص موضوع آب و انتقال آن تاکید به توجه جدی به استان خوزستان است و همه باید به این نکته توجه کنند.
استاندار خوزستان همچنین گسترش درختکاری وترویج این سنت حسنه را برای همه یک فرهنگ ضروری دانست و گفت:همه باید در این سنت حسنه کمک کنند چرا که شرط موفقیت مشارکت مردم است.
وی گفت:باید تلاش کنیم و درصد خطا را کاهش دهیم تا محیط زیستی سالم تر و استانی قابل زیست تر ایجاد کنیم واین کار انجام شدنی است.
شریعتی با تاکید بر ضرورت کنترل شن های روان بیان داشت:در حالیکه ۳۵۰ هزار هکتار از استان شن های روان بود ۱۲۷ هزار هکتار آن تثبیت شده است.امسال هم می بایست ۱۲هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر از شن زارهای استان را تثبیت کنیم که تاکنون ۱۰هزار هکتار آن اجرا شده و تا پایان فروردین ۹۷ نیز ۲هزار و۵۰۰هکتار دیگر تثبیت خواهند شد.
نماینده مردم شوش درمجلس شورای اسلامی نیز گفت:منابع طبیعی برای نسل های مختلف است و برای اینکه بتوانیم ازمنابع طبیعی ومحیط زیست صیانت و حفاظت کنیم باید مردم رامشارکت دهیم.
سیدراضی نوری گفت:امروز شاهد تجلیل از افرادی هستیم که در طرح جنگل کاری و تثبیت شن های روان و مالچ پاشی درسطح استان بخصوص شهرستان شوش از ۳۵ هزار هکتار طرح مشارکتی ۱۸هزار هکتار آنرا اجرا کردند که کار ارزشمندی است.
احمد مطیعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان نیز گفت:پنجهزار و ۶۰۰ هکتار در قالب طرحهای جنگل کاری مشارکتی و ۲ هزار هکتار در قالب طرحهای تثبیت شن ،۵۶۵هکتار در قالب واگذاری اسناد طرح مرتعداری به ۵۹فقره انعقاد قرار داد ثبتی وارایه سند به مردم وزمینه اشتغال ۱۷۵نفر رانیز در سراسر استان خوزستان فراهم شد.
در این آئین ۵۹ سند مالکیت طرح های مشارکتی جنگل کاری استان خوزستان اهدا شد.
همچنین استاندار خوزستان از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان بعنوان همیار طبیعت معرفی شد./ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار