معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

آغاز طرح سلامت نوروزی در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 15 اسفند 1396 | 23:18 ب.ظ
آغاز طرح سلامت نوروزی در خوزستان زمان مطالعه: < 1 دقیقه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اجرای طرح سلامت نوروزی از امروز خبرداد. به گزارش نخبگان، دکتر شکرالله سلمان زاده در حاشیه مراسم برگزاری مانور سلامت نوروزی که امروز (۱۵ اسفندماه) در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی و حضور […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اجرای طرح سلامت نوروزی از امروز خبرداد.

به گزارش نخبگان، دکتر شکرالله سلمان زاده در حاشیه مراسم برگزاری مانور سلامت نوروزی که امروز (۱۵ اسفندماه) در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی و حضور زائران کاروان راهیان نور در خوزستان و لزوم بازرسی از مراکز بهداشت باید امنیت سلامت این افراد تامین شود. بنابراین مطابق برنامه سالانه از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵فروردین ماه سال جدید طرح سلامت نوروزی اجرا می‌شود.

وی افزود: در اجرای این طرح ۳۷ هزار و ۶۰۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند و شامل هتل‌ها، رستوران‌ها و تفرجگاه‌ها هستند به صورت صد درصد مورد بازرسی قرار می‌گیرند و در صورت مشاهده هرگونه موردی که تهدیدی برای سلامت مردم باشد برخورد جدی می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد:  ۳۵ اکیپ در قالب ۲۶۵ نفر کارشناس و مهندس سلامت محیط، این بازرسی‌ها را انجام می‌دهند.

سلمان زاده تصریح کرد: از تمام شهروندان و مسافرینی که به استان خوزستان سفر می‌کنند می‌خواهیم در صورت مشاهده موردی مغایر با موازین بهداشتی، با سامانه ۱۹۰تماس بگیرند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی گفت: همچنین باید با سایر نهادهای مرتبط مثل اداره دامپزشکی جهت جلوگیری از عرضه گوشت و مرغ زنده در معابر عمومی، سازمان شهرداری جهت نظافت اطرف بازارچه‌ها، اداره آب و فاضلاب جهت تامین آب سالم، حفظ کلر آب و امنیت میکروبی آب در شبکه آبرسانی و انجام بازدیدهایی با اتحادیه‌ها و اصناف، هماهنگی ایجاد شود./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار