پژوهش نقش مهمی در توسعه نقش‌آفرینی ورزشکاران دارد

تاریخ انتشار: دوشنبه 9 بهمن 1396 | 00:07 ق.ظ
پژوهش نقش مهمی در توسعه نقش‌آفرینی ورزشکاران دارد زمان مطالعه: ۲ دقیقه رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که پژوهش نقش بسیار مهمی در توسعه نقش‌آفرینی‌های ورزشکاران دارد، گفت: تاکنون فعالیت‌های موثر و خوبی در بخش پژوهش به انجام رسیده است. محمدرضا فضلی در آیین افتتاحیه همایش ارائه یافته‌های پژوهشی منطقه ۶ کشور که امروز (یکشنبه) در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که پژوهش نقش بسیار مهمی در توسعه نقش‌آفرینی‌های ورزشکاران دارد، گفت: تاکنون فعالیت‌های موثر و خوبی در بخش پژوهش به انجام رسیده است.

محمدرضا فضلی در آیین افتتاحیه همایش ارائه یافته‌های پژوهشی منطقه ۶ کشور که امروز (یکشنبه) در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: امروز ششمین همایش یافته‌های پژوهشی منطقه ۶ کشور به میزبانی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار می‌شود که حاصل مجموعه این یافته‌های پژوهشی، سال آبنده در دومین همایش یافته‌های پژوهشی ورزش و جوانان ادارات کل ورزش و جوانان کشور ارائه و در نهایت پژوهشگر برتر معرفی خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته موفق به راه‌اندازی ۳۱ شورای پژوهش و فناوری در کشور شدیم که ریاست آن با مدیران کل ادارات ورزش و جوانان است. همچنین در سال ۹۴، ۱۴۵ طرح و در سال گذشته ۸۰ طرح پژوهشی را در سامانه سمات وزارت علوم به ثبت رساندیم که این یک رکورد است.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از مهمترین موضوعات حوزه پژوهش در ورزش، پایش ورزش استان‌ها و کمک به مدیریت و استراتژی‌های استان در ورزش با توجه به شرایطی از جمله اقلیمی، جغرافیایی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: در عرصه ملی نیز دغدغه ما بر اساس یافته‌های پژوهشی به کاهش تدریجی جمعیت جوان کشور در سال‌های آینده برمی‌گردد؛ طبق پیش‌بینی‌ها در سال ۱۴۳۰، بیش از ۲۵ میلیون سالمند خواهیم داشت، که نیاز به خدمات دارند، زیرا هر چقدر جامعه ما از سلامت جسمی و روانی فاصله بگیرد با هزینه‌های مضاعفی مواجه خواهیم شد. آسیب‌های اجتماعی در حوزه جوانان نیز از مهمترین مسائل مورد توجه محور علمی پژوهش است.

فضلی با بیان این‌که پژوهش نقش بسیار مهمی در توسعه نقش‌آفرینی‌های ورزشکاران و شاخصه‌های مرتبط با فعالیت‌ها دارد، گفت: ما آماده هستیم که در حوزه موضوعاتی که مرتبط با مأموریت‌های وزارت ورزش و جوانان است، از تحقیقات این زمینه بهره‌مند شویم. ما فکر می‌کنیم عرصه‌ای که در آن فعالیت می‌کنیم، اعم از ورزش عمومی و قهرمانی و همچنین حوزه جوانان، این ارزش را دارند که در حیطه پژوهش مورد چالش قرار بگیرند و مسیر را به سمت تعالی ببریم.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: فعالیت‌های پژوهشی در وزارت ورزش و جوانان نسبت به دوره قبل بهتر شده است و مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند اما با چالش‌های بسیاری در بخش پژوهش سیستم‌های اجرایی مواجه هستیم؛ به طور مثال فرایند اجرای یک پژوهش در سیستم کاری ما ۲۰ مرحله دارد که این فرایند طولانی است، البته در این زمینه مذاکراتی با دکتر سلطانی‌فر داشته‌ایم تا ان‌شاءالله بتوانیم نظامنامه پژوهش را به صورتی تدوین کنیم که این فرایندها کوتاه شود. پژوهش کار سختی را در سازمان اداری دنبال می‌کند ولی فعالیت‌های موثر و خوبی در این بخش انجام شده است.

به گزارش نخبگان، در این همایش سه کارگاه سنجش ترکیب بدن و سلامت، پیشگیری و درمان تمرین‌زدگی در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و همچنین سلامت اجتماعی جوانان برگزار شد.

همچنین از دبیران شورای پژوهش استان‌های فارس، هرمزگان، بوشهر و خوزستان، تجلیل به عمل آمد. ( ایسنا )

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار