گرد و خاک در خوزستان ۲۵۸ نفر را راهی بیمارستان کرد

تاریخ انتشار: شنبه 30 دی 1396 | 17:14 ب.ظ
گرد و خاک در خوزستان ۲۵۸ نفر را راهی بیمارستان کرد زمان مطالعه: ۲ دقیقه به گزارش نخبگان ، قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از ظهر روز جمعه تا ساعت هشت صبح روز شنبه ۲۵۸ نفر با عارضه تنگی نفس ناشی از وقوع پدیده گرد و خاک، به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه در استان مراجعه کردند. دکتر خجسته حسین نژاد در گفت و گویی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان ، قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از ظهر روز جمعه تا ساعت هشت صبح روز شنبه ۲۵۸ نفر با عارضه تنگی نفس ناشی از وقوع پدیده گرد و خاک، به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه در استان مراجعه کردند.

دکتر خجسته حسین نژاد در گفت و گویی اظهار کرد: از این تعداد ۱۸ نفر بستری در بخش، ۹ نفر بستری ویژه ، ۱۴۸ نفر سرپایی و ۸۳ نفر بستری در اورژانس گزارش شده است.
وی ادامه داد: این تعداد به ۳۸ مرکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در استان مراجعه کردند.

عباس نبوره، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان نیز گفت: امروز صبح یک دانشجوی دختر با سابقه آسم در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی اهواز دچار مشکل تنفسی و توسط نیروهای امدادی اورژانس به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد.
بالاترین میزان غلظت گرد و خاک در ساعت ۹ صبح روز شنبه در سوسنگرد به ده هزار میکرو گرم بر متر مکعب (۶۶برابر حد مجاز ) رسید و دیروز بالاترین غلظت گرد و خاک در اهواز ۵۳ برابر حد مجاز اعلام شد.
ستاد مدیریت بحران خوزستان ادارات و دستگاههای اجرایی ۱۳شهرستان استان را به دلیل این وضعیت جوی در روز شنبه تعطیل اعلام کرد.

بروز پدیده ریزگردها در خوزستان همچنین مدارس ۱۷ شهرستان استان را در روز شنبه تعطیل کرده است.

بنابر گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان منشا گرد و خاک روز گذشته در شهرهای استان کانون های داخلی بود که با وزش باد با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت فعال شد.
این منبع کانون ریزگردهای امروز شنبه خوزستان را خارجی (کانون گرد و خاک در عراق ) اعلام کرد.
شاخص مجاز ریزگردها و آلاینده ها ۱۵۰ میگروگرم بر متر مکعب است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار