خوزستان بیشترین واحد مسکن مهر بدون متقاضی را دارد

تاریخ انتشار: دوشنبه 11 دی 1396 | 21:51 ب.ظ
خوزستان بیشترین واحد مسکن مهر بدون متقاضی را دارد زمان مطالعه: ۲ دقیقه به گزارش نخبگان و بهنقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی در نشست شورای مسکن خوزستان در استانداری اظهار کرد: حدود ١٠٣ هزار واحد مسکن مهر در استان وجود دارد که ١٧ هزار واحد آن فاقد متقاضی است. وی افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن مهر کشور ٩٧ درصد و برای استان ٨۴ درصد است […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان و بهنقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی در نشست شورای مسکن خوزستان در استانداری اظهار کرد: حدود ١٠٣ هزار واحد مسکن مهر در استان وجود دارد که ١٧ هزار واحد آن فاقد متقاضی است.
وی افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن مهر کشور ٩٧ درصد و برای استان ٨۴ درصد است که نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: بحث مسکن مهر تنها با اراده مسئولان خوزستان و در درون استان قابل حل است و بخشنامه های مرکز، مشکلی را در این زمینه حل نمی کند.
وی عنوان کرد: حدود ١٣٠هزار واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که یا فاقد متقاضی هستند و یا در قوه قضاییه پرونده دارند.
مهرآبادی ادامه داد: ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که حدود ٢ میلیون واحد آن در مرحله اتمام است، ٧٠ هزار واحد آن کم مشکل و باقی، واحدهای مسئله دار هستند.
وی افزود: ١٠ سال از آغاز مسکن مهر می گذرد و اگرچه برنامه دو ساله ای برای اتمام آن در نظر گرفته شده، امیدی به تکمیل آن در این زمان وجود ندارد.
قائم مقام وزیر راه با بیان این که بازپرداخت ١٢ ساله تسهیلات مسکن مردم را در تنگنا قرار می دهد، از بانک ها خواست در این زمینه با نگاهی بازتر برخورد کنند.
وی درخصوص مسکن مهر ٢ هزار واحدی نفت اهواز توضیح داد: تاکنون٧٠٠ واحد مهر نفت تحویل متقاضیان داده شده و برنامه ریزی شده که تا پایان امسال ٣٠٠ واحد دیگر به متقاضیان واگذار شود.
مهرآبادی ادامه داد: با توجه به این که اکنون بهترین فصل ساخت و ساز در خوزستان است، انتظار می رود ساخت مسکن مهر نفت تا پایان شهریور ماه به اتمام برسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از ارجاع پیشنهاد حل مشکل مسکن مهر کشور به کمیسیون اقتصاد خبر داد و گفت: طی پیشنهاداتی که در قالب یک نامه به کمیسیون اقتصاد ارجاع دادیم، دو بحث اتمام مسکن مهر در یک باره زمانی دو ساله و نیز یکسان سازی نحوه ارائه سایر تسهیلات بانک ها به متقاضیان مسکن مهر مطرح شد.
وی ادامه داد: کارگروهی با مرکزیت بانک کشاورزی تشکیل شد تا این طرح به کمیسیون اقتصاد ارائه شود بنابراین روز دوشنبه(پس فردا) جمع بندی این کارگروه مطرح و درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.
مهر آبادی درخصوص میزان مسکن مهر تکمیل شده در کشور عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید یک میلیون واحد مسکن مهر در چهار سال تحویل متقاضیان شده که نسبت به تحویل ۶٩٠ هزار واحد دولت گذشته، رقم چشمگیری است.
وی گفت: جشن پایان مسکن مهر در ٢ شهر یزد و زنجان برگزار شده و تا پایان امسال در هشت شهر دیگر هم برگزار می شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درخصوص وضعیت مسکن مهر استان خوزستان بیان کرد: ٧١ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده و ١۵ هزار واحد نیز در دست ساخت است که برنامه ریزی شده هشت هزار واحد آن امسال به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: به دلیل بی تدبیری، شبکه آب و برق در جایی اجرا شده که متقاضی وجود ندارد بنابراین باید با تکمیل این واحدها، از هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری کنیم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بیش از ٢ هزار ۵٠٠ مدرسه در مسکن مهر نیاز است، یادآور شد: اتمام پروژه مسکن مهر در کشور به بیش از ١٠٠ هزار میلیارد ریال بودجه شامل ۴٠ هزار میلیارد ریال در بخش خدمات زیربنایی و همین میزان اعتبار در بخش خدمات زیر بنایی است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار