برق منطقه‌ای خوزستان ۱۳۲ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد

پرداخت ۱۸۰ میلیون یورو وام به برق ‌خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 23 بهمن 1395 | 22:10 ب.ظ
پرداخت ۱۸۰ میلیون یورو وام به برق ‌خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه معاون وزیر نیرو گفت: برق منطقه‌ای خوزستان ۱۳۲ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد همچنین قرار است ۱۸۰ میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی به آن‌ها وام داده شود که این موضوع پیگیری می‌شود. به گزارش نخبگان، هوشنگ فلاحتیان عصر امروز در جلسه ستاد بحران استان خوزستان با اشاره به قطعی برق چندین شهرستان خوزستان اظهار […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

معاون وزیر نیرو گفت: برق منطقه‌ای خوزستان ۱۳۲ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد همچنین قرار است ۱۸۰ میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی به آن‌ها وام داده شود که این موضوع پیگیری می‌شود.

به گزارش نخبگان، هوشنگ فلاحتیان عصر امروز در جلسه ستاد بحران استان خوزستان با اشاره به قطعی برق چندین شهرستان خوزستان اظهار داشت: اثرات نامطلوب ریزگردها بر شبکه در سطح استان خوزستان شرایط خاصی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه اکثر تاسیسات برق در فضای باز ایجاد شده‌اند، افزود: خطوط برقی نیازمند عایق هستند چرا که اگر کوچکترین صدمه‌ای به این تاسیسات وارد شود خطوط از مدار خارج می‌شوند.

معاون وزیر نیرو به گردوخاک چند هفته پیش و وجود بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه انتقال برق در خوزستان، اشاره بیان کرد: به دلیل پدیده ریزگردا که رخ داد لایه نسبتا ضخیمی از خاک بر روی مقره‌ها قرار گرفت که به دلیل رطوبت به گل تبدیل شد.

وی با بیان اینکه صنعت برق باید مرتبا این تأسیسات را شستشو دهد، گفت: در حدود ۱۵ روز پیش همه ایستگاه‌های محدوده اهواز را شست‌وشو داده شد.

فلاحتیان با اشاره به اینکه اگر شست‌وشو انجام نشود، پست برق منفجر می‌شود، عنوان کرد: خطوط انتقالی که در بیابان‌ها و اطراف اهواز وجود دارد از مشکلات ما هستند که و شستن آن‌ها به نوبه خود قصه‌ای است.

وی افزود: مقره‌های سرامیکی اگر به سیلیکون راور تبدیل شوند عملکرد بهتری خواهند ولی باید به گرمای هوا در خوزستان نیز توجه کنیم چرا که مقره‌های سیلیکونی بعد از مدتی خشک می‌شوند با این وجود تغییر و عوض کردن این مقره‌ها را در دستور کار قرار داده شده است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه  باید پست‌های ۱۳۲ کیلوولت خوزستان را مسقف کنیم، بیان کرد: همه پست‌ها باید به نوع جی آی اس تغییر یابند که البته این کار در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال برق را ۱۱۰ تومان از تولیدکننده بخش خصوصی می‌خریم و در خوزستان بدون احتساب سوخت ۱۷ تومان می‌فروشیم، گفت: پست‌های تیاف در خوزستان را باید به تدریج به پست‌های دائم تبدیل کنیم.

فلاحتیان با احتمال دادن ادامه‌دار بودن این پدیده‌ها عنوان کرد: ادامه یافتن قطعی برق آن هم به این صورت موجب ناراحتی مردم از مسئولان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه نقاط حساس خوزستان به دیزل ژنراتور نیازمندند و باید برای همه آنها این وسیله را تأسیس و تهیه شود، تصریح کرد: شرایط بسیار حساس است و دوستان ما به صورت ۲۴ساعته در حال انجام فعالیت‌های لازم هستند.

معاون وزیر نیرو به لزوم اختصاص اعتبارات استانی برای خرید دیزل ژنراتور اشاره کرد و گفت: قرار بر اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صنعت برق برای رفع و حل این مشکلات است.

وی با بیان اینکه ۱۵ دستگاه به صورت فوری برای استان خریداری شود، گفت: برق منطقه ای خوزستان ۱۳۲ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد همچنین قرار است ۱۸۰ میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی به آن‌ها وام داده شود که این موضوع پیگیری می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار