شریعتی:دانش تئوریک باید همراه با آموزش فنی و حرفه ای باشد

گزارش تصویری بازدید استاندار خوزستان از مرکز فنی و حرفه ای امام علی (ع) اهواز

تاریخ انتشار: پنجشنبه 5 مرداد 1396 | 18:53 ب.ظ
گزارش تصویری بازدید استاندار خوزستان از مرکز فنی و حرفه ای امام علی (ع) اهواز زمان مطالعه: ۳ دقیقه  به گزارش نخبگان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان پیش از ظهر چهارشنبه چهارم مرداد ماه در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه ای امام علی (ع) در اهواز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی مهارت و روز آموزش های فنی […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

 به گزارش نخبگان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان پیش از ظهر چهارشنبه چهارم مرداد ماه در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه ای امام علی (ع) در اهواز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی مهارت و روز آموزش های فنی و حرفه ای گفت:  امروز از نزدیک در جریان اقدامات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان قرار گرفتیم. فنی و حرفه ای نماد تکنولوژی و مهارت افزایی در جامعه و کاربردی کردن علومی که در دانشگاه و در رشته های مختلف تحصیل و تدریس میشود است و مردم جنبه کاربردی آن علوم را از طریق مهارت های فنی و حرفه ای لمس می کنند.

شریعتی افزود: از این بابت مشتریان تمام دانش های آموخته شده فرد را در نوع خدمتی که ارائه میکند می بینند و اگر آن روند آموزشی ناقص باشد قضاوت مردم فارغ از اینکه سواد تئوریک در چه سطحی است می تواند متفاوت باشد.

 استاندار خوزستان یادآور شد: فنی و حرفه ای نقش خدمت رسانی مستقیم به مردم را ایفا میکند و مقدار قابل ملاحظه ای از کیفیت خدمات در زمینه فنی و مهندسی به عملکرد فنی و حرفه ای بر میگردد.

 شریعتی تصریح کرد: مشکلی عمده ای که با پیمانکاران پروژه های بزرگ در استان داریم این است که پیمانکاران این پروژه ها تاکیدشان بر این است که ما تکنسین های ماهر نیاز داریم و بعضا به اندازه کافی ندارند و از نیروهای استان های دیگر استفاده میکنند.

 استاندار خوزستان ادامه داد: ما فارغ التحصیل زیاد داریم اما ممکن است دوره های مهارت افزایی را نگذرانده باشند و باعث شود تجربه و کارکرد آنها اثربخشی لازم و رضایت کارفرمایان را به همراه نداشته باشد.

 شریعتی خاطرنشان کرد: دانش تئوریک باید همراه با آموزش فنی و حرفه ای باشد. جایی که نقش مهمی در اشتغال می تواند داشته باشد چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی سازمان های فنی و حرفه ای هستند و هرچه آنها مجهزتر باشند و بتوانند آموزشهای با تکنیک ها و تکنولوژی بالاتری ارائه دهند و حرفه آموزی در سطح های بالاتری انجام دهند فارغ التحصیلانشان ماهرتر از مراکز آموزشی خارج شوند و درخواست و اعلام نیاز برای به کارگیری آنها بیشتر خواهد بود.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار