اینکه بگوییم در ۴۵ سال هیچ کاری نشده و اتفاقی نیفتاده بی‌انصافی است

تاریخ انتشار: دوشنبه 7 اسفند 1402 | 17:57 ب.ظ
اینکه بگوییم در ۴۵ سال هیچ کاری نشده و اتفاقی نیفتاده بی‌انصافی است زمان مطالعه: ۴ دقیقه نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به تبلیغات نامتعارف برخی کاندیداها گفت: چهار سال پیش نیز گفتم که برخی آقایان کاندیدای مجلس و خبرگان با تبلیغات نامتعارف نمک به زخم مردم می‌زنند.
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به گزارش خبرنگار نخبگان، حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد، امروز در نشست صمیمانه با فعالان حوزه هنر و رسانه خوزستان که با موضوع انتخابات در سالن جلسات دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با تاکید بر تاثیرگذاری هنر گفت: گاهی اوقات هزار منبر کار یک خط شعر یا یک فیلم سینمایی را انجام نمی‌دهد، بنابراین هنرمندان عزیز و فعالان رسانه‌ای باید در همه عرصه‌ها بتوانند با کار ارزشمند خود، مردم را به سمت خداوند و مقام عبودیت هدایت کنند.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد درخصوص استفاده از موسیقی در تبلیغات کاندیداها بیان کرد: موسیقی حرام نیست، اما ملاک و چارچوب دارد، یعنی خالق انسان برای آن چارچوب قرارداده و انسان در مسیر زندگی باید مطیع دستورات الهی باشد. بنابراین اجرایی که در چارچوب شرع و قانون باشد، ما هیچ مشکلی با آن نداریم، اما از اجرایی که در چارچوب قانون نباشد و محیط را آلوده به گناه کند، باید جلوگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت دیدن دستاوردهای نظام گفت: اینکه بگوییم در ۴۵ سال هیچ کاری نشده و اتفاقی نیفتاده بی‌انصافی است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان افزود: مقام معظم رهبری فرمودند تنها مسیر اصلاح کشور انتخابات است؛ از همین رو باید با انتخاب صحیح و مطابق با شاخص‌ها افرادی را انتخاب کنید که با وجود تلاش و تخصص و تعهد آنها شاهد توسعه در بخش‌های مختلف کشور و استان باشیم.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: متأسفانه می‌بینم که برخی از کاندیداها تبلیغاتی سنگین در شهر انجام داده‌اند. چهار سال پیش نیز گفتم که برخی آقایان کاندیدای مجلس و خبرگان با تبلیغات نامتعارف نمک به زخم مردم می‌زنند.

در ادامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اصحاب فرهنگ، هنر و اهالی قلم نیز با توجه به میزان اثر و مخاطبی که در جامعه دارند نقش بسیار کلیدی و اثرگذاری در روشنگری و آگاه‌سازی مردم برای درک اهمیت و برجستگی انتخابات پیش رو دارند.

مجید منادی، با اشاره به تاثیر اقشار مختلف در انتخابات به ویژه هنرمندان بر اهمیت نقش کلیدی اصحاب فرهنگ، هنر و اهالی قلم در روشنگری مردم برای درک اهمیت انتخابات تاکید کرد و اظهار داشت: در آستانه رویدادی ملی و میهنی و انجام تکلیفی شرعی و قانونی باید توجه داشته باشیم که انتخابات چه تاثیری بر زندگی ما داشته و خواهد گذاشت.

وی افزود: برخی قوانینی که امروز به صورت روزانه در ادارات و دستگاه‌های مختلف ملاک عمل قرار می‌گیرد، قوانین مصوب دهه‌های ۴۰، ۵۰ و ۶۰ هستند و گاه براساس این قوانین بسیاری از تصمیمات دولتی و حاکمیتی گرفته می‌شود که به طور مستقیم در دعاوی و پرونده‌ها بر زندگی مردم اثر می‌گذارد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه بسیاری از تصمیمات و قوانین مصوب مجلس کنونی و آینده نیز تا دهه‌ها در زندگی، کار و روابط اثرگذار خواهد بود توضیح داد: از طرف دیگر در بحث نظارت و تعاملاتی که مجلس و مجلسی‌ها با سایر قوا به ویژه دولت و همچنین بخش خصوصی دارند، مباحث جدی وجود دارد که اهمیت آن نباید دور از چشم بماند.

وی یادآور شد: تذکرات رهبر حکیم انقلاب اسلامی بر یک امر قانونی یعنی دخالت نکردن نمایندگان مجلس در انتصابات و مسائل اجرایی دولت بسیار راهگشا بوده اما شأن نظارتی مجلس و تعاملات برخی نمایندگان سبب شده همچنان این مسئله به صفر نرسد و در ارزیابی‌ها مورد توجه باشد هرچند رویکرد قانون و جمهوری اسلامی بر آن است که تفکیک قوا برحسب وظایف صورت بگیرد و به این سمت نیز حرکت می‌کنند.

منادی با تاکید بر اهمیت همه انتخابات‌ها در سطوح مختلف گفت: هیچ انتخاباتی مانند مجلس شاید به این میزان در وضعیت استان‌ها و شهرستان‌ها موثر نباشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: اصحاب فرهنگ، هنر و اهالی قلم نیز با توجه به میزان اثر و مخاطبی که در جامعه دارند نقش بسیار کلیدی و اثرگذاری در روشنگری و آگاه‌سازی مردم برای درک اهمیت و برجستگی انتخابات پیش رو دارند.

وی افزود: در مقاطعی شاهد بودیم تحلیل نادرست یا فریب خوردگی تعداد کمی از اعضای خانواده فرهنگ و هنر (که البته در هر قشری محتمل است) چه آثاری بر روحیه جامعه گذاشت که البته این موضوع موید میزان اثر و نقش اهالی خانواده بزرگ هنر است.

منادی ادامه داد:  تمام این اوصاف و البته به لحاظ شرایط معطوف به این زمان در داخل و خارج از کشور، پیام حضور و همبستگی ملت اهمیتی دوچندان یافته و حضور نیافتن و درک نکردن اهمیت‌ها و ضرورت‌ها نیز آسیب‌های جدی خاص خود را خواهد داشت و مشکلات کلان و خرد اثر خود را بر زندگی مردم و از سویی بر رویکرد دولت و مسئولان خواهد گذاشت.

منادی اشاره کرد: باید اهالی هنر، اهل قلم و همه اثرگذاران در ایام باقی مانده «یاعلی» بگویند و با نهضت دعوت و روشنگری اگر کسی همچنان تردیدی برای شرکت در انتخابات دارد در خصوص منفعت این موضوع به آگاهی برسد و بداند که دود حضور نیافتن و انتخاب نکردن صحیح به چشم چه کسانی می‌رود.

وی در پایان بیان کرد: به یاری خداوند گام پس از دعوت و تاکید بر حضور آگاهانه، هدایت‌گری برای انتخاب صحیح است که درباره آن نیز با اهالی آگاه و بصیر هنر و قلم استان سخن خواهیم گفت.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

اینکه بگوییم در 45 سال هیچ کاری نشده و اتفاقی نیفتاده بی‌انصافی است

عکس :آژانس خبری حوزه

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار