شعبه تخصصی حل اختلاف فرهنگ و هنر خوزستان گشایش یافت

تاریخ انتشار: دوشنبه 25 دی 1402 | 16:11 ب.ظ
شعبه تخصصی حل اختلاف فرهنگ و هنر خوزستان گشایش یافت زمان مطالعه: ۳ دقیقه شعبه تخصصی حل اختلاف فرهنگ و هنر خوزستان روز دوشنبه طی آیینی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گشایش یافت.
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/رییس توسعه حل اختلاف استان خوزستان روز دوشنبه در آیین گشایش این شعبه تخصصی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: استان خوزستان خبرنگاران، هنرمندان و فرهیختگان بسیاری دارد که همواره باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا ؛حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اصحاب رسانه خوزستان را بی مانند دانست و افزود: کانون های فرهنگی خوزستان در کشور حرف برای گفتن دارند.

وی با بیان اینکه علما، فرهیختگان و فضلای بزرگی در استان وجود دارد گفت: اصحاب رسانه پرونده زیادی در دادگستری استان ندارند ولی گاهی دچار مشکلاتی می‌شوند که به علت اینکه به حامی حقوقی و راهنمایی نیاز دارند؛ راه اندازی این شعبه حل اختلاف می تواند تاثیرگذار باشد.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان به وجود ۲۰ شعبه تخصصی در دادگستری استان اشاره کرد و گفت: راه اندازی این شعبه ها، کاهش حجم پرونده های ورودی به دادگستری را درپی دارد و روند رسیدگی به پرونده ها را تسریع می دهد.

۲۰۰ پرونده قتل در خوزستان مصالحه شد
حجت الاسلام امانت بهبهانی با بیان اینکه در طول یکسال گذشته برخی مسایل را به بدنه مردم انتقال دادیم تا به صلح و سازش منجر شود افزود: مجمع صلح خوزستان را ایجاد کردیم که این مجمع تا پایان آذرماه توانست ۲۰۰ پرونده قتل عمد را مصالحه کند؛ این در حالی است که این آمار در سال گذشته ۹۱ مورد بوده است.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان به وجود ۱۲ هزار زندانی در خوزستان اشاره کرد و گفت: هر پرونده‌ای که به صلح ختم شود ضریبی به امنیت استان می‌افزاید.

وی اظهارکرد: رنگین کمان اقوام استان خوزستان دلداده اهل بیت(ع) هستند و بیرق خوزستان بیرق صلح است.

خوزستان نیازمند صلح پایدار است

حجت الاسلام امانت بهبهانی از خوزستان به عنوان مهد صلح و میعادگاه صالحان یاد کرد و افزود: اصحاب هنر و رسانه شخصیت‌های بزرگی هستند که با گشایش این شعبه تخصصی، علاوه بر آگاهی بخشی، قصد داریم زمینه ارائه راهنمایی ها و رفع اختلافات احتمالی را در استان بیش از پیش فراهم کنیم.

وی افزود: اگر مدیری اشتباه کرد و خبرنگار متوجه و اطلاع‌رسانی کرد این خبرنگار نباید مورد مواخذه قرار گیرد.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهارکرد: پرونده‌هایی که در حوزه فرهنگ و هنر اکنون در دادسراها در مرحله رسیدگی است نیز برمی‌گردانیم و در این شعبه تخصصی بررسی می‌کنیم تا حل و فصل شوند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: خوزستان مدیون فرهنگ، هنر و رسانه ها است، اصحاب رسانه انسانهای فرهیخته‌ای هستند که امیدواریم خدمات باکیفیت و بیشتری به مردم ارایه کنند.

وی از مدیرکل ارشاد خوزستان بابت تشکیل این شعبه قدردانی کرد و گفت: افرادی که به استان مقدس الهی دلداده باشند در ارشاد موفق می‌شوند؛ دوره مدیریت فعلی ارشاد خوزستان با تعامل سایر مسوولان فرهنگی، دوره تعالی فرهنگ و ارشاد خوزستان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز ضمن گرامیداشت آغاز ماه رجب و شهادت امام هادی(ع)، آغاز به کار این شعبه را یک اقدام شایسته در مجموعه دادگستری خوزستان دانست.

مجید منادی افزود: این شعبه برای حل مشکلات هنرمندان در حوزه فرهنگ و هنر گشایش یافته و اعضای شورا جایگاهی رسمی برای تصمیم‌گیری دارند.

وی ادامه داد: اهالی فرهنگ و هنر شان و منزلت بالایی دارند، اگر مناقشاتی نیز در این حوزه وجود داشته باشد در این شعبه حل و فصل خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: همواره شاهد بودیم که مجموعه دادگستری، قضایی کشور و استان و سایر دستگاه های حاکمیتی و امنیتی تلاش زیادی داشتند تا مشکلات حوزه فرهنگ و هنر در فضای فرهنگی پیش رود، نگاه فرهنگی نسبت به این موضوع حاکم باشد، ناظر به تکریم اهالی فرهنگ و هنر باشد و مسائل در خود خانواده فرهنگ و هنر حل شود.

حوزه فرهنگ و هنر نیازمند مراقبت است

منادی افزود: حوزه فرهنگ و هنر و رسانه نیازمند مراقبت است، باید فضای فرهنگی و هنری را حفظ کنیم تا بازیچه برخی اتفاقات، افراد و جریانات غیرمردمی نشود.

وی ادامه داد: اگر فردی بخواهد ساحت فرهنگ و هنر را خدشه‌دار کند و ارزش آن را پایین بیاورد اهالی فرهنگ و هنر باید ورود کنند واجازه ندهند.

در این نشست سیدمحمدرضا بنی هاشمی به مدت سه سال به عنوان رئیس شورای تخصصی حل اختلاف فرهنگ و هنر استان خوزستان معرفی شد.

همچنین سیدامین سپهریان و عباس جبیری به عنوان دیگر اعضای شورای حل اختلاف فرهنگ و هنر خوزستان معرفی شدند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار