انعقاد تفاهم نامه کاشت یک میلیون نهال حرا در خوریات بندرماهشهر

تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 دی 1402 | 10:41 ق.ظ
انعقاد تفاهم نامه کاشت یک میلیون نهال حرا در خوریات بندرماهشهر زمان مطالعه: < 1 دقیقه مراسم انعقاد تفاهم نامه کاشت یک میلیون نهال حرا در خوریات بندرماهشهر توسط پتروشیمی مارون برگزار شد.
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش نخبگان، فرماندار شهرستان بندرماهشهر اظهار داشت: با پیشنهاد و اهتمام امرائی مدیرعامل پتروشیمی مارون، تفاهم نامه کاشت بیش از یک میلیون اصله نهال حرا در خوریات منعقد و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، ضمن اینکه تلاش می‌شود این نهال کاری در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام پذیرد.

فریدون بندری در ادامه افزود: در سال‌های گذشته حدود هشت و نیم میلیون اصله نهال در خوریات بندرماهشهر کاشته شده که بیشتر مربوط به دهه هفتاد بوده، و از سال گذشته نیز نهضت حراکاری با کاشت ۲۵۰ هزار اصله درخت آغاز شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ضمن جلوه‌های بصری بی نظیری که این گونه گیاهی به خوریات منطقه داده است؛ حرا کاری باعث تصفیه خوریات و زنده نگهداشتن آن شده و کمک شایانی به حفظ محیط زیست شهرستان و سلامت آبزیان میکند.

نماینده عالی دولت و رئیس شورای اداری در شهرستان بندرماهشهر بیان داشت: خوریات جزء ۳۰ اثر طبیعی کشور عزیزمان بشمار میرود و اداره میراث فرهنگی در تلاش است این اثر منحصر به فرد را به ثبت جهانی برساند.

لازم به ذکر است زیستگاه درخت حرا از ساحل چابهار تا بوشهر می‌باشد که در دهه ۷۰ به خوریات بندر ماهشهر آورده شده و خوشبختانه نهالی مثمر ثمر بوده و هم اکنون محل تخم گذاری انواع پرندگان و جانوران بومی و مهاجر شده است./ خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار