صادقانه با مردم:

با حاشیه‌سازی مانع پیشرفت شهر نشویم

تاریخ انتشار: دوشنبه 11 دی 1402 | 09:31 ق.ظ
با حاشیه‌سازی مانع پیشرفت شهر نشویم زمان مطالعه: ۳ دقیقه علی مدد هاشم پور عضو شورای اسلامی شهر اهواز پرده از حقایق موجود در شهرداری و شورای شهر برداشت چند روزی است تعدادی از اعضای محترم شورای شهر اعلام کرده اند که آقای امینی شهردار اهواز از همان ابتدا شرایط تصدی مسئولیت شهرداری اهواز را نداشته و درخواست خاتمه دادن به خدمت وی را دارند. […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علی مدد هاشم پور عضو شورای اسلامی شهر اهواز پرده از حقایق موجود در شهرداری و شورای شهر برداشت

چند روزی است تعدادی از اعضای محترم شورای شهر اعلام کرده اند که آقای امینی شهردار اهواز از همان ابتدا شرایط تصدی مسئولیت شهرداری اهواز را نداشته و درخواست خاتمه دادن به خدمت وی را دارند.

جهت تنویر افکار عمومی ذکر چند نکته مهم در این خصوص ضروری به‌نظر می‌رسد؛ سوال اساسی! اعضای محترم شورای شهر از چه زمانی متوجه شده‌اند که دو فرزند تحت تکفل شهردار در اهواز سکونت و اقامت ندارند؟ پاسخ : یک شب قبل از انتخاب آقای امینی به عنوان شهردار جلسه‌ای با حضور ۱۳ نفر از اعضای محترم شورا که با حضور ایشان در مهمانسرای شهرداری تشکیل شد یک نفر از اعضای محترم شورا از ایشان سوال کرد در صورتی که شهردار اهواز شوید برای سکونت خانواده و فرزندان تحت تکفل چه اقدامی خواهید کرد؟

ایشان هم با کمال صداقت اعلام کردند: «با توجه به مشکلاتی که دارم امکان استقرار فرزندانم در اهواز وجود ندارد». اعضای محترم شورا هم با توجه به (تبصره ذیل ماده ۴ دستورالعمل ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار ابلاغی شماره ۵۶۶۲۸ مورخ ۱۳۹۸/۳/۲۵ ) که اشعار می‌دارد: «در صورتی که هریک از افراد خانواده شهرداربه دلایلی… نتوانند در داخل محدوده شهر سکونت و اقامت نمایند… از سکونت و اقامت در داخل محدوده شهر مستثنی می‌باشند».

اعضای محترم شورا به استناد این ماده قانونی با عدم سکونت دو فرزند شهردار در محدوده اهواز موافقت کردند. همه ما ۱۳ نفر عضو شورا با علم و اطلاع از این موضوع به ایشان رای دادیم حالا بعد از ۲۸ ماه از انتخاب شهردار، آدرس غلط به موکلین خود می‌دهیم که به علت عدم سکونت فرزندان شهردار شرایط احراز جهت تصدی این پست را ندارد، و موید عرض بنده هم رای قاطع سیزده نفرمان به شهردار بود.

مضاف براین‌که اخیراً طی مکاتبه‌ای با وزیر محترم کشور درخصوص تعیین تکلیف وضعیت سکونت شهردار اهواز که توسط مدیر‌کل امور شوراهای وزارت کشور به مدیرکل امورشهری استانداری خوزستان ابلاغ و متعاقباً توسط ایشان به رئیس محترم شورای شهراهواز ابلاغ شده است وزیر محترم کشور مرقوم نموده‌اند: با توجه به این‌که شهردار و همسرشان در اهواز سکونت دارند حضور فرزندانش در اهواز الزامی نیست.

موضوع دوم که در این طرح آمده این است که سوابق مدیریتی ایشان جهت تصدی سمت شهردار پذیرفته نیست و از همان ابتدا شرایط احراز را نداشته است اولاً هر ۱۳ نفر عضو محترم شورا قبل از رأی به شهردار از سوابق اجرایی ایشان مطلع شده و آن‌ها را با آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه ابلاغی وزارت کشور با دقت تطبیق داده و به این نتیجه رسیدیم که ایشان واجد شرایط هستند و با سیزده رآی موافق، مدارک وی را جهت بررسی و اعلام به وزارت کشور ارسال نمودیم که موضوع در کمیته تخصصی وزارت کشور نیز بررسی و پس از آن در کارگروه ویژه مصاحبه حضوری شهردار، احراز شرایط ایشان بررسی و تأیید گردید و پس از طی تمامی این مراحل قانونی و با تشخیص و تأیید وزیر محترم کشور حکم انتصاب ایشان به‌عنوان شهردار اهواز صادر و کارشان در این سمت آغاز شد.

با توجه به موارد مذکور و شرایط مهم و خاص این مقطع تاریخی و حساسیت‌های انجام وظایف روزانه این نهاد خدماتی که با بیشترین سطح تماس با شهروندان از جمله دستگاه‌هائی است که می‌تواند در کاهش یا افزایش سرمایه اجتماعی بسیار موثر باشد، بررسی مجدد این موضوع را در صحن شورا به صلاح شهر و شهروندان نمی‌دانم و معتقدم نظر به این‌که ایشان دلسوزانه پیگیر توسعه و پیشرفت شهرمان اهواز هستند به‌دور از اخلاق می‌دانم که به این استدلال که اساساً جزء اولویت‌ها و ضرورت‌های شهر نمی‌باشد، و از قبل هم صادقانه به ما گفته بودند و همگی هم پذیرفته بودیم بار دیگر به موضوع ورود نماییم.

با توجه به این‌که لوایح مهم و اثرگذار دیگری به شورا رسیده و هنوز در دستور کار قرار نگرفته پیشنهاد می‌شود هیأت رییسه محترم بررسی این لوایح را در دستور کار قرار دهند.

لذا ضمن اعلام مخالفت با خاتمه دوران خدمت شهردار محترم در شرایط حساس کنونی که تا انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ۶۰ روز و تا عید نوروز ۸۰ روز باقی‌مانده است به‌جای ایجاد حاشیه‌هایی که هیچ سودی برای شهر و مردم ندارد و فقط حرکت قطارخدمت به مردم را کُند می‌نماید به امور مردم و خدمت صادقانه به ایشان بپردازیم و اگر اشکال و ایرادی به عملکرد شهرداری داریم موضوعات را به قصد اصلاح از مجاری قانونی پیگیری نمائیم.

رأی مردم امانت است و فرصت خدمت کوتاه. و به فرموده حضرت امیر المومنین علی علیه السلام: «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیر؛ فرصت، مانند ابر(از افق زندگی) می‌گذرد، پس فرصت‌های خیر را غنیمت بشمارید و از آن‌ها استفاده کنید».

با حاشیه‌سازی مانع پیشرفت شهر نشویم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار