رئیس ستاد انتخابات خوزستان:

فرمانداران شهرستان‌های خوزستان برای افزایش مشارکت در انتخابات ایفای نقش کنند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 7 دی 1402 | 13:57 ب.ظ
فرمانداران شهرستان‌های خوزستان برای افزایش مشارکت در انتخابات ایفای نقش کنند زمان مطالعه: ۳ دقیقه رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: فرمانداران خوزستان برای امیدآفرینی و مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات ایفای نقش کنند.
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا عبدالله افرازه شهاوند روز چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات خوزستان در محل سالن جلسات معاون سیاسی استانداری خوزستان اظهارکرد: مشارکت هرچه بیشتر در انتخابات مورد تاکید مقام معظم رهبری است که نیاز است فرمانداران در این خصوص به صورت جامع و کامل ایفای نقش کنند.

وی افزود: با توجه به فرصت باقی مانده، فرمانداران شهرستان های خوزستان برای امیدآفرینی و ارتقای سطح مشارکت برنامه ریزی کنند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان اظهارکرد: افرادی که مخاطب دارند تلاش کنند امیدآفرینی را به یک جریان در جامعه تبدیل کنند تا شاهد حضور هرچه بیشتر مردم در انتخابات باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مولفه های دیگر انتخابات از جمله رقابت و امنیت نیز بر مشارکت هرچه بیشتر مردم گره خورده بیان کرد: در حال حاضر مهمترین مسئله کشور انتخابات است، ضرورت دارد نشست های کمیته سیاسی در شهرستان‌های استان برگزار و مدیران توجیه شوند.

شهاوند بر ضرورت بارگزاری مشخصات شعب اخذ رای در سامانه مربوطه تا ۱۵ دیماه تاکید کرد و افزود: فرمانداران بر اساس برنامه ریزی انتخابات اقدام و عملکردها را رصد کنند تا اگر موردی در فرآیند انتخابات نیازمند پیگیری بود آسیب شناسی و رفع شود.

وی در خصوص مسائل فنی انتخابات نیز اظهارکرد: طی روزهای آینده با مخابرات قراردادی بسته شود تا متعهد به انجام وظایف برای اتصال اینترنت به بخشداری ها شود.

شهاوند تاکید کرد: فقط اتصال فیبر نوری به بخشداری ها نیاز است که باید پیگیری و انجام شود.

وی ادامه داد: کارشناس موردنیاز و ذخیره فناوری اطلاعات برای شعبه ها در نظر گرفته شود تا در روز انتخابات با مشکلی در این خصوص مواجه نشویم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: بررسی آنتن دهی شعب نیز انجام و هر نقطه ای که نیاز است از اینترنت ثابت استفاده شود.

رییس ستاد انتخابات خوزستان بر ضرورت حضور نماینده فرماندار در شعبه های اخذ رای تاکید کرد و افزود: فرمانداران با اعضای هیات های بازرسی هماهنگ باشند و روسا در نشست های هیات اجرایی که منع قانونی ندارد بدون حق رای حضور یابند.

وی گفت: قرار است پنج فرماندار پیشکسوت را به عنوان همیار برای فرمانداران استان تعیین کنیم تا انتقال تجربه شود.

شهاوند انتخابات را یک مسئله مهم برای کل کشور دانست و افزود: همه دستگاه ها و ادارات دولتی باید پای کار باشند.

افزایش ۱۲ درصدی شعب اخذ رای در خوزستان

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان نیز گفت: فرایند برگزاری انتخابات تا این لحظه به خوبی انجام شده، ضمن قدردانی از فرمانداری ها و بخشداری ها امیدواریم این روند تا پایان انتخابات این دوره به خوبی تداوم یابد.

حجت الله دهدشت به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات اشاره و گفت: مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات در دستور کار است بنابراین انتظار می رود افراد تاثیرگذار جامعه برای حضور مردم در انتخابات، همکاری و امیدآفرینی کنند.

وی تاکید کرد: مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات بر جمهوریت و اسلامیت نظام تاکید دارد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان بیان کرد: طبق جدول و برنامه زمان بندی انتخابات، تا پایان آذرماه فرمانداری‌ها فرصت داشتند شعب اخذ رای را در سامانه ثبت کنند که این امر انجام و آمار خوزستان به موقع در سامانه ثبت شد.

دهدشت افزود: برای افزایش مشارکت و سهولت رای مردم، تعداد شعب اخذ رای نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۲ درصد در خوزستان افزایش یافته است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان گفت: در حال حاضر سه هزار و ۵۳۱ شعبه اخذ رای برای خوزستان در نظر گرفته شده که البته این آمار قابل تغییر است.

دهدشت مهمترین محور عملکردی در شعب اخذ رای را دستگاه های احراز هویت عنوان کرد و گفت: این دستگاه‌ها بر اساس کد ملی افراد را پایش می کنند.

به گفته وی، این دستگاه ها امسال با هماهنگی وزارت کشور زودتر از دوره های قبل به روز رسانی، در محل استانداری تجمیع و با هماهنگی دستگاه های نظارت مستقر، پلمب و آماده هستند.

به گزارش ایرنا، در این نشست وبیناری که با حضور مجازی و حضوری فرمانداران خوزستان برگزار شد کمبودها و عملکرد کمیته های مختلف ستاد انتخابات استان ارائه و برای رفع کاستی ها بحث و تبادل نظر شد.

طبق اعلام معاون سیاسی استاندار خوزستان، بررسی صلاحیت یکهزار و ۳۷۹ داوطلب خوزستانی در فرصت زمانی ۵۰ روزه ای که قانون انتخابات به هیات های نظارت استان و مرکزی داده در دست انجام است.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار