کارگاه آموزشی افزایش سواد آبی معلمان استان خوزستان برگزار شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 آذر 1402 | 09:15 ق.ظ
کارگاه آموزشی افزایش سواد آبی معلمان استان خوزستان برگزار شد زمان مطالعه: < 1 دقیقه کارگاه آموزشی افزایش سواد آبی معلمان استان خوزستان با شعار حفاظت از منابع آبی به عزم ملی نیاز دارد در سالن همایش‌های بین المللی کوی بوستان اهواز برگزار شد.
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مدیریت روابط عمومی سازمان آب و برق و رئیس کمیته سواد آبی استان خوزستان با بیان اینکه ما برای اجرای کارگاه آموزشی طرح ملی دانش آموزی نجات آب داناب و موضوع گسترش سواد آبی که تشکیل شده از تفاهمنامه بین وزارت نیرو و آموزش و پروزش،  گرد هم آمده‌ایم گفت: مدیران راهبردی در جهان، آنقدر به چالش آب اهمیت داده‌اند تا اینکه این چالش در راس همه چالش‌ها قرار گرفته است.

 مهدی عظیمی فر، با اشاره به رشد جمعیت و توسعه نیازهای اقتصادی گفت: جامعه می‌طلبد که ما از آب بیشتری در بخش های صنعت، کشاورزی و شرب استفاده کنیم ، ولی تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های پی در پی این امکان را از جامعه بشری سلب نموده است.

 معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان خوزستان، موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب و حامل‌های انرژی را یک بحث اعتقادی و دینی خواند و گفت: احکام دین اسلام در قرآن و آیات و احادیث، صرفه‌جویی را یک امر بسیار پسندیده و اسراف را یک کار بسیار نکوهش شده معرفی کرده‌اند.

 محسنی با بیان اینکه هر یک از دانش آموزان ما سفیری در خانواده‌ها هستند و می‌توانند هر آنچه را که می‌آموزند به افراد خانواده انتقال دهند تاکید کرد: با این روش می‌توانیم  به هدف خود که همانا صرفه‌جویی در مصرف آب است برسیم و آن را در جامعه محقق کنیم.

پس از خوانش سرودهای انقلابی به زبان های فارسی و عربی توسط گروه سرود المهدیون، “علی شهبازی” معاون مطالعات جامع منابع آب، با ارائه پاورپوئینت ضمن معرفی حوضه های آبریز به تشریح لزوم صرفه جویی در مصرف آب پرداخت.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار