تابستان امسال معادل یک نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی در مصرف برق خوزستان صرفه جویی شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 22 آبان 1402 | 19:01 ب.ظ
تابستان امسال معادل یک نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی در مصرف برق خوزستان صرفه جویی شد زمان مطالعه: < 1 دقیقه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه صرفه جویی برق تابستان امسال معادل ۲ واحد نیروگاه ۲۰۰ مگاواتی به پایداری شبکه برق کمک کرده است گفت: تابستان ۱۴۰۲ مشترکان برق در حوزه خدمات این شرکت، موفق به صرفه‌جویی ۴۰۹ مگاوات برق شدند.
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان/ علی خدری روز دوشنبه در گفت وگویی با اشاره به این که برای ساخت یک واحد نیروگاه در شرایط مختلف ۲ تا پنج سال زمان لازم است اظهار کرد: با صرف هزاران میلیارد هزینه و تبعات زیست محیطی برای احداث نیروگاه‌های جدید باز هم نمی‌توان از تمامی ظرفیت یک نیروگاه استفاده کرد، با این حال مشترکان خوزستانی در روزهای گرم سال با صرفه جویی این ظرفیت را فراهم کردند که معادل احداث یک نیروگاه مجازی است.

وی افزود: اجرای برنامه های متنوع فنی، عملیاتی و فرهنگی، رشد مصرف بار برق نسبت به ۱۴۰۱ میزان ۲.۲ دهم درصد افزایش داشته و پیک بار در تابستان امسال به رقم چهار هزار و ۸۶۴ رسید.

خدری در ادامه با بیان اینکه تابستان امسال ۱۴ مرتبه رکورد مصرف برق در خوزستان شکسته شد خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی با همکاری مردم و مشترکان شرایط به خوبی مدیریت شد که شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ردیف سه شرکت برتر مدیریت مصرف برق کشور قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تصریح کرد: شرایط ناترازی تابستان امسال ایجاب می‌کرد تا از ظرفیت‌های تقاضا برای تامین پایداری برق بیشتر استفاده شود که تجربه همراهی مردم و مشترکان برق در ۲ سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ موید این موضوع است.

وی با تاکید بر در حال اجرا بودن برنامه آماده سازی شبکه برای تابستان ۱۴۰۳ گفت: لازم است تا از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای آگاه سازی مردم استفاده شود تا مانند ۲ سال گذشته شرایط تامین برق پایدار برای مشترکان به خوبی مورد مدیریت قرار گیرد.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای بیش یک میلیون و ۱۱۲ هزار مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند./ ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار