پرونده «ردی‌ها و تاییدی‌ها» به هیات نظارت می‌رود

نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان نهایی نیست

تاریخ انتشار: یکشنبه 21 آبان 1402 | 18:54 ب.ظ
نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان نهایی نیست زمان مطالعه: < 1 دقیقه سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: پرونده تمام داوطلبان انتخابات مجلس که از سوی هیات اجرایی شهرستان‌ها مورد تایید یا رد قرار گرفته است، به هیات نظارت استان می‌رود که پس از بررسی در هیات نظارت، برای رسیدگی نهایی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان/ ولی الله بیاتی در گفت‌وگویی، درباره روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مرحله پیش ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شد و مدارک و مستندات افراد مورد بررسی قرار گرفت سپس تعدادی از نامزدها به مرحله ثبت نام اصلی راه پیدا کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: بعد از ثبت نام اصلی داوطلبان، هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها، از مراکز شش گانه استعلام های لازم را انجام دادند و بر اساس مستندات، صلاحیت داوطلبان را تعیین تکلیف و اعلام کردند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها با بیان اینکه صلاحیت تعداد کمی از داوطلبان انتخابات مجلس در این مرحله تایید نشده است، گفت: راه اعتراض برای این افراد باز است و می توانند مستندات خود را ارائه کنند تا در مرحله بعد هیات‌ نظارت استان بررسی کند.

بیاتی تصریح کرد: اکنون پرونده همه داوطلبان چه تایید صلاحیت شده چه نشده، به هیات نظارت استان می رود و هیات نظارت استان به پرونده ها رسیدگی و موارد اعتراض نامزدها را مورد بررسی قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از بررسی پرونده داوطلبان در هیات نظارت استان، پرونده ها به شورای نگهبان می رود که شورای نگهبان نیز مهلت دارد تا پرونده ها را بررسی و نتیجه نهایی بررسی صلاحیت ها را اعلام کند. در این فرآیند فرصت بیشتری برای شورای نگهبان در نظر گرفته شده تا بتواند با دقت بیشتری صلاحیت افراد را بررسی کند. بعد از اعلام نظر شورای نگهبان نیز افراد حق اعتراض دارند./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار