دبیر سومین جشنواره ملی شکرستان عنوان کرد؛

جشنواره شکرستان جلوه‌ای از همدلی صنعت و مردم

تاریخ انتشار: سه شنبه 2 آبان 1402 | 23:52 ب.ظ
جشنواره شکرستان جلوه‌ای از همدلی صنعت و مردم زمان مطالعه: ۲ دقیقه دبیر سومین جشنواره ملّی شکرستان، توانمندسازی جوامع محلی، رونق گردشگری و تبیین دستاوردهای صنعت نیشکر را از اهداف این جشنواره برشمرد و بر جنبه مردمی‌بودن آن تأکید کرد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر ولید آلبوناصر در نشست هم‌اندیشی دبیران سومین جشنواره ملّی شکرستان اعلام کرد که برگزاری این جشنواره باعث ارتباط مردم با صنعت نیشکر شده و قشرهای مختلف از هنرمندان تا ورزشکاران و فعالین صنایع‌دستی جوامع پیرامونی در برپایی آن مشارکت دارند.

به گفته او، جشنواره شکرستان جلوه‌ای از همدلی و یکی‌شدن صنعت و جوامع محلی را به نمایش گذاشته و این صنعت علاوه بر جنبه اقتصادی و سوق‌دادن کشور در مسیر خودکفایی، با دارا بودن مزارع سرسبز و طبیعتی زیبا، ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه گردشگری دارد.

دبیر سومین جشنواره ملی شکرستان افزود، جشنواره برداشت نیشکر به‌عنوان یکی از ۶۲ رویداد شاخص ملی در تقویم ملّی رویدادهای گردشگری ثبت شده و این امر، زمینه را برای رشد و توسعه گردشگری استان خوزستان فراهم کرده است.

ارتباط هنرمندان با صنعت نیشکر
آلبوناصر بر ارتباط هرچه بیشتر هنرمندان با صنعت نیشکر تأکید و اعلام کرد که امسال برای اولین‌بار جشنواره ادبی شکرستان در سه محور شعر، داستان و ادبیات کودک و نوجوان با موضوع نی، نیشکر و خوزستان شکّرین برگزار می‌شود و محفل ادبی شاعران و نویسندگان سراسر کشور با رویش این جشنواره، شیرین خواهد شد.

وی در ادامه، روایت نیشکر از نگاه هنرمندان را گامی مهم در پیشبرد اهداف و تبیین دستاوردها صنعت نیشکر دانست و افزود، داستان‌پردازان، شاعران و اساتید حوزه زبان و ادب با استفاده از تکنیک‌ها و شگردهای ویژه خود می‌توانند، جایگاه این صنعت و تلاش‌های کارگران و کارکنان را در ذهنیت مخاطبان نهادینه کنند.

قدردانی از رویکرد مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر
دبیر سومین جشنواره ملی شکرستان به سایر برنامه‌های جنبی این رویداد فرهنگی اشاره کرد و گفت، جشنواره‌های عکاسی قاب سبز، بوم سبز و شهد رسانه از دیگر محورهای سومین جشنواره ملی شکرستان است که دبیران هر یک از این جشنواره‌ها برنامه‌های متنوّعی برای پربار شدن جشنواره در نظر گرفته‌اند.

آلبوناصر ضمن قدردانی از رویکرد مدیرعامل توسعه نیشکر به فعالیت‌های فرهنگی اعلام کرد که چنین رویکردی باعث ارتباط هرچه بیشتر مردم با صنعت نیشکر و شناخت ظرفیت‌های آن به‌عنوان یک صنعت بزرگ ملی شده که در کنار تولید و ایجاد اشتغال، نگاه جدی به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی دارد.

وی در پایان از اقدامات فعالیت‌های دبیران جشنواره قدردانی کرد و گفت که امید است با همکاری همه، این رویداد به‌خوبی برگزار شود و به تحقق اهداف موردنظر برسد.

در پایان این نشست، دبیران جشنواره ملی شکرستان از روند فعالیت‌های اجرایی سومین جشنواره ملی شکرستان در کشت و صنعت نیشکر دهخدا بازدید و نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کردند.

بر اساس این گزارش، هدف از برگزاری این جشنواره فراهم‌آوردن یک فرصت فرهنگی، هنری و ایجاد شور و نشاط برای مردم، نگاه ویژه به مسئولیت‌های اجتماعی و نیز توانمندسازی جوامع محلی پیرامون نیشکر است.

سومین جشنواره ملّی برداشت نیشکر از ۲۴ تا ۲۶ آبان‌ماه هم‌زمان با سی و سومین سال تأسیس شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز در کشت و صنعت نیشکر دهخدا برگزار می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار