برنامه‌های اجرا شده هفته دفاع مقدس در خوزستان تشریح شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 مهر 1402 | 13:53 ب.ظ
برنامه‌های اجرا شده هفته دفاع مقدس در خوزستان تشریح شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، برنامه ها و مراسم اجرا شده در هفته دفاع مقدس در این استان را تشریح کرد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
حسن نورانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و ارج نهادن به صبر و ایثار جانبازان و رزمندگان اظهار کرد: آنچه که سبب شده امروز، میهن اسلامی، عزتمند و سربلند باشد مقاومت، از خود گذشتگی و جانفشانی شهدای معزز، جانبازان و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.

وی افزود: این ایام فرصت مناسبی برای بازگویی، انتقال رشادت‌ها، حماسه‌ها و سختی‌های دوران دفاع مقدس به نسل جدید جامعه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: ایثارگران، رزمندگان و خانواده‌های آنان حق بزرگی به گردن این ملت دارند لذا باید در جهت پاسداشت رشادت‌ها، فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های این عزیزان، در تمام ایام به‌ویژه در هفته دفاع مقدس سر تعظیم فرود آورد.

نورانی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم با برپایی و برگزاری مراسم و برنامه‌های آئینی و مذهبی، فرهنگ غنی و مملو از زیبایی دفاع مقدس را در جامعه به خصوص در بین جوانان زنده نگه داریم تا همگان بدانند برای حفظ این آب و خاک چه رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌هایی صورت گرفته است.

وی در خصوص برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: همایش بزرگ خانواده شهدا و ایثارگران در پادگان الحدید اهواز، تجلیل از خانواده شهدا در یادمان شهید علی هاشمی، تجلیل از همسران جانبازان ۷۰ درصد، دیدار با ۶ هزار و ۶۰۰ خانواده معظم شهدا و ایثارگر و برگزاری مسابقات ورزشی و اردویی دانش آموزی از جمله برنامه‌هایی است که به این مناسبت برگزار خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: رونمایی از پلاک شهدا از طریق بارکد در جهت دسترسی به زندگی نامه و وصیت نامه شهدا از طریق تلفن همراه، دیدار با جانبازان قطع نخاعی در بیمارستان بوستان، تجلیل از آزادگان دانشگاه علوم پزشکی و مدال آوران جشنواره ایثار، برپایی نمایشگاه عکس و آثار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران در برنامه تلویزیونی «تا پای جان» با همکاری صدا و سیمای خوزستان و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

نورانی گفت: آئین ملی میهمانی لاله‌ها، مراسم عطر افشانی و گل افشانی مزار مطهر شهدا همزمان با سراسر کشور در اهواز، شهرستان‌های استان و روستاها با حضور مسئولان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر، رژه مشترک نیروهای مسلح، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در محضر رهبر معظم انقلاب به صورت ویدئو کنفرانس، نواخته شدن زنگ ایثار در مدارس استان همزمان با آغاز سال تحصیلی، رزمایش دیدار از شهدای دفاع مقدس، و اعزام خانواده معظم شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور به تهران از برنامه‌هایی است که تاکنون به این مناسبت برگزار شده است.

وی اضافه کرد: رونمایی از یادمان شهدای ۳۱ شهریور، عصر شعر و خاطره دفاع مقدس، رونمایی از ۱۲۰ کتاب دفاع مقدس، رونمایی از دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار به میزبانی خوزستان و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ایام است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار