در جمع مردم اهواز

دکتر روحانی در اهواز : اجازه نخواهیم داد تحریمها برگردد ( گزارش دوم )

عاطفه جوادی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396 | 22:43 ب.ظ
دکتر روحانی در اهواز : اجازه نخواهیم داد تحریمها برگردد ( گزارش دوم ) زمان مطالعه: ۵ دقیقه اهواز -دکتر روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اجازه نخواهیم داد تحریم ها به کشور بازگردند.  به گزارش نخبگان ، حجت الاسلام حسن روحانی سه شنبه در جمع با شکوه هوادارانش در ورزشگاه تختی اهواز، با اهدای سلام و تحیت به مردم پایتخت دفاع مقدس ایران و سرزمین شلمچه و طلائیه، مردم خوزستان […]
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اهواز -دکتر روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اجازه نخواهیم داد تحریم ها به کشور بازگردند.

 به گزارش نخبگان ، حجت الاسلام حسن روحانی سه شنبه در جمع با شکوه هوادارانش در ورزشگاه تختی اهواز، با اهدای سلام و تحیت به مردم پایتخت دفاع مقدس ایران و سرزمین شلمچه و طلائیه، مردم خوزستان را مرزداران ایران اسلامی خواند و گفت: جای جای این سرزمین خون بار در برابر تجاوز دشمن ایستادگی کردند.
حجت الاسلام روحانی با اشاره به حضور شکوهمند مردم اهواز در این مراسم افزود: ما از سال ۹۲ باهم راهی را آغاز کردیم که در بعضی موارد موفق بوده و در برخی موارد نیز در نیمه راهیم و تلاش خواهیم کرد تا بر نواقص و مشکلات چیره شویم.
وی با بیان اینکه همواره از حقوق مردم ایران دفاع کرده ایم ادامه داد: در طول این مدت همه دست به دست هم دادیم تا تحریم را از سر ایران برداریم و حصر ایران را بشکنیم.
دکتر روحانی تاکید کرد: ما نمی گذاریم تحریم ها دوباره به ایران برگردد و دست به دست هم از حقوق ایران دفاع کردیم.

*ادامه طرح کشاورزی رهبری در دولت دوازدهم
حجت الاسلام روحانی همچنین گفت: خوزستان مشهد شهدای ایران، محل شهادت شهید دکتر چمران، محل فداکاری های رهبری و همه بسیجیان و سربازان و جوانان غیور ایران است.
وی با بیان اینکه ما با هم در خوزستان قدم هایی برداشتیم گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان (طرح رهبری) که سال ها بر زمین مانده بود، اکنون ۳۱۲ هزار هکتار از آن اجرا شده و مرحله دوم این طرح تا پایان دولت دوازدهم به اتمام می رسد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: هنوز راهی طولانی در پیش داریم و باید تلاش نماییم تا این راه را با کمک و همدلی به پایان رسانده و به سرمنزل مقصود برسانیم.
وی اظهار کرد: نخستین مصوبه سال ۹۶ دولت تصویب چند طرح زیربنایی برای خوزستان عزیز بوده است.
دکتر روحانی تاکید کرد: بر اساس این طرح، برای آبرسانی به همه شهرهای و روستاهای خوزستان و ساماندهی فاضلاب ۱۷ شهر استان، ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

*با آتش زدن سفارت، ریزگرد حل نمی شود
دکتر روحانی خطاب به جمعیت حاضر در ورزشگاه تختی اهواز که شعار می دادند ما که هوا نداریم بازهم هواتو داریم گفت: می دانیم گرفتار ریزگرد هستید و باید با ریزگردها مقابله کنیم.
وی با تاکید بر اجرای طرح ملی و فراملی برای مهار ریزگردها، افزود: به شما خوزستانی ها قول می دهم یکی از اولین اولویت های دولت دوازدهم محیط زیست خوزستان باشد.
حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: آن روز که رطوبت و ریزگرد، برق و زندگی مردم اهواز را درخطر قرار داد، هم من و هم دکتر جهانگیری اشک ریختیم و اگر شما شب بیدار ماندید، ما هم در کنار شما بیدار ماندیم.
وی گفت: تنها با همکاری و تعامل با کشورهای منطقه می توانیم جلوی ریزگردها را بگیریم و با آتش زدن سفارتخانه های دیگر کشورها مشکل ریزگرد حل نمی شود.
وی با بیان اینکه باید با کشورهای همجوار رابطه نزدیک تر داشته باشیم، اظهار کرد: ویزا بین کشورهای ایران و عراق باید برداشته شود تا مردم به راحتی امکان رفت و آمد داشته باشند.

*اولویت با محیط زیست و اشتغال بومی
این نامزد دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید بر ایجاد اشتغال برای جوانان خوزستانی گفت: اولین طرح دولت دوازدهم این است که با فعال کردن کارگاه های حرفه ای، مهارت های لازم را به جوانان خوزستان بیاموزد و برای آنها اشتغال ایجاد کند.
وی تصریح کرد: هر طرح صنعتی که در خوزستان اجرا می شود اول باید به مسائل زیست محیطی توجه کند و دوم باید از مردم بومی استان استفاده کند.
دکتر روحانی همچنین گفت: می دانم که تنها مشکل خوزستان ریزگرد نیست و مشعل های نفتی نیز هوای این استان را آلوده کرده است که بر اساس طرحی که مصوب و سرمایه گذاری شده، این گازها باید جمع آوری و به مصرف مردم برسد.
وی ادامه داد: می دانم پساب ها و آلودگی در رودخانه کارون چقدر مردم را آزار می دهد، به همین دلیل با اجرای طرح تصفیه پساب ها می خواهیم این مشکل را رفع کنیم.
دکتر روحانی با بیان اینکه کشاورزان خوزستانی تا امروز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم به دولت فروخته اند گفت: اولین محموله صادراتی کشور به عمان هم اکنون در حال بارگیری است.
به گفته وی پارسال خوزستان در تولید گندم رتبه نخست را کسب کرد و امسال نیز در جایگاه نخست قرار می گیرد که دست کشاورزان خوزستان را می بوسیم.

*تدریس به زبان مادری در دانشگاه ها
رئیس دولت یازدهم با اشاره به سوءاستفاده از مشکلات خوزستان آن را ریزگرد اتهام، ریزگرد تهمت، ریزگرد سیاه نمایی و ریزگرد تضعیف توصیف کرد و گفت: ما در منطقه در شرایط حساسی قرار داریم و همه می دانیم وضعیت جهان و منطقه به چه صورت است.
وی تاکید کرد: ما امروز نیاز به قدرت ملی داریم و قدرت ملی ما برگرفته از اقوام لر و عرب و ترک و بلوچ و فارس و … است.
دکتر روحانی همچنین با اشاره به اصول ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی گفت: تا زمانی که قانون اساسی و این اصول اجرا نشود، قدرت ملی نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه چرا نباید زبان های زیبای اقوام مختلف در دانشگاه ها تدریس شود، تاکید کرد: ما فاصله بین اقوام را نخواهیم پذیرفت، در حالی که برخی ها از ابتدا شروع به تقسیم بندی جامعه به انقلابی و غیرانقلابی کردند.

*هورالعظیم و شادگان را از یاد نبردیم
حجت الاسلام روحانی در ادامه افزود: شما چه کاره اید که مردم را تقسیم می کنید؟ نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و رهبری نظام متعلق به همه ایران است، چرا درصد درست می‌کنید؟ ما ملت صد در صدی هستیم.
وی با انتقاد از تخریب ها علیه دولت، اضافه کرد: چرا به مردم دروغ می گویید؟ چرا در روستاها تبلیغ می کنید که در مدارس ایران درس های ضد اخلاق داده می شود؟ چرا به مدیران و معلمان و دانش آموزان اهانت می کنید؟ این دروغ های شما تاثیر نخواهد گذاشت.
دکتر روحانی با تاکید بر برقراری نظام تامین اجتماعی برای همه جامعه اظهار کرد: شماها که می گویید مسلمان و منصف هستید، اینهمه دولت را تخریب می کنید، آیا دولت یک کار مثبت انجام نداده است؟ آیا بهداشت مردم حل نشد؟ آیا در گندم و بنزین خودکفا نشدیم؟ البته ما همه می دانیم که مشکلات مردم ایران تمام نشده است.
وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پایداری برق خوزستان در سال جاری اعتبار مصوب شده است گفت: ما می دانیم که هورها باید پرآب و تالاب ها باید احیا شود، ما تالاب شادگان و هورالعظیم را از یاد نبرده ایم.
حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: چرا سیاه نمایی می کنید؟ چرا مردم ایران را دسته بندی می کنید؟ به خاطر رای؟ رای حرام می خواهید بگیرید؟ این قدر علیه عظمت و عزت مردم حرف نزنید.
وی با بیان اینکه ما باید مشکلات کشورمان را با اتحاد حل کنیم اظهار کرد: بدون آرامش و اتحاد و امنیت و رابطه درست با مردم دنیا، پیشرفت کشور امکان پذیر نخواهد بود و ما راهی بجز دوستی با کشورهای همسایه نداریم.
دکتر روحانی گفت: به حول و قوه الهی اروند را احیا می کنیم و منطقه آزاد اروند را نیز بیش از این سامان می دهیم
وی ادامه داد: ما تجارت و شغل برای مردم ایران و خوزستان ایجاد می کنیم؛ اما شما چرا واقعیت ها را به مردم نمی گویید؟

*قهرمان مناظره ها
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم اظهار کرد: اگر می خواهید پیشرفت بیشتر و چهار سال بهتری داشته باشیم و مشکلات را حل کنیم باید روز جمعه همه پای صندوق های رای برویم.
وی در ادامه با تشکر و قدردانی از دکتر جهانگیری دیگر نامزد دوره دوازدهم ریاست جمهوری که امروز از این انتخابات انصراف داد گفت: از برادرم دکتر جهانگیری تشکر می کنم زیرا او به انتخابات قدم گذاشت تا اطلاعات لازم را به مردم بدهد و واقعیت ها را در مناظره ها بگوید.
دکتر روحانی اظهار کرد: من جهانگیری را خوب می شناسم و خدمات او را در دولت یازدهم دیده ام و خوب شد که به میدان آمد تا همه مردم لیاقت های این سرباز انقلاب را ببینند و من از این سرباز فداکار انقلاب و ملت تشکر می کنم.
وی با بیان اینکه وحدت همه ما برای روز جمعه لازم است، تاکید کرد: مردم اگر حقوق شهروندی و آزادی می خواهید و پیشرفت خوزستان را می خواهید روز جمعه بیایید و همانطور که اعلام کردم ۱+۱۱ همه دوستانتان را پای صندوق بیاورید.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار