مهندس دانشی به مناسبت هفته دولت در دیدار با آیت الله فرحانی عنوان نمود:

هفته دولت بهانه ای است برای بیان خدمات دولت

تاریخ انتشار: شنبه 4 شهریور 1402 | 19:53 ب.ظ
هفته دولت بهانه ای است برای بیان خدمات دولت زمان مطالعه: ۴ دقیقه به مناسبت هفته دولت، صبح روز شنبه مورخ ۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب پس از گردهمایی بر سر مزار شهدای گمنام شهرک نفت و بیعت با آرمان های شهدا، به دیدار آیت الله فرحانی نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری رفتند. به گزارش […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به مناسبت هفته دولت، صبح روز شنبه مورخ ۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب پس از گردهمایی بر سر مزار شهدای گمنام شهرک نفت و بیعت با آرمان های شهدا، به دیدار آیت الله فرحانی نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری رفتند.


آیت الله فرحانی نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبریبه گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در این رویداد مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل مناطق، هفته دولت را بهانه ای برای معرفی خدمات دولت برشمرد و گزارشی مبسوط از خدمات و کارهای صورت گرفته در دولت سیزدهم به نماینده خوزستان در مجلس خبرگان ارائه نمود.

مهندس دانشی با بیان اینکه میراث خوبی از دولت گذشته به مناطق نفت خیز نرسیده است، فهرستی از مشکلات و مسائل مناطق نفت خیز از قبیل خالی بودن انبارهای کالا، بدهی های به جامانده، پروژه های ناقص، مطالبات پرداخت نشده پیمانکاران، و ۴۲ هزار پرسنلی که مخاطرات عدیده ای برایشان ایجاد شده بود را تشریح کرد. ایشان به تفصیل بیان نمود که تمام بدهی ها پرداخت و موجودی انبار ها تا ۷۰ درصد تکمیل شده است. همچنین پروژه هایی که بعضا از ۱۷ الی ۱۸ سال پیش ناتمام مانده بود تکمیل شده است و در خصوص نیروی انسانی نیز اقدامات موثری در دست پیگیری است.

وی در راستای تبیین معضلاتی که بر اساس سیاست های گذشته در امر تولید ایجاد شده بود عنوان کرد: در سنوات گذشته سالانه ۱۰ توربین تعمیر می شد که تیم مدیریتی جدید مناطق، در سال گذشته ۶۹ توربین را تعمیر و در مدار تولید قرار داده است. این مهم با تشکیل یک تیم جهادی صورت پذیرفته که در حال اتمام تمام پروژه ها می باشند. ۱۸ سال است که یکی از واحدهای نمک زدایی با ظرفیت ۱۱۰۰۰ بشکه تعطیل گردیده بود و بنا داریم در هفته دولت راه اندازی مجدد آن را انجام دهیم. تا قبل از دولت سیزدهم پروژه بیدبلند نیز ۱۰% پیشرفت داشته که در انتهای امسال پیشرفت پروژه را به ۴۵% خواهیم رساند تا منتج به جمع آوری گازهای همراه شده و در جهت حفاظت بیشتر از محیط زیست برای استان خوزستان قدم مهمی برداریم. در بحث سرمایه انسانی نیز ساماندهی هایی صورت پذیرفته و بویژه جهت نیروهای ارکان ثالث، طرح طبقه بندی مشاغل را پیاده سازی نموده ایم که این قشر نیز از مزایای آن بهره مند گردیده اند.

در زمینه پژوهش و تحقیقات فناورانه و تولیدات باراول در ده سال منتهی به دولت سیزدهم، حدود ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده بود که تیم جدید پژوهشی در سال ۱۴۰۱ موفق به انجام ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه های فناورانه و تولید بار اول گردیده است. این افق در انتهای سال جاری می تواند چیزی حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای پژوهش باشد. طبق نقشه راه مناطق نفت خیز جنوب تا انتهای سال آینده این شرکت به مهم ترین گلوگاه صنعت تولیدی کشور تبدیل شده و این با اتکا به توان و تکنولوژی بومی میسور می گردد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در پایان سخنان خود به جذب ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه جهت خدمات عام المنفعه در قالب مسئولیت های اجتماعی برای استان خوزستان، اشاره نموده و افزود دو معظل بزرگ افزایش مالیات و سقف حقوق کارکنان صنعت نفت، باعث دلسردی و کاهش انگیزه پرسنل این مجموعه گردیده و از محضر آیت الله فرحانی تقاضا نمود که صدای این قشر زحمت کش را به مسئولین رسانده و در جهت رفع مشکل ایشان با تصمیم سازان رایزنی نماید. که نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری وعده مساعدت داد.

حضرت آیت الله فرحانی ضمن درود به ارواح طیبه شهدای دولت بویژه شهدا صنعت نفت و عرض خداقوت و خسته نباشید به مهندس دانشی و هیئت همراه،  عنوان داشت: که تغییرات رویکرد مدیریت جدید از کیفیت کارهای صورت پذیرفته هویداست. در ادامه ایشان پیشنهاد دادند که رویکرد ارایه خدمات به گونه ای باشد که مردم استان تغییر را به طور ملموس شاهد بوده و باعث ایجاد دلگرمی ایشان نسبت به عملکرد نظام  در حوزه خدمت رسانی باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از اقدامات بی سابقه مجموعه وزارت نفت، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و مناطق نفتخیز جنوب، در سه حوزه از فعالیت ها تشکر نمودیم: در زمینه افزایش تولید، افزایش میزان فروش نفت خام و تعیین تکلیف میعاناتی که در کشتی ها انبار شده بود و به دلیل تحریم ها سرنوشت آن نامشخص بود. همچنین در خصوص مظلومیت استان و عدم بهره مندی از مواهب نفت با کوتاهی هایی در ادوار پیشین مواجه بودیم از جمله تصمیم جهت تعطیلی دانشگاه صنعت نفت آبادان و پالایشگاه آبادان که با استعانت از خداوند متعال و همت دولت سیزدهم مرتفع گردیده است. در همین نشست دیگر اعضای کمیسیون مزبور حجم فعالیت ها و اقدامات انجام شده در دوره اخیر مدیریتی را قابل تقدیر دانستند.

حضرت آیت الله فرحانی پس از ارائه پیشنهادهایی جهت افزایش سطح اشتغال مجاوران تأسیسات نفتی، بر حمایت همه جانبه از مجموعه مدیریتی  شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تأکید کرد و در راستای پیگیری مطالبات به حق کارکنان شریف نفت جنوب اظهار داشتند: رایزنی و پیگیری خواسته های ایشان، از طریق مراجع کلان در سطح کشور دنبال خواهم کرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار