شهردار: در انتصابات شهرداری اهواز، تصمیم‌گیرنده من هستم

تاریخ انتشار: شنبه 21 مرداد 1402 | 15:26 ب.ظ
شهردار: در انتصابات شهرداری اهواز، تصمیم‌گیرنده من هستم زمان مطالعه: ۳ دقیقه شهردار اهواز با اشاره به مطرح شده تغییر برخی مدیران شهری از سوی اعضای شورای شهر گفت: اگر از من کار می‌خواهند باید توجه شود که طبق قانون، وظیفه و اختیار باید کنار هم باشند؛ اگر تیم چیدند که من دیگر پاسخگو نیستم و انتخاب با خودشان است. به گزارش نخبگان و به نقل از […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شهردار اهواز با اشاره به مطرح شده تغییر برخی مدیران شهری از سوی اعضای شورای شهر گفت: اگر از من کار می‌خواهند باید توجه شود که طبق قانون، وظیفه و اختیار باید کنار هم باشند؛ اگر تیم چیدند که من دیگر پاسخگو نیستم و انتخاب با خودشان است.

شهردار: در انتصابات شهرداری اهواز، تصمیم‌گیرنده من هستم

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا رضا امینی در گفت‌وگویی با اشاره به انتخابات اخیر هیات رئیسه شورای شهر اهواز و تغییر ترکیب آن اظهار کرد: تغییراتی در شورای شهر و هیات رئیسه ایجاد شده است؛ به رای شورا احترام می‌گذاریم و بعد در مورد ثبات مدیریتی حرف می‌زنیم.

وی با اشاره به اهمیت ثبات مدیریتی افزود: ثبات مدیریتی مهم‌ترین مولفه موفقیت در مدیریت است. اکنون مساله تغییر برخی مدیران شهری – از سوی اعضای شورای شهر – مطرح شده که باید گفت تصمیم در این خصوص با شهردار است؛ انتصابات حق قانونی شهردار است و من در این خصوص تنها مشورت می‌کنم اما تصمیم‌گیرنده من هستم.

شرط شهردار اهواز در صورت تغییر مدیران شهری 

شهردار اهواز گفت: البته می‌شود شرط گذاشت که مسئولیت کسی که سمتی را بر عهده او می‌گذارند با فرد تعیین‌کننده وی است و دیگر سراغ کار او را از من نگیرند.

وی افزود: اگر از من کار می‌خواهند باید توجه شود که طبق قانون، وظیفه و اختیار باید کنار هم باشند؛ اگر تیم چیدند که من دیگر پاسخگو نیستم و انتخاب با خودشان است. اتفاقا برای بهانه گرفتن از شهردار باید بگویند ما در انتصابات دخالت نمی‌کنیم.

امینی بیان کرد: در مواردی ممکن است گفته شود که فردی فاسد است و وجودش برای شهر سم است و طبق قانون باید برکنار شود که در این موارد حتما تمکین می‌کنم اما اگر بخواهند سلیقه‌ای کار کنند و هر کسی می‌خواهد برود یا بیاید، مسئولیت با خودشان است.

وی افزود: در یکی از کلانشهرهای کشور، یک فرد ۱۲ سال شهردار بود و در این مدت ۱۴۵ خیابان و تقاطع غیرهمسطح، بیش از ۱۱۰ مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی و بیش از ۱۰۰ فضای سبز بالای ۵ هزار مترمربع ساخت و این کارها به جز پارکینگ‌ها، آسفالت، جدول، پیاده‌رو، زیباسازی، توسعه فضای سبز و دیگر خدمات بوده است اما در همان ۱۲ سال در اهواز ۱۷ شهردار و سرپرست تغییر کردند. در نتیجه هر تغییر، تیم هر شهردار تغییر می‌کند و پس از آن بیشتر افرادی که مسئولیت گرفته بودند، پس از عزل زیر بار نمی‌روند که کارمند عادی یا معاون یک مسئول دیگر بشوند.

شهردار اهواز گفت: در این شرایط نمی‌توانیم به این افراد بگوییم بالای چشم‌تان ابرو است و پیگیر این هستند که دفترشان، ماشین، رئیس دفتر و بودجه آن‌ها چه می‌شود؟ تعداد کمی هستند که متواضعانه سمت بعدی خود را قبول می‌کنند و باید از ظرفیت این افراد بیشتر استفاده شود.

وی عنوان کرد: در شهرداری اهواز برخی افراد اول صبح ساعت حضور خود را می‌زنند و ۱۰ شب هم خروج خود را می‌زنند در حالی که کار نمی کنند. به حراست گفتیم به این افراد اجازه ندهد در این ساعت، خروج خود را ثبت کنند بلکه باید سر وقت بیایند و بروند و کارکردشان مشخص شود. زمانی که این کار را می‌کنیم این افراد شروع می‌کنند به اعلام کردن در فضای مجازی مبنی بر اینکه شهردار ناکارآمد است.

برخی هر اهانتی می‌کنند و کسی به آن‌ها نمی‌گوید بالای چشم‌تان ابرو است 

امینی با بیان اینکه در اهواز حاشیه‌ها بسیار بزرگ‌تر از متن هستند، گفت: چرا با افرادی که در رسانه‌ای پوشالی می‌نویسند یا بلاگرهایی که جریان‌سازی می‌کنند، برخورد نمی‌شود؟ هر اهانتی دل‌شان می‌خواهند می‌کنند و کسی نیست به آن‌ها بگوید بالای چشم‌تان ابرو است. چه عواملی اجازه نمی‌دهند کار شود؟ چرا دستگاه‌های امنیتی و نظارتی با قاطعیت با این افراد برخورد نمی‌کنند؟

 شهردار اهواز افزود: چگونه فردی که تاکنون مرا ندیده است، مطالبی علیه من می‌زند و روی چه حسابی این مطالب را می‌نویسد؟ البته ما با این کارها از کوره در برو نیستیم.

وی افزود: من به خانواده‌ام هم گفته‌ام آماده باشند که تهمت هم به من بزنند و بگویند اختلاس کرده و برد و خورد اما من برای شغلم قداست قائل هستم و این حرف‌ها برای من مهم نیستند.

امینی عنوان کرد: انواع کارشکنی‌ها انجام می‌شود اما مطالبه توسط رسانه‌های تخصصی و خدمت بی‌منت به مردم می‌تواند مانع از این کارشکنی‌ها و افزایش سرمایه اجتماعی شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار