خوزستان باز هم در نرخ بیکاری رکورد زد!

تاریخ انتشار: سه شنبه 19 مهر 1401 | 19:24 ب.ظ
خوزستان باز هم در نرخ بیکاری رکورد زد! زمان مطالعه: ۲ دقیقه پس از اعلام نرخ بیکاری در ۳۱ استان کشور، خوزستان پس از استان هرمزگان با ۱۵.۶ درصد رتبه دوم نرخ بیکاری را کسب کرد. به گزارش نخبگان و به نقل از فارس، بررسی نرخ بیکاری در ۳۱ استان نشان می‌دهد که در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته در ۲۱ استان نرخ بیکاری روند […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پس از اعلام نرخ بیکاری در ۳۱ استان کشور، خوزستان پس از استان هرمزگان با ۱۵.۶ درصد رتبه دوم نرخ بیکاری را کسب کرد.

خوزستان باز هم در نرخ بیکاری رکورد زد!

به گزارش نخبگان و به نقل از فارس، بررسی نرخ بیکاری در ۳۱ استان نشان می‌دهد که در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته در ۲۱ استان نرخ بیکاری روند کاهشی داشت به طوری که نرخ بیکاری در هفت استان که در تابستان سال گذشته دو رقمی بود، در تابستان امسال تک رقمی شد.

بر اساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر فارغ‌التحصیل آموزش عالی، نشان می‌دهد ۱۳.۲ در صد از جمعیت این قشر بیکار بوده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی ۱.۲ درصدی را ثبت کرده است.

نرخ بیکاری در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قم، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی و یزد روند کاهشی داشت.

همچنین نرخ بیکاری در هفت استان بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و یزد که در تابستان سال گذشته نرخی دو رقمی داشت در تابستان امسال به تک رقمی رسید.

اما این اوضاع در خوزستان باوجود انتشار اخبار متعددی از افزایش آمار اشتغالزایی، چنگی به دل نمیزند و در مقایسه آمارها شاهدیم که در بین استان‌های دارای نرخ بیکاری دو رقمی استان هرمزگان با نرخ بیکاری ۲۲.۶ درصد بالاترین نرخ بیکاری استان کشور دارد و پس از استان خوزستان با نرخ بیکاری ۱۵.۶ درصد، رتبه دوم خوزستان در نرخ بیکاری دوباره تکرار شد.

این در حالی است که هفته پیش استاندار خوزستان گفته بود نرخ بیکاری تا این لحظه کاهش پیدا کرده است اما نیاز داریم تا این آمار را بیش از این کاهش دهیم و به کمتر از ۱۰ درصد برسانیم.

صادق خلیلیان اعلام کرده بود که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و … موفق شدیم تا ۳۳ هزار شغل پایدار ایجاد کنیم که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار