استاندار خوزستان:اعتبار قابل توجهی امسال به گردشگری استان اختصاص می یابد

تاریخ انتشار: جمعه 11 فروردین 1396 | 18:56 ب.ظ
استاندار خوزستان:اعتبار قابل توجهی امسال به گردشگری استان اختصاص می یابد زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان گفت: یکی از محورهای اساسی برای توسعه خوزستان را رونق صنعت گردشگری قرارداده ایم و امسال اعتبار قابل ملاحضه ای را به این صنعت اختصاص می دهیم. به گزارش نخبگان، غلامرضا شریعتی در حاشیه سفر به همراه جمعی از مسئولان استان با قطار گردشگری به سمت اندیمشک و مناطق سخت گذر بخش الوار […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان گفت: یکی از محورهای اساسی برای توسعه خوزستان را رونق صنعت گردشگری قرارداده ایم و امسال اعتبار قابل ملاحضه ای را به این صنعت اختصاص می دهیم.

به گزارش نخبگان، غلامرضا شریعتی در حاشیه سفر به همراه جمعی از مسئولان استان با قطار گردشگری به سمت اندیمشک و مناطق سخت گذر بخش الوار گرمسیری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر با قطار گردشگری استان ضمن این که در راستای توسعه گردشگری در خوزستان صورت گرفت، مسائل و مشکلات روستاهای مسیر اهواز تا تنگ ۵ مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: روستاهای بخش الوار گرمسیری اندیمشک جزو روستاهای محروم خوزستان هستند و به دلیل سخت گذر بودن آنها شرایط زیست برای ساکنان این مناطق دشوار است.
وی بیان کرد: در طول برنامه پنج ساله ششم یک درصد از درآمد نفت و گاز قرار است به بخش ریلی اختصاص پیدا کرد و این اعتبار مزایای زیادی برای صنعت ریلی و مناطق محروم به دنبال دارد.

استاندار خوزستان گفت:دولت محور اصلی تردد را در برنامه ششم توسعه ، صنعت ریلی قرار داده چرا که این صنعت قابلیت حمل مسافر و حمل کالا را داشته و از نظر ایمنی نیز مطمئن تر است.
شریعتی افزود: با توجه به این هدف گذاری شهرهای بیشتری از استان خوزستان در مسیر ریلی قرار می گیرند و همین امر اهمیت گردش ریلی را بیش از بیش نمایان می کند.
وی گفت: امید است که به تدریج بتوانیم سفارش واگن هایی مختص گردشگری بدهیم تا بتوانیم نقاط سخت گذری را که از نظر جاذبه گردشگری بی نظیر است اما قابل دسترسی آسان نیست به همگان معرفی کنیم.
وی ادامه داد: جا دارد از سرمایه گذار ، دست اندرکاران راه آهن جنوب و فرمانداری هایی که در طول مسیر همکاری لازم را در زمینه تردد این قطار گردشگری داشتند تقدیر کنیم.

شریعتی افزود: امید است که اداره کل میراث فرهنگی خوزستان نیز تلاش بیشتری نسبت به توسعه این قطار گردشگری و شناسایی هرچه بیشتر جاذبه های این استان داشته باشد.
وی گفت: به سازمان برنامه و بودجه خوزستان نیز دستور داده شده که اعتبارات گردشگری و میراث فرهنگی را چندین برابر کند تا بستر مناسب برای رونق گردشگری و ایجاد فرصت های شغلی ایجاد شود.
استاندار خوزستان افزود:امیدواریم بتوانیم در گردشگری آبی و ریلی بسترهای مناسب را برای ورود سرمایه گذاران به خوزستان ایجاد کنیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار