نماینده مردم اهواز در مجلس:

درصدد شروع عملیات اجرایی فولادسازی شرکت فولاد اکسین تا پایان امسال هستیم

تاریخ انتشار: جمعه 26 آذر 1400 | 16:53 ب.ظ
درصدد شروع عملیات اجرایی فولادسازی شرکت فولاد اکسین تا پایان امسال هستیم زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: طرح فولادسازی شرکت فولاد اکسین برای خودکفایی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بسیار مهم است و درصدد هستیم تا با برطرف شدن موانع اجرایی آن، عملیات اجرایی این طرح تا پایان امسال آغاز شود. به گزارش نخبگان و به نقل از خبرگزاری فارس شبیب جویجری در بازدید […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: طرح فولادسازی شرکت فولاد اکسین برای خودکفایی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بسیار مهم است و درصدد هستیم تا با برطرف شدن موانع اجرایی آن، عملیات اجرایی این طرح تا پایان امسال آغاز شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از خبرگزاری فارس شبیب جویجری در بازدید از غرف شرکت فولاد اکسین در نمایشگاه فولاد ۱۴۰۰ کیش اظهار داشت: شرکت فولاد اکسین بر اساس ماموریت‌های پیش‌بینی شده و بر اساس اهداف کمی و کیفی در بخش فولاد پایه‌گذاری شد. موسسان اولین شرکت هدف آن‌ها این بود که کشور را در بخش‌های فولادی به ویژه محصولات نهایی بتوانند هم خودکفا کنند و هم صنعت نفت و صنعت گاز را به خودکفایی برساند.

وی افزود: این شرکت اهداف کمی زیادی داشته اما متاسفانه در گذر زمان به دلیل موانع مختلفی که ایجاد شد، این موضوع محقق نشده است اما بر آن هستیم که اهداف کمی و کیفی که برای این شرکت از پیش در نظر گرفته شده در مجلس حمایت کنیم تا این چرخه در فولاد اکسین به سرانجام برسد.

نماینده مردم اهواز در مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می رسد نقش فولاد اکسین میان شرکت‌های فولادی کشور در سطح اول بی‌نظیر بوده و در استان خوزستان منحصر به فرد است. در این خصوص آمادگی داریم نقش آفرینی این شرکت را در حوزه فولاد کشور بیشتر به نمایش بگذاریم.

جویجری تاکید کرد: در خصوص برطرف شدن موانع طرح فولادسازی شرکت فولاد اکسین در زمان مدیر عامل سابق اولویت اول اجرای طرح فولادسازی این شرکت بوده است. اگر طرح تکمیل زنجیره فولاد اکسین به سرانجام برسد هم از حیث محصولات فولادی و هم از حیث اشتغال‌زایی، پایین آوردن نرخ بیکاری در شهرستان اهواز و حومه می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس پس از روی کار آمدن مدیرعامل جدید به پویایی شرکت اضافه شده است. نکته مهم در خصوص مدیرعامل جدید این شرکت این است که فولاد اکسین یکی از شرکت‌هایی است که با مدیریت بومی اداره می‌شود و این وجه متمایز شرکت فولاد اکسین است. نمایندگان استان خوزستان به صورت جدی از مدیران بومی این شرکت و این استان حمایت می‌کنند. البته به شرکت‌های فولادی دیگر در حد توان کمک خواهیم کرد. دغدغه مدیرعامل جدید فولاد اکسین نیز از طرح فولادسازی این شرکت است. در حقیقت اولویت نخست فولاد اکسین اجرای به موقع طرح فولادسازی محسوب می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس در خصوص راهکارهای اجرایی شدن طرح فولادسازی شرکت فولاد اکسین تصریح کرد: برای اجرای سریع طرح فولادسازی این شرکت دو راهکار عملیاتی وجود دارد. در این رابطه وزیر محترم کار می‌تواند به صندوق بازنشستگی که سهامدار اصلی فولاد اکسین است، دستور بدهد طرح فولادسازی را در اولویت قرار دهد. همچنین وزارت اقتصاد نیز می‌تواند منابع مالی را از طریق بانک‌ها برای اجرای این طرح تامین کند.

جویجری اضافه کرد: خوشبختانه مرحله نخست یعنی جلسه با وزیر محترم کار انجام شد و ایشان دستور صریحی را به صندوق بازنشستگی داده است. در این دستور با نظر مثبت به طرح نگاه شده و پیگیری می‌شود. به نظر می‌رسد اگر بتوانیم موانع بالادستی که در سطح سهامداران وجود دارد را برداریم شروع پروژه را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به نظر مساعد نمایندگان استان خوزستان نسبت به طرح فولادسازی اکسین، بیان کرد: نمایندگان استان خوزستان اعتقاد دارند این طرح باید اجرا شود. در این رابطه اگر لازم شد پیش‌نویس و یک صورت‌جلسه به امضا برسد که در آن مدیرعامل صندوق بازنشستگی و هر دو وزیر حضور داشته باشند و این کار را انجام خواهیم داد. این صورت‌جلسه برای شروع عملیات اجرایی این طرح تا پیش از پایان امسال به سرانجام خواهد رسید تا فولاد اکسین هم بتوانند به اهداف کمی خود برسد و هم در حوزه خودکفایی محصولات فولادی در خوزستان نقش موثری ایفا کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس عنوان کرد: با توجه به استقرار صنعت نفت و گاز در استان خوزستان و نیاز کشور به توسعه این صنایع اگر فولاد اکسین بتواند محصولات مورد نیاز صنعت نفت و گاز را در همین استان خوزستان تولید کند و به آن‌ها تحویل دهد هزینه تامین لوله نفت و گاز و شرکت‌های پتروشیمی کاهش خواهد یافت و این موضوع به سود شرکت‌های مذکور است. همچنین اجرای طرح فولادسازی نرخ بیکاری را کاهش داده و اشتغال را افزایش خواهد داد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار