۲۵۴ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری در خوزستان اجرا شد

تاریخ انتشار: جمعه 5 شهریور 1400 | 19:31 ب.ظ
۲۵۴ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری در خوزستان اجرا شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: ۲۹۵ هزار هکتار از گام نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب با استان ایلام مشترک بوده که ۲۵۴ هزار هکتار آن در خوزستان انجام شد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا فرهاد ایزدجو روز جمعه در ارایه گزارش به وزیر نیرو در محل سازمان […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: ۲۹۵ هزار هکتار از گام نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب با استان ایلام مشترک بوده که ۲۵۴ هزار هکتار آن در خوزستان انجام شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا فرهاد ایزدجو روز جمعه در ارایه گزارش به وزیر نیرو در محل سازمان آب و برق خوزستان در اهواز بیان کرد: ۱۷ هزار هکتار از گام نخست این طرح باقی مانده که همزمان با فاز دوم اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در فاز دوم نیز ۲۲۹ هزار هکتار اجرا می‌شود که برای شروع آن در انتظار تخصیص منابع و اعتبارات هستیم.

نگرانی از تامین آب کشت پاییزه خوزستان

وی با بیان اینکه اگر بارش ها مانند پاییز پارسال با تاخیر و زیر نرمال باشد در کشاورزی و کشت پاییزه با مشکل روبه‌رو می شویم، گفت: کشت پاییزه حوضه دز، بیشتر چغندر قند و کلزا است که از سازمان جهاد کشاورزی خواستیم که این کشت را محدود کند و بیشتر به سمت کشت گندم بروند.

وی افزود: کشت شلتوک در سال آبی جاری در خوزستان خارج از مقدار متناسب با منابع آبی انجام شده و اگر پاییز امسال بارش‌ها مناسب نباشند برای کشت پاییزه نیز با مشکلات زیادی در خوزستان روبه‌رو می‌شویم.

وی بیان کرد: حجم فعلی مجموعه سدهای زنجیره‌ای کارون یک میلیارد مترمکعب است که این رقم در مدت مشابه پارسال سه میلیارد متر مکعب بود که نشان دهنده کاهش شدید در ورودی سدها است.

ایزدجو با اشاره به نیروگاه سیمره بیان کرد: برای تولید برق باید از ۲۰ شهریور رهاسازی آب از سد کرخه انجام شود که اگر خشکسالی ادامه داشته باشد دیگر این نیروگاه را در اختیار نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا وزیر نیرو در جریان سفر به خوزستان ضمن بازدید از رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان، در جریان وضعیت سدهای خوزستان قرار گرفت‌.

رییس جمهوری صبح روز جمعه در نخستین سفر استانی کابینه سیزدهم، برای بررسی مشکلات خوزستان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سیلمانی وارد اهواز شد. رییس جمهوری را در این سفر وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و رییس سازمان برنامه و بودجه همراهی می‌کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار