رونمایی از ۵۰ دستگاه خودرو و تجهیزات آتش‌نشانی در اهواز+گزارش تصویری

تاریخ انتشار: دوشنبه 22 دی 1399 | 15:33 ب.ظ
رونمایی از ۵۰ دستگاه خودرو و تجهیزات آتش‌نشانی در اهواز+گزارش تصویری زمان مطالعه: ۵ دقیقه اعتدال نخبگان/ ۵۰ دستگاه خودرو سنگین و سبک و تجهیزات جدید سازمان آتش نشانی اهواز در آیینی با حضور استاندار خوزستان رونمایی شدند. به گزارش خبرنگار نخبگان استاندار خوزستان شامگاه یکشنبه در مراسم رونمایی از این خودروها در اهواز با بیان اینکه تجهیز سازمان آتش نشانی به تجهیزات پیشرفته موجب افزایش استانداردهای زندگی خواهد شد […]
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اعتدال نخبگان/ ۵۰ دستگاه خودرو سنگین و سبک و تجهیزات جدید سازمان آتش نشانی اهواز در آیینی با حضور استاندار خوزستان رونمایی شدند.

به گزارش خبرنگار نخبگان استاندار خوزستان شامگاه یکشنبه در مراسم رونمایی از این خودروها در اهواز با بیان اینکه تجهیز سازمان آتش نشانی به تجهیزات پیشرفته موجب افزایش استانداردهای زندگی خواهد شد گفت: توزیع سیستم های امدادی در نقاط مختلف شهر باعث می شود تا سرعت امدادرسانی و نجات جان حادثه دیدگان بیشتر شود.

غلامرضا شریعتی همچنین با اشاره به نیاز آتش نشانی اهواز به نردبان بلند افزود:قرار بود این نردبان امسال خریداری شود که به دلیل نوسان نرخ ارز امکان خرید آن وجود نداشت اما تلاش می شود بودجه خرید نردبان بلند که مورد نیاز آتش نشانی است سال آینده تامین شود.

اظهار کرد: توسعه، پیشرفت و آبادانی در یک جامعه با بالا رفتن استانداردهای زندگی رقم می‌خورد تا رفاه در جامعه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار نخبگان، وی افزود: استانداردهای زندگی در یک جامعه باید متناسب با شرایط توسعه یافته باشد که یکی از این استانداردها در خصوص تجهیزات سازمان آتش‌نشانی است.

وی با اشاره به لزوم خرید نردبان آتش‌نشانی مناسب برای اهواز افزود: با وجود نیاز شهر اهواز به نردبان با توجه به پروژه‌های بلندمرتبه‌ای که ‌در حال ساخت است، در خصوص تهیه نردبان با نوسانات نرخ ارز مواجه شدیم و امکان خرید آن میسر نشد.

شریعتی گفت: خرید نردبان برای سازمان آتش‌نشانی کلانشهر اهواز لازم و ضروری است و همه ما باید همت کنیم که این وسیله مهم را تهیه کنیم که زمان استاندارد را برای ایمنی شهروندان اهوازی بهبود ببخشیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: داشتن استانداردهای لازم، برای حفظ ایمنی در حادثه است. هر چقدر سیستم آتش‌نشانی، امنیتی، انتظامی، سلامت و درمان، مجهز و به روزتر باشند، استانداردهای زندگی در جامعه بالاتر و جامعه از رفاه بیشتری برخوردار است.

شریعتی با بیان اینکه در پروتکل‌ها و مصوبات جهانی برای این سیستم‌ها ارزش قائل شده‌اند، عنوان کرد: یک سیستم آتش‌نشانی در زمان معینی خود را به محل حادثه می‌رساند و یک سیستم اورژانس نیز در یک زمان معین باید خود را به بیمار اورژانسی برساند و همه این‌ها تعریف‌شده و مشخص هستند و نشان‌دهنده استانداردها در این زمینه‌اند.

وی با بیان اینکه توزیع این سیستم در قسمت‌های مختلف شهر و باید متناسب با معیارهای مناسب باشد، گفت: این معیارهای سرعت عمل در عملیات، احتمال نجات جان فرد را بیشتر و بهتر می‌کند و به این دلیل است که برای شهرهای مختلف مشخصه‌ها، زمان‌ها و دستورالعمل‌های خاصی پیش‌بینی شده و متناسب با شرایط، تعریف شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: هر چقدر این سیستم، امکانات و فضای فیزیکی آن را مجهز کنیم، به تبع آن عملکرد متناسب با پروتکل‌ها و استانداردها نیز بیشتر خواهد شد و هر چه در این زمینه غفلت و کوتاهی کنیم، این استانداردها کمتر رعایت خواهند شد.

وی با اشاره به نیاز جامعه به تجهیزات سازمان آتش‌نشانی افزود: ممکن است به صورت عامیانه این فکر تلقی شود که در طول سال چه میزان از این امکانات و تجهیزات استفاده می‌شود که این همه هزینه کنیم؟ باید توجه داشت که ممکن است در جامعه‌ای استانداردها رعایت شود و در همه امور به این تجهیزات کمتر نیاز باشد اما در شرایط بحران، به این امکانات به صورت حیاتی و موثر نیاز است.

شریعتی گفت: این تجهیزات باعث نجات جان انسان‌های زیادی می‌شود زیرا در دنیای امروزی آپارتمان‌نشینی و طبقات بیشتر است و افراد زیادی به صورت جمعی در یک فضا زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به عملکرد آتش‌نشانان در بحران‌های اخیر خاطرنشان کرد: در شرایط مختلف و در بحث کرونا و آبگرفتگی‌ها، سازمان آتش‌نشانی با هماهنگی شهرداری در همه صحنه‌ها حضور فعال داشته و در همه امور پیش‌قدم و پیشگام بوده است و در سایر موارد مربوطه نیز بر همین منوال بوده است.

استاندار خوزستان با تقدیر از پرسنل سازمان آتش‌نشانی و شهرداری اهواز، بیان کرد: در خصوص کار ارزنده‌ای که دوستان ما در شهرداری، شورای شهر و مدیریت سازمان آتش‌نشانی، برای تجهیز مراکز آتش‌نشانی و حمایت گسترده از آن، با تلاش شبانه‌روزی انجام می‌دهند، صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم. سازمان آتش‌نشانی، شایستگی خود را در دوران مختلف نشان داده است.

در ادامه این مراسم شهردار اهواز گفت: سازمان آتش نشانی اهواز از نظر تجهیزاتی در محرومیت بسر می برد که با تلاش و همکاری استانداری خوزستان و شهرداری اهواز ۸۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات جدید سازمان آتش نشانی اهواز هزینه شد.

موسی شاعری با بیان اینکه لباس ضد حریق آتش نشانان اهواز از سال ۸۹ خریداری نشده بود افزود: با اعتبار تامین شده اکنون بیش از نیاز آتش نشانی اهواز لباس ضد حریق خریداری شد.

شهردار اهواز در ادامه با انتقاد از اینکه سهمی از درآمد نفت به خوزستان پرداخت نمی شود اظهار داشت: هزینه ها و خسارت ناشی از صنایع صرفا نباید به خوزستان تحمیل شود بلکه باید سهمی از درآمدهای آن ها نیز به این استان تخصیص یابد.

شاعری ادامه داد: درآمد شهرداری اهواز در سال ۹۷ بالغ بر ۶هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بودکه پیش بینی می کنیم در سال ۱۴۰۰ به رقم ۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش یابد اما برای انجام و توسعه پروژه های عمرانی اهواز نیاز است درآمد شهرداری به رقم ۸۰ هزار میلیارد ریال برسد.

وی گفت: صنایع در خوزستان نقش توسعه ای ندارند این در حالی است که بیشترین سود و درآمد را از این استان می برند.

در پایان هم رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمی شهرداری اهواز گفت: از جمله این خودروها ۱۰ خودروی آتش نشانی سنگین مخصوص خاموش کردن آتش، سه دستگاه خودروی امداد و نجات است.

ابراهیم قنبری افزود: هفت دستگاه خودرو نیمه سنگین مخصوص آتش خاموش کردن، یک دستگاه خودرو بالا بر، یک دستگاه خودرو جرثقیل، ۷ دستگاه موتور سیکلت مجهز به سیستم اطفا حریق، یک دستگاه خودرو کفی مخصوص حمل پمپ مکش، ۱۰ دستگاه خودرو شاسی و ۲ دستگاه بابکِت مخصوص آوار برداری از دیگر این خودروها می باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر رونمایی از دستگاه ها فوق و تقویت ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از ۱۰ دستگاه کپسول تنفسی اکسیژن، ۲۵۰ دست لباس ضد حریق، ۹ دستگاه ژنراتور برقی، ۳ دستگاه ست امداد و نجات جاده ای و ۱۰ دستگاه پمپ کف کِش برای تقویت تجهیزات در عملیات نیز رونمایی شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد : در ۳۰ سال اخیر تنها ۲۶ خودرو به ناوگان خودرویی آتش نشانی اهواز اضافه شده این در حالی است که تنها در سال جاری ۵۰ خودرو به این‌ ناوگان‌ اضافه شد.

در اهواز ۱۵ ایستگاه آتش نشانی وجود دارد که با توجه به جمعیت اهواز این تعداد باید به ۲۵ ایستگاه افزایش یابد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار