استاندار شریعتی:

عملیات جابجایی منازل بافت فرسوده مسجدسلیمان نیازمند سرعت بخشی است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 8 آبان 1399 | 20:27 ب.ظ
عملیات جابجایی منازل بافت فرسوده مسجدسلیمان نیازمند سرعت بخشی است زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ استاندار خوزستان گفت: همانطور که در سیل با سرعت خوبی کار بازسازی و نوسازی منازل انجام‌شد لازم‌است جابجایی منازل واقع در بافت فرسوده مسجدسلیمان نیز با سرعت‌ بیشتری انجام شود. به گزارش نخبگان غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات منازل خسارت دیده از زلزله مسجدسلیمان با اشاره به بازسازی یک هزار […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ استاندار خوزستان گفت: همانطور که در سیل با سرعت خوبی کار بازسازی و نوسازی منازل انجام‌شد لازم‌است جابجایی منازل واقع در بافت فرسوده مسجدسلیمان نیز با سرعت‌ بیشتری انجام شود.

به گزارش نخبگان غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات منازل خسارت دیده از زلزله مسجدسلیمان با اشاره به بازسازی یک هزار و ۵۰۰ واحد خسارت دیده از زلزله  و ساخت ۱۰ هزار واحدی به منظور جابجایی منازل بافت فرسوده بیان کرد: تاکنون روند عملیات بازسازی خوب پیش رفته است هر چند کاستی‌ها و نواقصی وجود دارد اما نیازمند جدیت و سرعت بخشی کارها از سوی دستگاه های متولی است.
استاندار خوزستان تاکید کرد:دستگاه‌های اجرایی از جمله آب و فاضلاب، برق، گاز باید پای کار باشند و برآورد خود را از میزان هزینه لازم اعلام کنند تا اعتبار آن از محل ماده ۱۰ و ۱۲ تامین شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان نیز در این نشست بیان کرد: کل مساحت مسجدسلیمان بیش از هفت هزار کیلومتر مربع است که ۹۷ درصد مناطق آن آلوده و یا بافت فرسوده است.
علی‌رضا ورناصری ادامه داد: مشکلات مسجد سلیمان متعلق به زلزله نیست بلکه قبل از وقوع زلزله نیز با این مشکلات درگیر بود از این رو جدای از اقدامات کوتاه مدت نیازمند یک چشم‌انداز است تا به یک مسجدسلیمان جدید و مدرن برسیم.
وی افزود: ساخت هزار یا ۲ هزار واحد مسکونی برای مسجدسلیمان کافی نیست بلکه باید مصوبه جابجایی بافت فرسوده هیات دولت که ساخت ۱۱ هزار واحد در سه سال را در نظرگرفته اجرا شود.
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان نیز گفت: در شهرک امام رضا (ع) مسجدسلیمان ۵۴۰ واحد و در شهرک امام حسین (ع) ۳۳۰ واحد برای جابجایی منازل بافت فرسوده در نظر گرفته شده است که تاکنون فونداسیون ۲۸۰ واحد در شهرک امام رضا(ع) شروع شده و در شهرک امام حسین نیز در فاز خاکریزی قرار دارد.
امید بن عباس گفت: آنچه که اکنون باید مورد توجه قراز گیرد این است که باید طرح و نقشه برای زیرساخت‌های این مناطق به ویژه آب و فاضلاب در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: بازسازی و نوسازی یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مسجد سلیمان تا پایان امسال باید انجام شود که ۸۰۰ واحد مسکونی درجاسازی پیشرفت خوبی دارند و ۴۵۰ واحد نیز به مرحله سقف و نازک کاری رسیده اند.
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم‌ لازم است در زمینه تسهیلات تکمیلی نیز پیگیری لازم صورت گیرد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان نیز گفت:۶۰ درصد بافت مسجدسلیمان ناکارآمد است از این رو باید در حد مصوبه دولت که ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی است برای این شهر برنامه ریزی کرد.

فاصل عبیات بیان کرد: ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی در این شهرستان نیازمند توجه جدی است و ضرورت دارد برای این امر ابتدا یک ستاد در استان تشکیل شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار