معاون وزیر راه و شهرسازی:

سکونتگاه‌های غیررسمی بهبهان ساماندهی می‌شود

تاریخ انتشار: پنجشنبه 24 مهر 1399 | 01:40 ق.ظ
سکونتگاه‌های غیررسمی بهبهان ساماندهی می‌شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان / معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: در بودجه امسال اعتبارات خوبی برای ایجاد بزرگراه و محورهای ارتباطی در خوزستان به منظور دسترسی بیشتر استان به مرکز کشور درنظر گرفته شده است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا خیراله خادمی روز […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان / معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: در بودجه امسال اعتبارات خوبی برای ایجاد بزرگراه و محورهای ارتباطی در خوزستان به منظور دسترسی بیشتر استان به مرکز کشور درنظر گرفته شده است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا خیراله خادمی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به بازدید صورت گرفته از محور رامهرمز به بهبهان گفت: در این سفر میزان و وضعیت پیشرفت فیزیکی برخی از  پروژه‌های مهم راهسازی استان مورد بررسی قرار گرفتند.

وی یکی از مهمترین پروژه‌های در دست احداث منطقه برای ارتباطی و دسترسی بیشتر خوزستان به مرکز کشور را محور اصفهان تا بهبهان عنوان‌کرد و گفت: از این طریق با ایجاد مسیرهای دسترسی مناسب، بهبهان و دیگرشهرهای مجاور آن به مرکز کشور وصل می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: این محور ۹ کیلومتر تونل دارد و علاوه برآن نیز تعداد ۱۱ دستگاه پل بر روی مسیر احداث می‌شود که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

دسترسی محصولات کشاورزی به بازارهای هدف از طریق محور چهار خطه اهواز- شیراز

خادمی به پروژه چهارخطه مسیر اهواز به بهبهان اشاره‌کرد و گفت: این محور بخشی از مسیر ۵۵۰ کیلومتری اهواز تا شیراز است که باید چهار خطه شود  وبخش قابل توجهی از این مسیر اجرا شده عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل  تصریح‌کرد: بخشی از این محور شامل راه ارتباطی اهواز، رامهرمز به بهبهان و بخشی دیگر آن، مسیر بهبهان – پل خیرآباد به سمت گچساران را تشکیل می‌دهد که این قسمت در استان خوزستان واقع شده است.

وی با بیان اینکه بخش دیگر این مسیر از گچساران به شیراز است، گفت: پروژه چهار خطه اهواز به شیراز از لحاظ اقتصادی برای مردم و دسترسی محصولات کشاورزی به بازارهای هدف بسیار مهم و با اهمیت است.

خادمی از این مسیر به‌عنوان یکی از محورهای ترددی شرق به غرب در جنوب کشور یاد کرد که ۱۴۰ کیلومتر آن باقی مانده و حداکثر تا سه سال آینده به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل  خاطرنشان‌کرد: از این محور، استان‌های فارس، خوزستان  و کهگیلویه و بویراحمد بهرمند می‌شوند.

اهمیت محور بهبهان- دیلم از نظر اقتصادی برای کشور

وی محور بهبهان به سمت بوشهر را یکی دیگر از پروژه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان عنوان‌کرد و گفت: این جاده محور بهبهان به دیلم و استان خوزستان را به استان بوشهر وصل می‌کند که برای کشور از لحاظ اقتصادی، اهمیت ویژه‌ای دارد.

خادمی تاکیدکرد: تلاش می‌شود از بودجه سال جاری، بخشی از اعتبار مورد نیاز این پروژه از منابع ملی تامین شود.

استان خوزستان حدود۱۲هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد و از لحاظ تردد جاده‌ای مقام دوم کشوری را دارا می‌باشد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار