تاجگردون: من نه داعیه ماندن دارم و نه تمایلی به ماندن

تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 خرداد 1399 | 17:18 ب.ظ
تاجگردون: من نه داعیه ماندن دارم و نه تمایلی به ماندن زمان مطالعه: ۳ دقیقه منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من نه داعیه ماندن دارم و نه تمایل به ماندن. یک کیف است که دستم می‌گیرم و از مجلس بیرون می‌روم، این شما هستید که باید در درگاه خداوند متعال روز قیامت و شب آخرت پاسخگوی اعمالتان باشید. به گزارش نخبگان و به نقل از  خبرگزاری […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من نه داعیه ماندن دارم و نه تمایل به ماندن. یک کیف است که دستم می‌گیرم و از مجلس بیرون می‌روم، این شما هستید که باید در درگاه خداوند متعال روز قیامت و شب آخرت پاسخگوی اعمالتان باشید.

به گزارش نخبگان و به نقل از  خبرگزاری خانه ملت، غلامرضا تاجگردون در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۱خردادماه) مجلس شورای اسلامی پس از ارجاع اعتبارنامه خود به کمیسیون تحقیق توسط نمایندگان گفت: جناب آقای رئیس، من در انصاف و عدالت حضرتعالی و هیأت رئیسه با همه تذکرات شکی ندارم اما خواهش می‌کنم توجه فرمایید انتظار داشتم قبل از رأی‌گیری عنایتی داشته باشید اما اراده حضرتعالی و جمع حاضر بر این بود که این اخطار وارد تشخیص داده شود و به رأی گذاشته شود، برخلاف آنچه هیأت رئیسه اعلام کرد در خصوص رویه اعمال رأی شعبه در صحن علنی تا به امروز چیزی نگفته و توکل بر خدا کردم.

وی ادامه داد: دوستان عزیز فرآیندی را طی و مجموعه‌ای از اطلاعات را به شورای نگهبان دادند و پاسخ‌هایی دریافت کردند. آقای رئیس برخلاف تمام قوانین، آیین‌نامه‌ها، شعبه و نایب رئیس حضرتعالی پس از گذشت زمان اعتراضات به شورای محترم نگهبان نامه نوشتند، من وظیفه دارم از شورای نگهبان تشکر کنم چرا که بالاخره دوره اولم نیست که منتخب می‌شوم. در شعبه علیرغم اینکه قانون و آیین‌نامه اجازه نمی‌داد موضوعات بررسی و اعمال شد. همچنین خدمت شما رسیدم و سخنگویتان مصوبه‌تان را اعلام کردند.

تاجگردون افزود: من نمی‌دانم امروز بر اساس چه چیزی بر حضرتعالی اینطور محرز شد که این کار را انجام دهید. آیا اگر اشخاص دیگری در شعبه به آنها تذکر داده می‌شد یا به عبارت دیگری به آنها اعتراض می‌شد و امروز یک نفر دیگر می‌گفت من بر اعتراضم باقی هستم و آن یکی غلامرضا تاجگردون نبود که مظلومانه می‌خواهید در این مجلس با او برخورد کنید، آقای دکتر این رویه خوبی نیست.

منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: من نه داعیه ماندن دارم و نه تمایل به ماندن. یک کیف است که دستم می‌گیرم و از مجلس بیرون می‌روم، این شما هستید که باید در درگاه خداوند متعال روز قیامت و شب آخرت پاسخگوی اعمالتان باشید. دنیا گوشه کوچکی از نشان آخرت است، من در هر مقام و منصبی که باشم باید پاسخگوی هر احدالناسی از جامعه باشم، حتما هم در شعبه تحقیق حضور پیدا خواهم کرد اما خواهش می‌کنم به این بسنده نکنید، شما وظیفه دارید که شرع و قانون را رعایت کنید.

همچنین در ادامه دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: ما حتما آن طور که شما گفتید قسم یاد کردیم مخصوصا در هیأت رئیسه دوبار قسم یاد شد که حتما آیین‌نامه داخلی و قانون اساسی را رعایت کنیم، ما واقعا قانون را رعایت کردیم بهرحال وقتی در این موضوع اخطار قانون اساسی است ما این اخطار را به رأی نمایندگان گذاشتیم که طبق آیین نامه است و نمایندگان رأی خود را دادند.

وی ادامه داد: همان شورای نگهبانی که شما را رد کرده اعلام داشته باید در مجلس هم نسبت به تصویب اعتبارنامه‌ها اتفاق نظر وجود داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آیین‌نامه داخلی بعد از اینکه اخطار قانون اساسی رأی آورد اعتبارنامه طبق قانون به کمیسیون تحقیق می‌رود و کمیسیون تحقیق برای بررسی آن ۱۵ روز وقت دارد، شما نیز می‌توانید نظرات خود را بیان کنید، در نهایت کمیسیون بر اساس وظایف خود اعمال نظر می‌کند. در واقع یا اعتبارنامه شما تأیید می‌شود یا رد که البته پس از آن نیز مجددا به مجلس می آید که باز هم سخنگو و شما جهت اظهارنظر درباره آن فرصت دارید.

دکتر قالیباف گفت: ما مکلفیم آیین‌نامه را رعایت کنیم و آیین‌نامه را نیز رعایت کرده‌ایم، بهرحال اجازه دهید مسیر قانونی را طی کنیم، اعتبارنامه شما به کمیسیون تحقیق می رود و در زمان خودش مجددا به صحن باز می گردد./

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار