قیمت‌گذاری گوشت مرغ از انحصار کشتارگاه‌ها خارج شود

استاندار خوزستان: لزوم انجام تمهیدات ویژه برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 9 اسفند 1395 | 16:26 ب.ظ
استاندار خوزستان: لزوم انجام تمهیدات ویژه برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا در خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان با اشاره به شیوع آنفلوآنزا پرندگان در استان‌های مجاور و احتمال ورود این بیماری به استان از اداره دام پزشکی استان خواست تمهیدات ویژه و سریع برای جلوگیری از شیوع و یا ورود آنفلانزا به استان اتخاذ شود. به گزارش نخبگان، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در نشست شورای سلامت استان که […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان با اشاره به شیوع آنفلوآنزا پرندگان در استان‌های مجاور و احتمال ورود این بیماری به استان از اداره دام پزشکی استان خواست تمهیدات ویژه و سریع برای جلوگیری از شیوع و یا ورود آنفلانزا به استان اتخاذ شود.

به گزارش نخبگان، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در نشست شورای سلامت استان که در محل سالن اجتماعات حوزه استانداری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه چند سال است که میزان خرید مرغ کشته بالا نمی‌رود و دلیل آن نبود تبلیغات مناسب و آگهی‌بخشی در این زمینه است.

وی با اشاره به تفکرات مردم مبنی بر اینکه مرغ کشته گران‌تر است و اقدام به خرید مرغ زنده می‌کنند، توضیح داد: ظاهراً کشتار مرغ در استان در انحصار کشتارگاه‌ها است به همین دلیل کشتارگاه خود اقدام به تعیین قیمت مرغ می‌کند و این عامل سبب عدم تقاضا از سوی مردم می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به شیوع آنفلوآنزای پرندگان در استان‌های مجاور و احتمال ورود این بیماری به استان از اداره دام‌پزشکی استان درخواست کرد: تمهیدات ویژه و سریع برای جلوگیری از شیوع و یا ورود آنفولانزا به استان را اتخاذ کنند.

شریعتی پیشنهاد کرد: برنامه آموزشی مناسب برای اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم تدوین شود تا مردم به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزا از خرید مرغ زنده خودداری کنند.

وی خطاب به دامپزشکی استان گفت: اداره دامپزشکی استان نیز نماهنگی با مضمون آگاهی مردم تهیه و از طریق صدا و سیما اقدام به پخش آن کرده و مطبوعات استان نیز در این زمینه همکاری کنند.

شریعتی خطاب به دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمینه بهداشت اهواز گفت: برای جلوگیری از فروش مرغ زنده در شهر اجرائیات شهرداری و به منظور بررسی اماکن فروش مرغ بهداشت محیط استان وارد عمل شوند.

وی با ابراز گله‌مندی از مقاومت برخی بانک‌های عامل در دادن وام به به کشتارگاه‌های صنعتی متذکر شد: این بانک‌ها اغلب معتقد هستند وام کشتارگاه‌های صنعتی توجیه ندارد این در حالی است که تعداد کشتارگاه‌های استان باید بیشتر شده و از انحصار موجود خارج شود.

شریعتی تاکید کرد: انحصار کشتارگاه در قیمت‌گذاری باید خارج شود و حاکمیت باید در این زمینه سیاست‌گذاری کند.

وی از سفر محمدباقر نوبخت به استان خبر داد و افزود: معاون رئیس جمهور به منظور بررسی تامین منابع مالی و آب استان فردا وارد استان می‌شود.

شریعتی از شهرداری اهواز درخواست کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایان سال با یک طرح ضربتی نخاله‌های ساختمانی در مناطق مختلف شهر را جمع‌آوری کنند.

استاندار خوزستان در پایان از معاون مدیر کل حوزه استاندار درخواست کرد: ظرف ۱۰ روز آینده برای برگزاری جلسه فوق‌العاده سلامت برنامه‌ریزی کرده و دستگاه‌های مربوط را به دفتر استاندار دعوت کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار