اعزام بازرسان ستاد مقابله با کرونا به بازار اهواز

تاریخ انتشار: جمعه 5 اردیبهشت 1399 | 22:39 ب.ظ
اعزام بازرسان ستاد مقابله با کرونا به بازار اهواز زمان مطالعه: ۲ دقیقه فرماندار و جمعی از بازرسان ویژه فرمانداری اهواز و مرکز بهداشت غرب این شهرستان به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از واحدهای صنفی سطح این شهر بازدید کردند. به گزارش نخبگان جمال عالمی نیسی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از اصناف سطح شهرستان اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : طرح فاصله گذاری […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرماندار و جمعی از بازرسان ویژه فرمانداری اهواز و مرکز بهداشت غرب این شهرستان به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از واحدهای صنفی سطح این شهر بازدید کردند.

به گزارش نخبگان جمال عالمی نیسی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از اصناف سطح شهرستان اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند از روزهای گذشته ابلاغ شده و نظارت بر اجرای این طرح نیز در اولویت کار دستگاه هایی نظیر تعزیرات ، بهداشت ، اماکن، ناجا ، فرمانداری و شهرداری قرار گرفته‌ است .

وی افزود: تیم های بازرسی از هفته جاری فعالیت خود را به منظور کنترل اصناف آغاز کرده اند و تاکنون ۳۰۰ واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شدند .

فرماندار اهواز ادامه داد : متاسفانه برخی از اصناف بخصوص نانوایی ها و فروشگاه های مواد غذایی و میوه فروشی ها که به نسبت سایر اصناف محل اجتماع بیشتری هستند، نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند و همین امر موجب شیوع ویروس می شود .

وی تصریح کرد : برخی از اصناف نیز به خوبی پروتکل های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان را اجرا کرده‌اند که از نزدیک از این فروشگاه ها بازدید شد و برای پایبند بودن آن ها به قانون از صاحبان این مشاغل قدردانی صورت گرفت.

عالمی نیسی گفت: تذکر لازم به بسیاری از اصناف داده شده و در صورتی که در روزهای آینده نکات بهداشتی را رعایت نکنند بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد .

وی بیان کرد: داشتن محلول ضد عفونی ،دستکش و ماسک برای تمامی اصناف از ضرورت ها است و در صورت مشاهده غیر از آن ، صنف مورد نظر پلمب می شود .

فرماندار اهواز گفت: تیم های مختلف بازرسی به مناطق اعزام شده اند و بر اساس تقسیم کار ، چهار گروه در شرق و چهار گروه نیز در غرب اهواز فعالیت خود را به صورت ویژه آغاز کرده اند .

وی افزود: همچنین از ظرفیت بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه ها نیز در روزهای آینده برای کنترل بازار استفاده می شود تا بتوانیم از شیوع ویروس به دلیل عدم رعایت مسایل بهداشتی پیشگیری کنیم.

عالمی نیسی همچنین در پاسخ با سوال خبرنگار نخبگان مبنی بر عدم رعایت نکات بهداشتی در برخی از نانوایی های سطح شهر گفت : موارد بهداشتی به همراه آیین نامه اجرایی طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی به اصنافی نظیر نانوایی ها که روزانه محل تجمع شهروندان هستند ابلاغ شده و آن ها موظف به اجرای دقیق این موارد هستند اما در روزهای آینده با متخلفان برخورد جدی خواهیم کرد .

وی همچنین در خصوص برخی از پزشکان که از منشی خود برای معاینه بیماران استفاده می کنند گفت: رسیدگی به تخلفات پزشکان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی اهواز است اما این مورد در ستاد مقابله با کرونا مطرح و به زودی بازرسانی برای پیگیری این تخلف از سوی دانشگاه به مطب پزشکان اعزام می شوند .

فرماندار اهواز عصر پنجشنبه به همراه جمعی از بازرسان فرمانداری و مرکز بهداشت غرب از اصنافی نظیر نانوایی ، فروشگاه های مواد غذایی ، نان فانتزی و میوه و تره بار بازدید و مسایل بهداشتی آن ها را بررسی کرد .

ویروس کرونا موسوم به ” کووید ۱۹” اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد./ ابرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار