راه‌اندازی شعبه ویژه رسانه و هنر شورای حل اختلاف خوزستان

تاریخ انتشار: جمعه 29 فروردین 1399 | 18:44 ب.ظ
راه‌اندازی شعبه ویژه رسانه و هنر شورای حل اختلاف خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از راه‌اندازی شعبه ویژه فرهنگ، رسانه و هنر شورای حل اختلاف خوزستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد. به گزارش نخبگان، عبدالعباس زبیدی نیا در جلسه‌ای پیرامون تشکیل و راه‌اندازی شعبه ویژه فرهنگ، رسانه و هنر شورای حل اختلاف خوزستان اظهار کرد: در سند تحول […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از راه‌اندازی شعبه ویژه فرهنگ، رسانه و هنر شورای حل اختلاف خوزستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.

به گزارش نخبگان، عبدالعباس زبیدی نیا در جلسه‌ای پیرامون تشکیل و راه‌اندازی شعبه ویژه فرهنگ، رسانه و هنر شورای حل اختلاف خوزستان اظهار کرد: در سند تحول قوه قضائیه توسعه ارتباطات این قوه با جامعه رسانه‌ای، هنری و فرهنگی، مورد عنایت و تأکید سیستم قضائی و به تبع شوراهای حل اختلاف است که باید این سیاست با گستردگی بیشتر در تمام اصناف برنامه‌ریزی و اجرا شود و در همین راستا بزودی شعبه ویژه فرهنگ، رسانه و هنر شورای حل اختلاف خوزستان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: معتقدیم با حضور عناصر کارآمد و توانمند به صلح و سازش حداکثری در حوزه رسانه و فرهنگ شعبه ویژه شورای حل اختلاف اصناف زیرمجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همین رویکرد تشکیل و راه‌اندازی خواهند شد.

زبیدی نیا در ادامه اظهار داشت: شعبه تخصصی ویژه اصحاب رسانه و هنر را یک فرصت خوب بسیار مطلوبی است که باید آن را غنیمت بشماریم و در این راستا کار را به اهلش و از مجموعه‌ای با تجربه از درون همان سازمان و ارگان بسپاریم.

معاون قضائی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان تأکید کرد: استفاده بهینه از ظرفیت اصحاب رسانه و هنر در ترویج و توسعه فرهنگ ارزشمند صلح و سازش در جامعه ضروری است و مشکلات و شکایت‌های قضائی را باید قبل از طرح در دادسرا و دادگاه‌ها، در فضای آرام و به دور از تنش و استرس از طریق آشتی دادن طرفین و صلح و سازش میان آنان به سرانجام نیک برسانیم و از ظرفیت اصحاب رسانه و هنر در ترویج و توسعه فرهنگ ارزشمند صلح و سازش در جامعه می‌توان به خوبی استفاده بهینه از آنان کرد.

در ادامه این جلسه محمد جوروند مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تشکر و قدردانی از زبیدی نیا، تفاهم‌نامه تأسیس شعبه تخصصی شوراهای حل اختلاف ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی بین اداره کل شوراهای حل اختلاف و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را بسیار ارزشمند و مطلوب دانست و آن را فرصتی بسیار مناسب و لازم برای حل‌وفصل مشکلات و اختلافات مطروحه به وجود آمده بین اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر تلقی کرد.

وی با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم «و نون والقلم و ما یسطرون» احترام و تکریم اهل‌قلم و رسانه را بسیار ضروری و مهم برشمرد و خواستار رفع اختلافات به وجود آمده بین اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر در فضایی آرام و صمیمی و با تعاملات بیشتر شد و راه‌اندازی این شعبه را بهترین و مناسب‌ترین راه‌حل برای رفع و پیشگیری از مشکلات و اختلافات مطرح شده این قشر زحمتکش جامعه دانست که نتیجه آن به طور قطع رضایت خداوند متعال را در بر دارد.

جوروند در ادامه با ابراز خرسندی از تأسیس این شعبه گفت: با تمام وجود از افتتاح و راه‌اندازی شعبه شورای حل اختلاف ویژه اصناف این مرجع استقبال خواهیم کرد.

به گزارش نخبگان، تفاهم‌نامه افتتاح و راه‌اندازی شعبه ویژه فرهنگ، رسانه و هنر شورای حل اختلاف خوزستان بین معاون قضائی و رئیس شوراهای حل اختلاف و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان منعقد شد./ مهر

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار