تایید صلاحیت ۹۰ درصد داوطلبان مجلس در هیات اجرایی حوزه انتخابیه اهواز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 آذر 1398 | 18:53 ب.ظ
تایید صلاحیت ۹۰ درصد داوطلبان مجلس در هیات اجرایی حوزه انتخابیه اهواز زمان مطالعه: ۲ دقیقه به گزارش اعتدال نخبگان، رییس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی از تایید صلاحیت ۹۰ درصد از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه خبر داد و گفت: هیچکدام از نمایندگان فعلی و ادوار و شخصیت‌های مطرح در جریان‌های سیاسی استان و کشور ردصلاحیت نشده‌ند. به گزارش نخبگان و به نقل […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش اعتدال نخبگان، رییس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی از تایید صلاحیت ۹۰ درصد از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه خبر داد و گفت: هیچکدام از نمایندگان فعلی و ادوار و شخصیت‌های مطرح در جریان‌های سیاسی استان و کشور ردصلاحیت نشده‌ند.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا،جمال عالمی نیسی روز چهارشنبه در گفت وگویی بیان کرد: ۲۸۰ نفر در این دوره از انتخابات مجلسشورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه ثبت نام کردند که ۱۰ نفر از آنها پیش از اعلام تایید صلاحیتها توسط هیات اجرایی، انصراف دادند.

وی افزود: ۲۹ نفر از داوطلبان رد صلاحیت شده که ۲۱ نفر از آنها مرد و هشت نفر زن هستند.
فرماندار اهواز با بیان اینکه هیات اجرایی برای تایید صلاحیت داوطلبان سه خط قرمز داشته، ادامه داد: در رسیدگی به صلاحیت داوطلبان، گرایشات سیاسی و قومیت افراد تاثیر نداشته و ملاک ردصلاحیت نبوده و اجرای نص صریح قانون و ماده ۵۰ قانون انتخابات که شامل استعلام از مراجع چهارگانه و بررسی در محل است، مبنای عمل قرار گرفته است.
به گفته وی برای رد صلاحیت ها کاملا براساس قانون عمل شده و هیچکدام از داوطلبانی که شرایط لازم را داشتهاند، ردصلاحیت نشده اند.
وی افزود: در ابتدای تشکیل هیات اجرایی حوزه انتخابیه اهواز قضاوت های عجولانهای درباره افراد به دلیل گرایش سیاسی آنها صورت گرفت که میتوان گفت این قضاوتها ظالمانه بود، اما در بررسی صلاحیت ها عملکرد خوب و کارنامه موفقی از هیات اجرایی را شاهد بودیم.
عالمی نیسی گفت: ردصلاحیتهای این حوزه  روز چهارشنبه به داوطلبان اعلام شده که طبق قانون میتوانند از ۲۸ آذر به مدت چهار روز (تا اول دی) شکایت خود را به هیات نظارت تسلیم کنند.
وی اضافه کرد: هیات نظارت نیز ۲۰ روز برای بررسی صلاحیت داوطلبان مهلت دارد.
براساس این گزارش، حسین زاده رییس ستاد انتخابات خوزستان روز چهارشنبه اعلام کرد: ۶۶۳ نفر از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معادل ۷۷ درصد تایید صلاحیت شدند.
در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیش از ۶۰۰ نفر در خوزستان ثبتنام کرده بودند اما تنها ۳۶۴ نفر ازاین تعداد، تایید صلاحیت شدند.
خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است. که تعداد ۶۷ هیات اجرایی انتخابات ۱۵ آذر تشکیل شده است. دوم اسفند سال ۱۳۹۸، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد. انتخابات میان دوره‌ای خبرگان در خوزستان انجام نمی‌شود.
استان خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این تعداد نماینده در انتخابات دوم اسفند تغییری نخواهد داشت. حوزه‌های انتخابیه آبادان و اهواز هر کدام سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار