فرماندار اهواز:

خطری شهر اهواز را تهدید نمی‌کند

تاریخ انتشار: یکشنبه 25 فروردین 1398 | 13:38 ب.ظ
خطری شهر اهواز را تهدید نمی‌کند زمان مطالعه: ۲ دقیقه فرماندار اهواز با اشاره به اقداماتی که در خصوص حفاظت از مناطق شهری اهواز در حال انجام است، گفت: وضعیت اهواز عادی است و خطری شهر را تهدید نمی‌کند. به گزارش  نخبگان و به نقل از ایسنا،‌ جمال عالمی نیسی اظهار کرد: در حال حاضر سطح آب رودخانه کارون در حال فروکش است و اگر […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرماندار اهواز با اشاره به اقداماتی که در خصوص حفاظت از مناطق شهری اهواز در حال انجام است، گفت: وضعیت اهواز عادی است و خطری شهر را تهدید نمی‌کند.

به گزارش  نخبگان و به نقل از ایسنا،‌ جمال عالمی نیسی اظهار کرد: در حال حاضر سطح آب رودخانه کارون در حال فروکش است و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد مسیر ارتباطی در جاده‌های ساحلی بازگشایی می‌شود.

وی با اشاره به آبگرفتگی منطقه عین ۲، افزود: عملیات انسداد زهکش شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا انجام شده است و تقریبا ورود آب به سمت منطقه عین ۲ قطع شده است و مردم روز گذشته در امتداد جاده منطقه عین ۲ شادی و یزله کردند.

فرماندار اهواز ادامه داد: همچنین منطقه کوی سیاحی از خطر خارج شد. در مناطق گلدشت و گلبهار نیز تکمیل سیل‌بند در حال انجام است تا خطر کاهش یابد.

عالمی نیسی گفت: از چند روز گذشته کار احداث سیل‌بند در منطقه ملاشیه در حال انجام است تا روان‌آب‌ها به سمت این منطقه رهاسازی نشود و خطری نداشته باشد.

فرماندار اهواز با بیان اینکه خطری اهواز را تهدید نمی‌کند، گفت: وضعیت اهواز عادی است و خطری شهر را تهدید نمی‌کند. تنها روان‌آب در محدوده پنج کیلومتر بالاتر از منطقه الهایی و حمیدیه وجود داشت که کانال چمران مسدود شد و دیگر آب از این طریق وارد اهواز نمی‌شود. همچنین از سمت منطقه الهایی مقداری آب از رودخانه کرخه و دز سر ریز می‌شود که با احداث دژ در قسمت غربی کانال سلمان که انتقال‌دهنده روان‌آب‌ها به سمت کارون و هور است، از آن جلوگیری می‌شود و اهواز از این سمت نیز در امنیت به سر می‌برد.

عالمی نیسی بیان کرد: مقرر شده است خروجی آب به سمت هور تسهیل شود و در جلسه‌ای تشکیل و تقسیم کار شد. همچنین مقرر شده با فراهم کردن تجهیزات لازم مسیر آب به سمت هور تسهیل شود تا آب از غرب اهواز خارج شود.

وی در خصوص ورود آب به تالاب هورالعظیم عنوان کرد: حرکت  طبیعی آب به سمت هورالعظیم است و کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. ساختار رودخانه کرخه به گونه‌ای است که سرریز آن به سمت هور است. اکنون بیش از ۹۰ درصد تالاب هورالعظیم پر آب شده است. تنها روان‌آب‌هایی در جوار اهواز وجود دارد که برای خروج آن‌ها به سمت هور تقسیم کار شده تا سریعتر خارج شوند. ما به دنبال تسریع خروج آب به سمت هور هستیم تا هم هور از آب غنی شود و هم مشکل روان‌آب‌ها حل شود.ص

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار