آیا دستورکار استیضاح شهردار اهواز امروز مطرح می‌شود؟

تاریخ انتشار: دوشنبه 6 اسفند 1397 | 13:57 ب.ظ
آیا دستورکار استیضاح شهردار اهواز امروز مطرح می‌شود؟ زمان مطالعه: < 1 دقیقه حسین حیدریعضو شورای شهر اهواز با اشاره به احتمال برگزاری جلسه علنی امروز با محوریت استیضاح شهردار، گفت: به دلیل طی نشدن فرآیند قانونی، دستورکار با این محوریت غیرقانونی است. یه گزارش نخبگان،حسین حیدری با اشاره به دستور کار جلسه علنی امروز شورای شهر اهواز با محوریت استیضاح شهردار، اظهار کرد: این دستورکار با محوریت […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

حسین حیدریعضو شورای شهر اهواز با اشاره به احتمال برگزاری جلسه علنی امروز با محوریت استیضاح شهردار، گفت: به دلیل طی نشدن فرآیند قانونی، دستورکار با این محوریت غیرقانونی است.

یه گزارش نخبگان،حسین حیدری با اشاره به دستور کار جلسه علنی امروز شورای شهر اهواز با محوریت استیضاح شهردار، اظهار کرد: این دستورکار با محوریت استیضاح شهردار غیرقانونی است.

وی افزود: فرآیند قانونی جلسه استیضاح شهردار طی نشده است اما رئیس شورا دستور کار برگزاری این جلسه را داده‌اند. رئیس شورای شهر باید قانون را رعایت کند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مراحل استیضاح شهردار، گفت: نخستین مرحله استیضاح شهردار تذکر است و سپس باید طرح سؤال شود. اگر اعضای شورای شهر از پاسخ شهردار قانع نشدند پس از مهلت ۱۰ روزه می‌توانند شهردار را استیضاح کنند.

حیدری بیان کرد: طرح سؤال از شهردار چهار ماه پیش انجام شده است اما اعضای شورای شهر اهواز که اکنون می‌خواهند استیضاح شهردار را انجام بدهند، همان پاسخ چهار ماه پیش را ملاک قرار داده‌اند در صورتی که اگر اعضای شورا در مدت پیش‌بینی نشده پس از پاسخگویی شهردار قانع نشدند باید مجددا طرح سوال شود.

وی گفت: اعضای شورا اگر حتی بعد از ۱۱ روز خواستند شهردار را استیضاح کنند ممکن نبود و باید مجددا مراحل قانونی را طی کنند.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه استیضاح شهردار حق شورا است اما باید فرآیند قانونی طی شود، تصریح کرد: از استاندار خوزستان به عنوان مقام عالی دولت و رئیس هیات حل اختلاف و فرماندار اهواز به عنوان رئیس هیات تطبیق می‌خواهیم در این زمینه ورود و این چالش‌ به وجود آمده را حل کنند.

وی افزود: برای استیضاح باید ۹ نفر از اعضای شورا رضایت داشته باشند که اکنون این تعداد به حد نصاب رسیده است. /تسنیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار