یک گونه خرس قهوه ای کمیاب درمسجدسلیمان مشاهده شد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 تیر 1397 | 12:52 ب.ظ
یک گونه خرس قهوه ای کمیاب درمسجدسلیمان مشاهده شد زمان مطالعه: < 1 دقیقه رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان گفت: طی گشت و کنترل در دریاچه سد گتوند محیط بانان این شهرستان موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک خرس قهوه ای کمیاب در منطقه لاروم مسجدسلیمان شدند. به گزارش نخبگان وحید شالویی شامگاه سه شنبه در گفت وگویی افزود: این گونه خرس قهوه ای به عنوان یکی از […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان گفت: طی گشت و کنترل در دریاچه سد گتوند محیط بانان این شهرستان موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک خرس قهوه ای کمیاب در منطقه لاروم مسجدسلیمان شدند.

به گزارش نخبگان وحید شالویی شامگاه سه شنبه در گفت وگویی افزود: این گونه خرس قهوه ای به عنوان یکی از زیباترین و نادرترین گونه های خرس است و غذای این حیوان دامنه وسیعی از گیاهان و حیوانات بوده و به عنوان حیوان همه چیزخوار معروف است.
وی ادامه داد: خرس‌ها به دلیل استفاده از منابع غذایی مختلف، زندگی در مناطق دور از دسترس و صعب‌العبور جنگلی و کوهستانی، شبگرد بودن، نداشتن دشمنان طبیعی و خواب زمستانی از جمعیت خوبی برخوردارند،اما هجوم انسانها به این قلمرو بارها جمعیت این گونه از حیوانات را در معرض خطر قرار داده است.
رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان افزود: از مزایای حضور خرس قهوه‌ای در زیستگاه‌های ما، لاشه خواری این جاندار است چرا که لاشه‌های بیمار و آلوده‌ای که در طبیعت رها می‌شوند، خرس‌های قهوه‌ای با خوردن این لاشه‌ها از انتشار بیماری در طبیعت جلوگیری می‌کنند.
شهرستان مسجد سلیمان در شمال شرقی خوزستان واقع شده است./ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار