آب پاکی معاون رئیس جمهور بر دستان دانشجویان دانشکده نفت

تاریخ انتشار: شنبه 25 فروردین 1397 | 02:48 ق.ظ
آب پاکی معاون رئیس جمهور بر دستان دانشجویان دانشکده نفت زمان مطالعه: ۲ دقیقه رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در زمینه آزمون استخدامی نفت گفت: ‌نفت هم فقط در استان خوزستان نیست و اکنون نفت و گاز توسعه پیدا کرده و تبعا وزارت نفت متناسب با سیاست‌هایی که برای تأمین نیروی انسانی‌اش دارد برنامه‌ریزی می‌کند به گزارش نخبگان، جمشید انصاری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با ابلاغ […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در زمینه آزمون استخدامی نفت گفت: ‌نفت هم فقط در استان خوزستان نیست و اکنون نفت و گاز توسعه پیدا کرده و تبعا وزارت نفت متناسب با سیاست‌هایی که برای تأمین نیروی انسانی‌اش دارد برنامه‌ریزی می‌کند

به گزارش نخبگان، جمشید انصاری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با ابلاغ مرحله دوم اصلاحات نظام اداری برنامه‌های بهتری پیش رو خواهیم داشت، اظهار داشت: باید جداول بحث فوق العاده بدی آب و هوا با توجه به تغییرات اقلیمی سطح منطقه و برخی شرایط از جمله ریزگردها در استان‌های جنوب غربی کشور مورد مطالعه و بازنگری قرار بگیرد.

وی افزود: مسئولیت مطالعات اولیه این امر با سازمان هواشناسی است و سازمان ما و برنامه بودجه متناسب با درجه بندی جدید سازمان هواشناسی تصمیم گیری می‌کند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: بنابراین در همین زمینه در انتظار گزارش سازمان هواشناسی هستیم و در نتیجه ما و سازمان برنامه بودجه نیز موضوع را برای اعمال تغییرات لازم متناسب با شرایط جدید استان‌ها در دولت مطرح خواهیم کرد. این تصمیمات باید تصمیمات جامع و فراگیری باشد.

وی در پرسشی درباره استخدام دانشجویان دانشکده نفت گفت: از طریق وزارت نفت باید سوال کنید به هر حال یک زمانی دانشجویانی که در دانشکده نفت درس می‎خواندند متعهد خدمت می‌شدند و تبعا متناسب با تعهد خدمتشان نیز وزارت نفت عمل می‌کرد.

انصاری ادامه داد: اکنون به دلیل اینکه رشته‌های مشابه دانشگاه نفت در خیلی از دانشگاه‌های کشور شکل گرفته خیلی از دانشجویانش متعهد خدمت نیستند در نتیجه فردی که در دانشگاه نفت درس می‌خواند با فردی که در دانشگاه جندی شاپور یا دانشگاه شیراز درس می‌خواند تخصص‌هایی در این حوزه دارند.

وی عنوان کرد: نفت هم فقط در استان خوزستان نیست و اکنون نفت و گاز توسعه پیدا کرده و تبعا وزارت نفت متناسب با سیاست‌هایی که برای تأمین نیروی انسانی‌اش دارد برنامه‌ریزی می‌کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: اگر کسی متعهد خدمت باشد طبق قواعد تعهد خدمت انجام می‌گیرد ولی اگر کسی متعهد خدمت نباشد و دستگاه نیز تقویت بشود حتما باید بر اساس آزمون نیروهای انسانی به کار گرفته شوند که نیروهای شایسته و لایق در دستگاه‌های اجرایی جذب شوند.

وی افزود: متناسب با خروجی نیروی انسانی دولت برنامه استخدام تنظیم می‌شود چون دولت مثل یک واحد تولیدی نیست که خط تولیدش را اضافه کند و در نتیجه نیازمند افراد جدید باشد. ما مثلا خدمات آموزشی به مردم ارائه می‌دهیم و به نسبت دانش آموزان معلم استخدام می‌کنیم و اگر دانش آموز زیاد شد بار دیگر نیرو استخدام می‌کنیم ولی اگر دانش‌آموز کم شد استخدامی انجام نمی‌دهیم و این بیشتر تناسب دارد با خروجی نیروی انسانی و هرچقدر نیروهای موجود از سیستم دولت خارج شوند جایگزین آنها را استخدام می‌کنیم.

انصاری یادآور شد: معمولا در سال در حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در مجموع دستگاه‌های دولتی استخدام داریم که در دو مرحله و فقط از طریق آزمون استخدام می‌کنیم بنابراین هر فردی که بخواد وارد دولت شود حتما باید در آزمون‌های استخدامی شرکت کند و موفقیت لازم را در این آزمون‌ها به دست بیاورد و پس از طی مراحل گزینش به استخدام دولت دربیاید./ تسنیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار