انتشار فراخوان سومین کنفرانس بین‌المللی بررسی مسایل جاری زبان‌ها، گویش‌ها و زبان‌شناسی

تاریخ انتشار: پنجشنبه 9 فروردین 1397 | 14:07 ب.ظ
انتشار فراخوان سومین کنفرانس بین‌المللی بررسی مسایل جاری زبان‌ها، گویش‌ها و زبان‌شناسی زمان مطالعه: ۲ دقیقه فراخوان مقاله سومین کنفرانس بین‌المللی بررسی مسایل جاری زبان‌ها، گویش‌ها و زبان‌شناسی منتشر شد. به گزارش نخبگان، از آنجایی که گویش یا زبان به نوعی گنجینه فرهنگ یک قوم یا ملت است، بی‌توجهی به این گنجینه می‌تواند زمینه را برای مرگ و نابودی آن فرهنگ ایجاد نماید. استفاده چندگانه از ارزش‌های چند بعدی گویش‌ها و […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فراخوان مقاله سومین کنفرانس بین‌المللی بررسی مسایل جاری زبان‌ها، گویش‌ها و زبان‌شناسی منتشر شد.

به گزارش نخبگان، از آنجایی که گویش یا زبان به نوعی گنجینه فرهنگ یک قوم یا ملت است، بی‌توجهی به این گنجینه می‌تواند زمینه را برای مرگ و نابودی آن فرهنگ ایجاد نماید.

استفاده چندگانه از ارزش‌های چند بعدی گویش‌ها و زبان‌ها می‌تواند ضمن بهبود وضعیت اقتصادی و سیاسی درون جوامع و بین جوامع، کلید قدرتمندی در حل خیلی از چالش‌های موجود جهانی و حتی در ابعاد بزرگ و پیچیده باشد. لذا بررسی ارزش‌های یک گویش یا زبان امری غیرقابل اجتناب است و توجه جدی پژوهشگران را در این زمینه می‌طلبد.

در همین راستا، در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ دو دوره کنفرانس بین‌المللی بررسی مسائل جاری زبان‌ها، گویش‌ها و زبان‌شناسی توسط موسسه پژوهشگران اندیشمند و با همکاری و حمایت سازمان‌ها، مراکز و دانشگاه‌های مختلف در اهواز برگزار شد.

خروجی علمی دو دوره کنفرانس مذکور در داخل و خارج از کشور منتشر و توسط توزیع‌کننده کتاب‌های مطرح جهان مانند آمازون توزیع شد.

با توجه به موفقیت‌آمیز بودن دو دوره کنفرانس مذکور که منجر به جذب و پذیرش مقاله از بیش از ۳۰ کشور و دانشگاه‌‌های مطرح جهان مانند دانشگاه آکسفورد و دانشگاه میشگان شد، دوره سوم کنفرانس نیز جهت برگزاری در اهواز برنامه‌ریزی شد.

دوره سوم کنفرانس مذکور در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ با هدف اصلی بررسی و ارائه آخرین تحولات و یافته‌های موجود در زمینه گویش‌ها، زبان‌ها و زبان‌شناسی و با همکاری و حمایت دانشگاه‌های مختلف خارجی و داخلی و تحت داوری و نظارت کمیته بین‌المللی برگزار خواهد شد.

در این زمینه از پژوهشگران و دانشگاهیان داخل و خارج از کشور دعوت شده است تا مقالات خود را با توجه به محورهای کنفرانس، به یکی از زبان‌های فارسی، انگلیسی یا عربی ارسال کنند.

از مهمترین محورهای زیر مجموعه‌ای می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ آواشناسی، واج شناسی، صرف و نحو، تجزیه و تحلیل کلام و کاربردشناسی، معنی‌شناسی، گونه‌شناسی زبانی، زبان‌شناسی تطبیقی، روان‌شناسی زبان، جامعه‌شناسی زبان، عصب‌شناسی زبان، زبان‌شناسی پیکره‌ای، جامعه‌شناسی زبان، زبان‌شناسی مقابله‌ای، سبک‌شناسی، آموزش، برنامه‌ریزی و ارزیابی زبان‌ها و لهجه‌ها، دوزبانگی و شبکه‌های اجتماعی.

در حقیقت، این رخداد علمی به عنوان یک فرصت مناسب برای پژوهشگران، دانشگاهیان و دانشجویان است تا آخرین یافته‌های علمی خود در زمینه‌های مختلف گویش‌ها، زبان‌ها و زبان‌شناسی را به اشتراک بگذارند و به تبادل اطلاعات در زمینه‌های مرتبط اقدام کنند.

به طور یقین تبادل نظر و به اشتراک‌گذاری یافته‌های پژوهشی می‌تواند افق جدید و وسیع‌تری را جهت پژوهش‌ها و تحقیقات در زمینه گویش‌ها و زبان‌ها ایجاد کند. اگرچه نرم‌سازی و استانداردسازی آخرین یافته‌های پژوهشی جهانی می‌تواند زمینه را برای تحقیقات و پژوهش گویش‌های با تعداد سخنوران کم در وضعیت بهتری قرار دهد.

در جهت نگرش چندگانه به آخرین تحولات گویش‌ها و زبان‌ها، میان رشته‌ای بودن به عنوان مبنای اصلی کنفرانس برنامه‌ریزی شده است تا متخصصان با تخصص و گرایش‌های مختلف بتوانند مسایل جاری مرتبط با گویش‌ها و زبان‌ها را از دیدگاه‌های مختلف و بر اساس گرایش خود بررسی کنند.

مقالات دریافت شده بعد از داوری توسط کمیته علمی بین‌المللی جهت ارائه به صورت شفاهی یا پوستر اعلام می‌شوند و مقالات منتخب شده کنفرانس، بعد از ارائه در کنفرانس تحت مجموعه مقالات کنفرانس انتشار می‌یابند و در پایگاه علمی مانند سیویلیکا ایندکس می‌شوند.

علاقه‌مندان جهت اطلاعات بیشتر، ثبت‌نام و ارسال چکیده می‌توانند به وب سایت سومین کنفرانس بین‌المللی بررسی مسائل جاری زبان‌ها، گویش‌ها و زبان‌شناسی (WWW.LLLD.IR) مراجعه کنند./ ایسنا

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار