تولید شکر در کارخانه هفت تپه خوزستان متوقف شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 8 فروردین 1397 | 13:59 ب.ظ
تولید شکر در کارخانه هفت تپه خوزستان متوقف شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود روز سه شنبه کار تولید شکر در این شرکت را متوقف کردند. به گزارش نخبگان ، برخی از این کارگران گفتند از آنجا که حقوق ماه های بهمن ، اسفند و نیز عیدی و پاداش سال ۱۳۹۶ را […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود روز سه شنبه کار تولید شکر در این شرکت را متوقف کردند.

به گزارش نخبگان ، برخی از این کارگران گفتند از آنجا که حقوق ماه های بهمن ، اسفند و نیز عیدی و پاداش سال ۱۳۹۶ را دریافت نکرده اند ، از ادامه فعالیت در این شرکت در روز جاری امتناع کردند.
این چندمین بار در یک ماه گذشته است که کوره بخار و آسیاب کارخانه نیشکر هفت تپه از سوی کارگران این شرکت خاموش شده و روند تولید شکر در این شرکت متوقف می شود.
خاموش کردن کوره بخار بدون برنامه علاوه بر توقف تولید به بخش های مختلف این کارخانه نیز خسارت وارد می کند ضمن اینکه خاموش کردن آسیاب نیشکر نیز موجب می شود تا محصول نیشکر در مزارع که در مرحله برداشت است، دچار خسارت شود.
این کارگران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کردند: عمل نکردن به وعده ها توسط مدیریت شرکت در خصوص پرداخت حقوق و مطالبات معوقه کارگران باعث شد تا کارگران تصمیم به توقف فعالیت های این شرکت بگیرند.
آنان افزودند: از زمان واگذاری کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی مشکلات این شرکت که زمانی به عنوان بزرگترین کارخانه تولید شکر خاورمیانه زبانزد بود، دوچندان شده و این شرکت عملا به سمت ورشکستگی پیش می رود.
به گفته آنان علاوه بر پرداخت نشدن حقوق و مطالبات پنج هزار نفر کارگران شاغل در این شرکت از دو سال گذشته تاکنون ، اخیرا مدیریت این شرکت تصمیم گرفته حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر کارگران بخش کشاورزی و کارخانه را به پیمانکار واگذار کند.
یکی از کارگران معترض نیز گفت: مدیریت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با واگذاری زمین های این شرکت به صورت اجاره به کشت های غیر نیشکری عملا زمینه نابودی این کارخانه بزرگ تولید شکر را کلید زده است.
کارگران معترض با حمل پلاکارد، به صورت راهپیمایی از محل شرکت هفت تپه راهی بازار این شرکت شده و خواستار بازگشت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به دولت شدند.
کشت و صنعت هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
تعداد نیروهای شاغل در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خوزستان شامل کارکنان رسمی ، پیمانی ، قراردادی و پیمانکاری تا پنج هزار نفر نیز اعلام شده است./ ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار