نخستین اقامتگاه بوم گردی در سماله گتوند افتتاح شد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 بهمن 1396 | 19:12 ب.ظ
نخستین اقامتگاه بوم گردی در سماله گتوند افتتاح شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گتوند گفت: نخستین اقامتگاه بوم گردی با هدف معرفی آداب ، رسوم و سنت های محلی در سماله گتوند افتتاح شد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا ، یعقوب نگهداری در گفت و گویی اظهار کرد:این اقامتگاه بوم گردی با سرمایه گذار بخش خصوصی و […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گتوند گفت: نخستین اقامتگاه بوم گردی با هدف معرفی آداب ، رسوم و سنت های محلی در سماله گتوند افتتاح شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا ، یعقوب نگهداری در گفت و گویی اظهار کرد:این اقامتگاه بوم گردی با سرمایه گذار بخش خصوصی و با هدف احیاء ارزش های بومی و سنتی،معرفی لباس های محلی و صنایع دستی ،به نمایش گذاشتن معماری قدیم و حفظ آداب و رسوم و سنت های قدیم مردم شهرستان احداث شده است.
وی گفت: در این اقامتگاه نوع سازه ساختمان، درب های ورودی و دیگر ابزار بکار رفته به گونه ای طراحی شده است، تا به نوعی تمام زندگی سنتی مردم شهرستان گتوند را به گردشگران و مسافران معرفی کند.
وی موزه مردم شناسی ، نمایشگاه عکس از مکان های دیدنی، عرضه غذاهای سنتی منطقه را از دیگر ویژگی های این اقامتگاه برشمرد و اظهار داشت :در این اقامتگاه فضایی مناسب ساخته شده با معماری قدیم برای اسکان مسافران فراهم شود.
نگهداری بیان داشت: گردشگران می توانند با حضور در این اقامتگاه برای چند روز زندگی به دور از فضای شهر نشینی را تجربه کنند.
وی یکی از برنامه های مهم اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گتوند را راه اندازی چند اقامتگاه بومی گردی در سطح روستاهای شهرستان عنوان کرد وگفت: در حال حاضر استقبال خوبی برای احداث چنین مکان هایی صورت گرفته است، و تسهیلات خوبی نیز در این زمینه وجود دارد، ضمن اینکه هیچگونه محدودیتی برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در این شهرستان وجود ندارد.
وی در پایان با بیان اینکه بسته های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در اداره میراث فرهنگی شهرستان گتوند وجود دارد گفت:سرعت بخشی به توسعه بخش گردشگری در این شهرستان ، نیازمند همکاری دیگر دستگاه ها با سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
به گزارش ایرنا این اقامتگاه بوم گردی به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور فرماندار،معاون فرماندار و جمعی از مسئولان محلی در سماله گتوند افتتاح شد.
تپه باستانی چغا، آرامگاه دکتر قیصر امین پور، امامزاده محمد بن زیدع، آبشارها و دره پل پرزین، دره انار، قلعه رستم ،گچ سنگی ،آسیاب ها، سنگ اژدها (برد اژدها) ،کوه طبل خانه، از جمله آثارتاریخی و مناطق گردشگری شهرستان گتوند می باشند. گتوند یکی از شهرهای تاریخی با ۷۴ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و عقیلی، پنج شهر سماله، ترکالکی، صالح شهر، جنت مکان و ۴۵ روستا در شمال استان خوزستان واقع شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار