اجرای طرح آپارتمان سبز در دزفول

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 بهمن 1396 | 22:23 ب.ظ
اجرای طرح آپارتمان سبز در دزفول زمان مطالعه: ۲ دقیقه به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: طرح آپارتمان سبز به عنوان یک طرح ابتکاری در کشور با هدف مشارکت ساکنان مجتمع های مسکونی در توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست در این شهرستان آغاز شده است. فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گویی گام […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: طرح آپارتمان سبز به عنوان یک طرح ابتکاری در کشور با هدف مشارکت ساکنان مجتمع های مسکونی در توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست در این شهرستان آغاز شده است.

فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گویی گام نخست اجرای این طرح را آموزش ساکنان آپارتمانها و مجتمع های مسکونی در این شهرستان به همت انجمن سفیران ایران زمین دانست و افزود:این طرح یکی از ایده های آموزشی دزفول است که در سطح کشور مطرح شده و با استقبال روبرو شده است.
وی اضافه کرد:اجرای این طرح در مهرشهر دزفول آغاز شده و شهروندان با فرهنگ زندگی آپارتمان نشینی و اهمیت حفظ محیط زیست ،درختکاری و توسعه فضای سبز محوطه آپارتمان ،طرح تفکیک پسماند از مبدا و مدیریت سبز در منازل آشنا می شوند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در ادامه از فعالیت هفت سازمان و تشکل مردم نهاد زیست محیطی در این شهرستان خبر داد و گفت:فعالیت این سازمان ها تاثیر بسزایی در آموزش شهروندی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست داشته است.
قلی نژاد گفت: در حال حاضر چهار انجمن آوان سبز،سفیران بانک زمین،کوهنوردان و دوستداران طبیعت دز در میانرود جزو انجمن های ثبت شده در دزفول هستند که از استانداری و وزارت کشور مجوز دریافت کرده اند .
وی افزود:علاوه بر این سه انجمن سلامت دز،دوستداران طبیعت شهرک انقلاب و جامعه پویا نیز تاییدیه فرمانداری دزفول را دریافت کرده و در حال ثبت شدن هستند که همگی در زمینه محیط زیست فعال بوده و با ارائه برنامه های متنوع آموزشی در فرهنگ سازی موثر هستند.
وی ادامه داد:انجمن آوان سبز با اجرای طرح محیط یار با اداره محیط زیست دزفول همکاری داشته و دیگر انجمن ها نیز با فعالیت هایی چون درختکاری،پاکسازی مبادی ورودی روستایی و اطلاعرسانی با محیط زیست همکاری دارند.
قلی نژاد فعالیت این انجمن های مردم نهاد در راستای ترویج فرهنگ پاکسازی محیط و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را بسیار موثر دانست و گفت:اطلاعرسانی و آموزش شهروندی در خصوص ساحل رودخانه دز در تابستان امسال کاری ارزشمند از انجمن های دزفول بود که قابل تقدیر است .

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار