فولاد خوزستان الگویی مناسب برای حفاظت از محیط زیست در صنایع

قائم مقام فولاد خوزستان:چالش اول این است که تکنولوژی های تولید به روز نیستند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 مهر 1402 | 23:01 ب.ظ
قائم مقام فولاد خوزستان:چالش اول این است که تکنولوژی های تولید به روز نیستند زمان مطالعه: ۳ دقیقه ۳۰ دستگاه غبارگیر در شرکت فولاد خوزستان برای کنترل آلاینده ها فعال می باشد/سال های گذشته شرکت فولاد خوزستان در ۳۰ کیلومتری شهر قرار داشت/در زمینه نوسازی با مدیریت محترم مهندس ابراهیمی اقدامات ویژه ای را برای اولین بار پس از سال ها آغاز نمودیم/تمام اطلاعات آلاینده ها روزانه و به صورت آنلاین در اختیار سازمان محیط زیست قرار می گیرد/تندیس زرین مسئولیت‌های اجتماعی با تمرکز بر بحث حفاظت از محیط زیست، به شرکت فولاد خوزستان در کشور اهدا شد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی در گفتگوی خبری با شبکه خوزستان؛

 

۳۰ دستگاه غبارگیر در شرکت فولاد خوزستان برای کنترل آلاینده ها فعال می باشد/سال های گذشته شرکت فولاد خوزستان در ۳۰ کیلومتری شهر قرار داشت/در زمینه نوسازی با مدیریت محترم مهندس ابراهیمی اقدامات ویژه ای را برای اولین بار پس از سال ها آغاز نمودیم/تمام اطلاعات آلاینده ها روزانه و به صورت آنلاین در اختیار سازمان محیط زیست قرار می گیرد/تندیس زرین مسئولیت‌های اجتماعی با تمرکز بر بحث حفاظت از محیط زیست، به شرکت فولاد خوزستان در کشور اهدا شد

 

به گزارش پایگاه خبری اعتدال نخبگان  و به نقل از خبرنگار روابط عمومی، دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی در گفتگوی خبری شبکه خوزستان (۱۲ مهر ۱۴٠۲) از پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ی ویند فنسینگ (دیوار توری) با هدف کنترل گرد و غبار برای اولین بار در کشور خبر داد.

 

قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در خصوص مسئولیت های اجتماعی گفت: شرکت فولاد خوزستان طی یک سال اخیر ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های زیست محیطی سرمایه‌گذاری داشته است و هفته گذشته در ششمین اجلاس مسئولیت‌های اجتماعی با حضور وزارت خانه ها و شرکت های بزرگ خصوصی با تمرکز بر حفاظت از محیط زیست که برای بررسی فعالیت‌های صنایع بزرگ کشور برگزار شد، تندیس زرین مسئولیت‌های اجتماعی با تمرکز بر حوزه محیط زیست به شرکت فولاد خوزستان در کشور اهدا شد.

 

 وی افزود: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در بازدیدی که اخیراً از فعالیت های زیست محیطی شرکت فولاد خوزستان داشتند، پس از بررسی گزارشات و راستی آزمایی و تایید این عملکرد توسط سازمان حفاظت از محیط زیست خوزستان، فولاد خوزستان را الگویی مناسب برای حفاظت از محیط زیست در صنایع کشور معرفی کردند.

 

مخبر دزفولی با اشاره به چالش های مهم صنعت فولاد خوزستان گفت: چالش اول این است که تکنولوژی های تولید به روز نیستند و نسبتاً قدیمی می باشند، از این رو آلایندگی هایی به همراه دارند.

 

این مسئول در ادامه گفت: چالش دوم این است که در سال های گذشته شرکت فولاد خوزستان در ۳۰ کیلومتری شهر قرار داشت، اما امروز می بینیم که شهر به سمت شرکت حرکت داشته و مناطق مسکونی به شرکت بسیار نزدیک شده اند، از این رو طبیعتا کمترین آلایندگی، مشکلاتی برای مردم ایجاد می کند؛ از طرفی محاصره شرکت توسط مناطق مسکونی، جلوی توسعه شرکت را گرفته است.

 

دکتر مخبر دزفولی با اشاره به نقش این شرکت در اشتغال زایی پایدار گفت: شرکت فولاد خوزستان در سال گذشته و امسال علی رغم اینکه اکثر بنگاه های اقتصادی در حال تعدیل نیرو هستند؛ ۱۱۰۰نفر از جوانان بومی استان را جذب کرده و سهم بسزایی در اشتغال زایی داشته است.

 

قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در ادامه این گفت و گو و در تشریح اقدامات زیست محیطی این شرکت برای کاهش غبار در داخل و بیرون شرکت گفت: در حال حاضر ۳۰ دستگاه غبارگیر در شرکت فولاد خوزستان برای کنترل آلاینده ها، فعال و ۱۷ غبارگیر هم در مرحله راه اندازی می باشند.

 

قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در این گفت وگو و در توضیح تعهد این شرکت به کاهش گرد و غبار از پروژه ای بنام wind fencing یا توری باد نام برد که برای اولین بار در صنایع کشور، تعریف شده و‌ در حال اجرا است.

 


وی افزود: در خاورمیانه تنها یک کشور، آن هم در مساحتی بسیار کوچکتر (از مساحتی که در شرکت فولاد خوزستان، پوشش داده شده است)؛ اقدام به اجرای این پروژه کرده است و در کل دنیا هم کشورهای بسیار معدودی اقدام به اجرای این پروژه کرده اند. توری های بکار رفته با ارتفاع ۲۸ متر، حدوداً ۴۰ هکتار از منطقه ای که محل نگهداری مواد اولیه و خاستگاه آلاینده ها در شرکت است را محصور می کنند.

 

مخبر دزفولی گفت: ارزش روز و هزینه اجرای کامل این پروژه حدود ۱۰۰۰ میلیون تومان است و با نصب این دیوار های توری، با توجه به بازخوردی که از نمونه های مشابه داریم؛ ۸۵ درصد کاهش آلودگی را به دنبال خواهد داشت. این پروژه عظیم ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

دکتر علیرضا مخبر دزفولی در پایان گفت: شرکت فولاد خوزستان ۵ برابر الزامات زیست محیطی یعنی ۵۳۵ هکتار جنگل کاری و ایجاد فضای سبز داشته است؛ در زمینه نوسازی تجهیزات تولید، با مدیریت مهندس ابراهیمی و تیم مدیریتی فعلی، اقداماتی را آغاز نمودیم و در جهت تسهیل دسترسی سازمان حفاظت از محیط زیست استان خوزستان اطلاعات آلاینده ها روزانه و به صورت برخط در اختیار این سازمان قرار می گیرد و با این واسطه تحت نظارت سازمان محیط زیست کشور می باشیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار