شیوع اسهال بین زائران کربلا

تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 آبان 1396 | 15:05 ب.ظ
شیوع اسهال بین زائران کربلا زمان مطالعه: < 1 دقیقه رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت:موارد زیادی از ابتلا به بیماری اسهال بین زائران بازگشته از عراق مشاهده شده است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، دکتر شکرالله سلمان زاده در گفت و گویی اظهار کرد: روز سه شنبه ۱۳۵ مورد ابتلا به بیماری اسهال بین زائران بازگشته به کشور در مرز چذابه گزارش […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت:موارد زیادی از ابتلا به بیماری اسهال بین زائران بازگشته از عراق مشاهده شده است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، دکتر شکرالله سلمان زاده در گفت و گویی اظهار کرد: روز سه شنبه ۱۳۵ مورد ابتلا به بیماری اسهال بین زائران بازگشته به کشور در مرز چذابه گزارش شده است.
وی افزود: زائران از نظر وجود بیماری در پایگاهای مراقبت مرزی مورد پایش و نمونه برداری قرار گرفته و افراد بیمار تحت درمان قرار می گیرند و در هر مرز یک پایگاه مراقبت مرزی فعال است.
سلمان زاده ادامه داد: این زائران ممکن است در مسیر برگشت آب یا غذای ناسالم مصرف کرده باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: تعداد موارد مبتلا به بیماری های اسهالی در کشور عراق زیاد گزارش شده است.
وی توصیه کرد: زائران حتما آب آشامیدنی سالم و بسته بندی شده مصرف کنند و به هیچ وجه از آب مخازن، شیرهای آب و یا رودخانه مصرف نکنند.
سلمان زاده همچنین به زائران توصیه کرد به هیچ وجه در مسیر سالاد و سبزیجات مصرف نکنند ، غذای گرم، پخته و تازه استفاده کنند و غذای باقی مانده را برای وعده بعد نگه ندارند.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: رعایت بهداشت قبل از مصرف غذا لازم است و حتما دست ها با آب و صابون شسته شود.
از ابتدای بازگشت تدریجی زائران به کشور تاکنون ۹۲هزار زائر اربعین حسینی از طریق گذرگاه مرزی چذابه به وطن بازگشتند.
گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه ۲ کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
بیش از یک میلیون زائر از این ۲ مرز در خوزستان راهی کربلای معلا شده اند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار