تاکید استاندار خوزستان بر عدم توقف صادرات غیرنفتی از مرزهای چذابه و شلمچه در ایام اربعین

تاریخ انتشار: دوشنبه 8 آبان 1396 | 14:49 ب.ظ
تاکید استاندار خوزستان بر عدم توقف صادرات غیرنفتی از مرزهای چذابه و شلمچه در ایام اربعین زمان مطالعه: ۳ دقیقه استاندار خوزستان بر عدم توقف صادرات کالاهای غیرنفتی از ۲ پایانه تجاری چذابه و شلمچه در ایام اربعین و ۲ هفته زمان تردد زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تاکید کرد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا ، غلامرضا شریعتی در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان در سرسرای اداری شهید رجایی استانداری خوزستان افزود: این […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استاندار خوزستان بر عدم توقف صادرات کالاهای غیرنفتی از ۲ پایانه تجاری چذابه و شلمچه در ایام اربعین و ۲ هفته زمان تردد زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تاکید کرد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا ، غلامرضا شریعتی در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان در سرسرای اداری شهید رجایی استانداری خوزستان افزود: این مساله(عدم توقف صادرات کالاهای غیرنفتی) مورد تاکید دولت نیز هست چون صادرات کالاهای غیرنفتی در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف و تبیین می شود.
وی گفت: اگر تمهیداتی اندیشیده شود که حداقل روند صادرات کالاهای غیرنفتی در ایام اربعین حسینی در پایانه تجاری شلمچه متوقف نشود به معنای پایبندی ما در عمل اقتصاد مقاومتی و اجرای منویات مقام معظم رهبری است.
استاندار خوزستان تاکید کرد در اربعین سال آینده مسیرهای تجاری جدیدی در پایانه های چذابه و شلمچه تعریف خواهد شد تا روند صادرات کالا از این ۲ پایانه در ایام اربعین حسینی کند نشود.
سیدنورالله حسن زاده رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان در این نشست با بیان اینکه ما در بحث صادرات کالای غیرنفتی از ۲ پایانه مرزی چذابه و شلمچه مشکلی نداریم و فقط محدودیت های زیرساختی از طرف عراقی سبب بروز مشکلات می شود افزود: برخی از تجار عراقی در ایام اربعین حسینی مراسم عزاداری در نجف و کربلا دارند و تجارت با بازرگانان ایرانی را در ایام اربعین رها می کنند.
وی گفت: در ۲ روز آینده روند صادرات کالاهای غیرنفتی در پایانه های چذابه و شلمچه به صورت نیمه تعطیل در می آید و در چند روز منتهی به اربعین ، صادرات کالا به علت تردد پرحجم زائران حسینی متوقف می شود.

* پذیرایی از زائران اربعین حسینی از ۲۹محرم شروع شده است
رئیس مشارکت های مردمی ، تغذیه و اسکان ستاد اربعین خوزستان در این نشست گفت: پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین حسینی توسط موکب های مردمی از ۲۹محرم(۲۸مهر) به صورت پراکنده در ورودی های خوزستان شروع شده و همزمان نیز چند موکب نیز در ۲ پایانه شلمچه و چذابه خدمت رسانی به زائران را آغاز کردند.
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی افزود:چند موکب مردمی نیز در آنسوی ۲ مرز چذابه و شلمچه در خاک عراق مشغول خدمت رسانی شده اند.
وی گفت: برخی استان های معین خوزستان نیز بخشی از امکانات مورد نیاز را به ۲ پایانه چذابه و شلمچه گسیل کرده اند ولی مواکب مردمی به اقلام پرمصرف همچون برنج ، روغن ، رب گوجه ، شکر و آرد نیاز دارند که تلاش شده این نیازها به موقع تامین شود.
موسوی افزود: از روز جمعه پنجم آبان ماه کار خدمت رسانی به زائران اربعین به صورت گسترده و فراگیر در ۲ پایانه مرزی چذابه و شلمچه شروع می شود.

*چند قطعه راهسازی در مسیر چذابه زیر بار ترافیک قرار گرفت
مدیر زیرساخت و توسعه راه مسکن و شهرسازی در نشست اربعین استان گفت: در آستانه حرکت کاروان های اربعین حسینی ، چند قطعه راهسازی در مسیر منتهی به پایانه چذابه زیربار ترافیک قرار گرفت.
مراد مهری افزود: کمربندی سوسنگرد و ۲۷کیلومتر از جاده سوسنگرد به چذابه به بهره برداری رسیده و کمربندی بستان نیز تا سه روز آینده زیربار ترافیک قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه پروژه های بهسازی ، تعریض و راهسازی مسیر سوسنگرد – چذابه با سرعت بسیار بالایی انجام شد افزود: نصب علائم و خط کشی مسیر نیز در چند روز آینده انجام می شود تا تردد در این مسیر شلوغ و پرازدحام روان تر شود.
پاکسازی مسیر تردد زائران از باقی مانده مصالح و نخاله های ساختمانی ، اجرای طرح های ترافیک از هشتم آبان ماه ، استقرار یگان ویژه در مرز چذابه ، روشنایی مسیر پیاده روی ، شروع به کار واحدهای امداد و نجات بهداشت ودرمان ، استقرار ماموران پلیس راهور از دیگر مصوبات ستاد اربعین خوزستان بود.
قدرت الله دهقان رئیس کمیته انتظامی و امنیتی ستاد اربعین حسینی نیز در پایان این نشست از تمهیدات کامل و تدابیر اجرایی برای تردد و پذیرایی از زائران اربعین در ۲ پایانه چذابه و شلمچه خبر داد و گفت: با مشارکت مردم ، امسال شرایط بهتری برای پذیرایی و استقبال از کاروان های اربعین حسینی شکل گرفته است.
در یک سال اخیر ۲۸نشست ستاد اربعین حسینی با ۶ کمیته زیرمجموعه آن در استان خوزستان تشکیل شده است.
بنا به این گزارش با وجود اینکه ۱۸آبان روز اربعین حسینی است ولی حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت ۲پایانه مرزی چذابه و شلمچه از ۱۰ تا ۱۵روز قبل از اربعین شروع می شود و بازگشت آنان از عتبات عالیات سه تا پنج روز پس از اربعین حسینی ادامه می یابد.
پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در ۱۶کیلومتری غرب خرمشهر ۲ کانون از چهار کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
در اربعین حسینی پارسال حدود ۴۳۰ هزار زائر از پایانه چذابه و ۶۵۰هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
در اربعین امسال ۴۰۰موکب مردمی در مرزچذابه و ۴۰۰موکب دیگر در مرز شلمچه مسئولیت پذیرایی شبانه روزی از زائران اربعین حسینی را برعهده دارند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار