تکلیف چیست؟سرپرست فرمانداری اهواز میرود یامی ماند!؟

تاریخ انتشار: جمعه 24 شهریور 1396 | 17:53 ب.ظ
تکلیف چیست؟سرپرست فرمانداری اهواز میرود یامی ماند!؟ زمان مطالعه: ۲ دقیقه نخبگان: خوزستان دارای ۲۷ فرمانداری است که دکتر’ شریعتی استاندار جوان این استان با آمدنش فرماندارانی از جمله شوش، دزفول، آبادان،‌ماهشهر و خرمشهر را ابقاء کرد و در دیگر شهرستان ها کار ناتمام مقتدایی را تمام کرد. نبی ا… خون میرزایی سرپریت فعلی فرمانداری اهواز در تاریخ ۲۱ اسفند ماه سال ۹۵ با حفظ سمت […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نخبگان: خوزستان دارای ۲۷ فرمانداری است که دکتر’ شریعتی استاندار جوان این استان با آمدنش فرماندارانی از جمله شوش، دزفول، آبادان،‌ماهشهر و خرمشهر را ابقاء کرد و در دیگر شهرستان ها کار ناتمام مقتدایی را تمام کرد.
نبی ا… خون میرزایی سرپریت فعلی فرمانداری اهواز در تاریخ ۲۱ اسفند ماه سال ۹۵ با حفظ سمت مدیرکلی شیلات خوزستان به عنوان سرپرست فرمانداری فوق الذکر منصوب شد وی که در نیمه دوم شهریور ماه سال ۹۴ به عنوان مدیر کل شیلات استان منصوب شده بود سال گذشته به منظور برگزاری دو انتخابات مهم و حساس ریاست جمهوری اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستا در اهواز با حفظ سمت قبلی جانشین ارزانی بیرگانی شد.

حضور وی در این سمت و برگزاری دو انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه به ویژه انتخابات شورای پنجم اهواز، فراز و نشیب های فراوانی داشت بطوریکه هرچندپرونده انتخابات شورای اهواز بسته شده است ولی ترکش های تخلفات این رقابت همچنان بر پیکر معترضین به نتیجه،ملموس است.

 کمتر از دو روز دیگر ۶ ماه از انتصاب وی می گذرد، اما تاکنون وضعیت ماندن یا بازگشت وی به اداره کل شیلات خوزستان از سوی استاندار همچنان مشخص نیست و در واقع درحالی صدور حکم خونمیرزایی اندر خم یک کوچه باقی مانده است که طبق قانون ممنوعیت مدیران دو پسته را به یدک می کشاند و علاوه بر آن سرپرست یک فرمانداری باید تا ۴ ماه به عنوان سرپرست باشد وبعد از آن طبق تشخیص استاندار و وزارت کشور یا ابقاء می شود و یا گزینه دیگری به عنوان فرماندار باید جایگزین شود.

این در حالی است که خونمیرزایی حدود ۶ از زمان سرپرستی وی در فرمانداری اهواز می گذرد و نه تنها “مر” قانون را مجری قانون اجرا نکرده است بلکه نوعی تخطی از قانون را ترویج می دهد.

قدر مسلم است،فردی که بخواهد دو پست مهم و کلیدی در بخش سیاسی و اقتصادی را همزمان باهم مدیریت کند، علاوه بر بروز مشکلاتی در بخش سلامت آن فرد، بلکه ‌نخواهد توانست آنچه که شاید و باید، رونق بخشی و پیشرفت دو مجموعه را محقق سازد.

حال اگر استاندار خوزستان بنا دارد که خونمیرزایی در سمت فرماندار اهواز ابقا شود و حکم از دستان رحمانی فضلی وزیر کشور بگیرد ، چرا همزمان با پیگیری احکام سرپرستان چند فرمانداری از جمله کارون به دنبال حکم وی از سوی وزیر کشور نیست و یا اگر بنا بر بازگشت وی به شیلات را دارد چرا تعیین تکلیف نمی کند؟ و گزینه دیگری را به عنوان فرماندار شهرستان اهواز تعیین و معرفی نمی کند؟

هر چند که برخی اخبار غیررسمی از اختلاف نظر میان مجموعه دولتی در استان و نمایندگان این شهرستان برای تعیین تکلیف فرمانداری اهواز حکایت دارد.که امیدواریم هرچه سریعتر اگر اختلاف نظری بر گزینه نهایی وجود دارد، تعیین تکلیف شود تا نبی ا… خونمیرزایی که یکی از فرمانداران اخلاق مدار استان خوزستان است بیش از این وارد حاشیه و گود نشود.

راستی ممکن است، تداوم و هم چاشنی شدن سیاست و شیلات ، ماهیان کپور و صبور و بِنی و شوریده ی سفره خانواده های خوزستانی و اهوازی را سیاست زده کند و به جای تزریق اُمگا۳ به بدن شهروندان، تصویری از تعرفه های اسکن شده انتخابات شورای اهواز را در ذهن تداعی کند

منبع:شفق

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار