کاهش ساعت اداری در هفته آینده در خوزستان

تاریخ انتشار: پنجشنبه 5 مرداد 1396 | 18:17 ب.ظ
کاهش ساعت اداری در هفته آینده در خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان شایعه یک هفته تعطیلی در استان برای کاهش مصرف برق در زمان افزایش دما را تکذیب کرد و گفت: زمان کار اداری از هفتم تا نهم مرداد به دلیل افزایش دما به بالای ۴۹ درجه تا ساعت ۱۳ کاهش یافته است. به گزارش نخبگان، کیامرث حاجی زاده  در گفت وگویی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان شایعه یک هفته تعطیلی در استان برای کاهش مصرف برق در زمان افزایش دما را تکذیب کرد و گفت: زمان کار اداری از هفتم تا نهم مرداد به دلیل افزایش دما به بالای ۴۹ درجه تا ساعت ۱۳ کاهش یافته است.

به گزارش نخبگان، کیامرث حاجی زاده  در گفت وگویی اظهار کرد: در صورت افزایش دما مدیریت مصرف برق با صرفه جویی و کاهش ساعات اداری اعمال می شود و نیازی به تعطیلی ادارات و سازمان ها نیست.
وی افزود: کاهش ساعت اداری نیز پس از اطلاعیه هواشناسی و در خواست شرکت های برق انجام خواهد گرفت.
حاجی زاده درباره تشکیل ۲ کمیته در ارتباط با افزایش دما و تبعات ناشی از آن در استانداری اظهار کرد: کمیته اطلاع رسانی و آموزش زیر نظر اداره کل بحران در حال اجرای برنامه های خود همزمان با افزایش دما است که این اقدامات از طریق رسانه ها انجام می شود.
وی اضافه کرد: کمیته کمک و رفاهیات در زمان افزایش دما نیز زیر نظر مدیرکل امور شهری استانداری و با عضویت شهرداری ها و اصناف و شرکت های بزرگ فعالیت می کند که بر اساس گزارش های دریافتی عملکرد خوبی نداشته و شهرداری ها مصوبات این کمیته را اجرایی نکرده اند.
به گفته وی، قرار بود این کمیته نصب آب سردکن در معابر و راه اندازی دستگاه های خنک کننده در وسایل حمل و نقل عمومی را اجرایی کرده و توزیع دستگاه های ‘مه پاش’ در برخی معابر نیز در این کمیته بررسی و در صورت امکان انجام شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان همچنین از تصویب استقرار یک بالگرد آتش نشان در خوزستان و خرید سه عدد سبد آبپاش برای مهار آتش جنگل ها و مراتع خبر داد.
وی گفت: این مصوبه در جلسه اخیر در وزارت کشور، به تصویب رسیده و قرار است بالگرد آتش نشان در شهرهای شمال و شمال شرق خوزستان مستقر شود.

حاجی زاده تاکید کرد: مقرر شده یک عدد سبد یا بسکت آبپاش توسط سازمان جنگل ها و مراتع کشور و ۲ عدد توسط سازمان مدیریت بحران کشور در اسرع وقت خریداری و برای مهار آتش در سطح خوزستان استفاده شوند.
بر اساس این گزارش، ستاد بحران خوزستان ۲۲ خرداد ماه مصوب کرد که زمان کار ادارات و دستگاه های اجرایی استان در روزهایی که دمای هوا به بالای ۴۹ درجه می رسد، ساعت ۱۳ پایان یابد.
خوزستان دارای ۹۷۰ هزار هکتار جنگل طبیعی و ۶۳ هزار هکتار جنگل دست کاشت است با این حال این استان طبق گفته منابع طبیعی خوزستان یک چهارم جنگل سوزی های کشور در خوزستان رخ می دهد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار